Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-02, 04:26
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det är ju faktiskt rätt skämmigt. Jag är nästan precis 20 år äldre än min flickvän och träffa hennes föräldrar som bara är några få år äldre än mig själv, det känns jäkligt konstigt. Eller när hon tjatat med mig på halloweenfest och det är en hel drös 20-25åringar bara och så någons "äldre" pojkvän som är kanske 30, och så jag 44. Man känner sig helt malplacerad. Jag har verkligen inte utseendet att framstå som yngre heller, att jag bara skulle kunna färga över det gråa räcker inte. Jag är verkligen en gammal gubbe och det blir så jäkla tydligt, inte när jag är själv med henne men när det är fler i hennes ålder.

Äsch, se det inte så. Det är er kärlek som står i fokus. Och kärlek är inte "skämmigt".
Sedan kan jag förstå att det inte känns sådär riktigt roligt att vara "gubben på festen, bland alla unga". Men tänk då att alla de där unga om bara några år också kommer vara "gubbar och tanter". ungdomen är bara en kort tid. Några av dem är säkert redan nu "gubbar och tanter", fast i unga kroppar. Även din flickvän är egentligen en "tant" i en ung kvinnas kropp. Det är bara några år som behöver flyta innan det även syns.
Citera
2023-04-04, 14:49
  #254
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att kvinnor idag har mer rättigheter än män och vi får mindre och mindre rättigheter för varje år som går. Feminism är inte för jämlikhet längre, det handlar om förtryck av män.

Nu senast här i Spanien så slängde en domare bort äktenskapsförordet och tvingade en man att betala typ 2 miljoner SEK till sitt ex trots att äktenskapsförordet uttryckte att mannen ägde sina tillgångar. Ni ändrar på reglerna hela tiden. När det passar er så är sexism jättehemskt och män ska straffas för det men när ni gör det är det tihiii, why so sErIoUZ?

Kvinnor kanske har mer rättigheter än dig. Riktiga män har obegränsat med rättigheter och med det följer ansvar. Det är här agnarna sållas från vetet. Vissa är riktiga män och andra är direkta mähän.
Citera
2023-04-04, 14:52
  #255
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det är ju faktiskt rätt skämmigt. Jag är nästan precis 20 år äldre än min flickvän och träffa hennes föräldrar som bara är några få år äldre än mig själv, det känns jäkligt konstigt. Eller när hon tjatat med mig på halloweenfest och det är en hel drös 20-25åringar bara och så någons "äldre" pojkvän som är kanske 30, och så jag 44. Man känner sig helt malplacerad. Jag har verkligen inte utseendet att framstå som yngre heller, att jag bara skulle kunna färga över det gråa räcker inte. Jag är verkligen en gammal gubbe och det blir så jäkla tydligt, inte när jag är själv med henne men när det är fler i hennes ålder.

Oj vad du var ängslig då stumpan. Riktiga män skriver sina egna regler. Det spelar ingen roll vad andra tror sig tycka eller veta.
Citera
2023-04-21, 05:49
  #256
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie

Unga kvinnor gillar mäns erfarenheter och det byggs en gemensamhet utifrån det.
Tror jag nog inte att det gör. Snarare så skapar det en rejäl obalans i relationen när den ena har varit med om mycket i livet och den andra knappt levt någonting och är novis på det mesta. Vad har man gemensamt att prata om då? Vädret eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Melange
Nej men det är inte det jag skriver. Jag skriver att en kvinna som har levt som singelkvinna till hon är 30 inte är lämplig för familjebildning. Det jag skriver är att fadersrollen är viktigare än modersrollen. Modersrollen är viktigare de första åren men sen är fadersrollen viktigare både för pojkar och flickor.
Det är din åsikt men knappast något faktum. Jag anser att den som tar ansvar, älskar och engagerar sig i sina barn är den mest lämpade att bli förälder. Handlar inte om kön utan mer om ålder och mognad.
Citat:
Nej precis men kvinnors sexuella marknadsvärde både utvecklas och peakar innan dess av en anledning. Vid 30 är det inte så enkelt att få barn som feministerna insinuerarm 20% chans per månad. Vid 35 är chansen att bli gravid ungefär 15% per månad vilket betyder att det kan betyda att det är för sent för många.
Och ändå får de allra flesta kvinnor barn i just den åldern. Runt 30 och barnen får vanligen syskon ett par år efter dessutom. Du målar upp ett problem som inte finns.
Citat:
Vaddå en? Tror du jag inte pratat med unga kvinnor?
Inte tillräckligt många för att bilda dig en allmänt sanningsenlig bild av hur de fungerar. Hade kvinnor velat ha barn i så ung ålder så hade vi också sett fler unga mödrar. Samma sak med unga tjejer och äldre män. Mycket få åldersblandade par man skådar till vardags.
Citat:
På vilket sätt utövar inte kvinnor kontroll över män när de kommer med shoppinglistor på vad en man ska vara?
Att skriva ner sina önskemål när man söker partner på dejtingsidor är inte att utöva kontroll. Män är nämligen fullt fria att välja bort de kvinnor vars preferenser de inte lever upp till.
Citera
2023-04-21, 05:53
  #257
Medlem
Alla män vill ha ung fitta.
Citera
2023-04-21, 07:41
  #258
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Alla män vill ha ung fitta.
Och de flesta kvinnor vill nog ha en partner som inte betraktar dem som vandrande (unga) könsorgan.
Citera
2023-04-21, 08:01
  #259
Medlem
Magica-Lazios avatar
Som vanligt är Sverige en av få länder i världen det är skambelagt i det stora hela. Vi tror att vi är så "normala" med våra skambelagda normer. Det är fullt naturligt att vara mest attraherad av tjejer som är 18-30år för det är deras bästa år, när de har som bäst utseende och är mest fertila. Skulle gå emot tusentals år av biologiska drifter att inte vara attraherad av tjejer i den åldern.

Därtill kommer också "kvinnobristen" ifrån. Flesta män jagar kvinnor 18-30år. Män i alla åldrar konkurrerar om kvinnor i den åldern och därför upplevs det som en brist. Det är egentligen ingen brist överhuvudtaget på kvinnor, det är brist på kvinnor i "rätt" ålder men det är en annan diskussion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback