Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-28, 15:54
  #1
Medlem
Disillusionistens avatar
GP publicerade nyss ett snyftreportage med rubriken "Flyktingfamilj med nio barn riskerar bli hemlös i sommar". Verkligheten var dock en annan, vilket framgår av denna video:

https://www.friatider.se/somaliern-v...-vara-nio-barn

Det mest absurda är när somaliern får frågan varför familjen skaffar så många barn när de inte kan försörja dem. Somaliern svarar glatt att familjen "försörjer sig" genom alla barnbidrag, socialbidrag, flerbarnstillägg mm.

Har vi missat nåt fundamentalt när vi låter somalier välla in? De verkar ju inte ens ha begripit att svenskar överhuvudtaget önskar att de ska arbeta. De verkat ha det genuina intrycket att vi glatt betalar för att de ska chilla och softa medan vi försörjer dem och deras barn.

Eller hur kan nån annars stå och säga sådär?
__________________
Senast redigerad av Disillusionisten 2023-03-28 kl. 15:58.
Citera
2023-03-28, 16:07
  #2
Medlem
Det är ju så här som nästan alla somalier i Sverige lever, det vill säga på sina barn och på andra bidrag. Kanske 1 av 20 eller något i den stilen har någon form av arbete.
Citera
2023-03-28, 16:07
  #3
Medlem
Bara de inte begår brott är jag nöjd. Jag tror inte att det är realistiskt att de ska kunna komma in på en öppen arbetsmarknad.
Citera
2023-03-28, 16:12
  #4
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disillusionisten
GP publicerade nyss ett snyftreportage med rubriken "Flyktingfamilj med nio barn riskerar bli hemlös i sommar". Verkligheten var dock en annan, vilket framgår av denna video:

https://www.friatider.se/somaliern-v...-vara-nio-barn

Det mest absurda är när somaliern får frågan varför familjen skaffar så många barn när de inte kan försörja dem. Somaliern svarar glatt att familjen "försörjer sig" genom alla barnbidrag, socialbidrag, flerbarnstillägg mm.

Har vi missat nåt fundamentalt när vi låter somalier välla in? De verkar ju inte ens ha begripit att svenskar överhuvudtaget önskar att de ska arbeta. De verkat ha det genuina intrycket att vi glatt betalar för att de ska chilla och softa medan vi försörjer dem och deras barn.

Eller hur kan nån annars stå och säga sådär?

Många tror att FN betalar sverige för deras uppehälle och att sverige går med vinst på affären.
Citera
2023-03-28, 16:14
  #5
Medlem
SexgalenZombies avatar
Svenska kvinnor föder inte barn. Då är det väl bra att andra föder barn? Som kommer betala framtidens pensioner, och utföra arbete i samhället?

De följer dessutom lagar och regler i Sverige, så vad är egentligen problemet?

Många högerextrema verkar vara för fega att anklaga de som verkligen är skyldiga, svenska kvinnor, och istället peka finger på andra som faktiskt inte gör något direkt fel, eller åtminstone ingen större fel.

Såhär blir samhället när det fjäskas för svenska kvinnor, som är de som vill öppna gränserna.
__________________
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-03-28 kl. 16:17.
Citera
2023-03-28, 16:16
  #6
Medlem
-GGs avatar
Neger-logik.

Men föreställ er hur lägenheter och boenden ser ut efter att familjer likt dessa härjat.
Citera
2023-03-28, 16:17
  #7
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Vi kan enkelt motivera negern att åka else where genom att helt sonika strypa bidragen, sänka dem rejält. Det är så man ska hantera ett (S)-havererat integrationsystem.
Citera
2023-03-28, 16:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adelsnabel
Många tror att FN betalar sverige för deras uppehälle och att sverige går med vinst på affären.
Nja,tvek på den du.
Citera
2023-03-28, 16:22
  #9
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Nja,tvek på den du.

Jo det stämmer. Negern tycker att vi svenskar ska sluta klaga eftersom den tror att vi får ersättning från FN.
__________________
Senast redigerad av WTFSTHLM 2023-03-28 kl. 16:28.
Citera
2023-03-28, 16:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Svenska kvinnor föder inte barn. Då är det väl bra att andra föder barn? Som kommer betala framtidens pensioner, och utföra arbete i samhället?

De följer dessutom lagar och regler i Sverige, så vad är egentligen problemet?

Många högerextrema verkar vara för fega att anklaga de som verkligen är skyldiga, svenska kvinnor, och istället peka finger på andra som faktiskt inte gör något direkt fel, eller åtminstone ingen större fel.

Såhär blir samhället när det fjäskas för svenska kvinnor, som är de som vill öppna gränserna.
Hur ska svenska kvinnor vilja föda barn när svenska män inte vill ha barn? Första kommenaren från killen blir ofta ”jag vill inte ha någon unge”, ”jag vill resa först”, ”jag kan skaffa en unge senare”, ”om du inte gör abort så drar jag”.
Citera
2023-03-28, 16:30
  #11
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Hur ska svenska kvinnor vilja föda barn när svenska män inte vill ha barn? Första kommenaren från killen blir ofta ”jag vill inte ha någon unge”, ”jag vill resa först”, ”jag kan skaffa en unge senare”, ”om du inte gör abort så drar jag”.

Åh, vad insiktsfullt författat.

Du har löst problemet med att Sverige då ska befolkas av negrer.

Vilken moralisk pärla du är!
Citera
2023-03-28, 16:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Hur ska svenska kvinnor vilja föda barn när svenska män inte vill ha barn? Första kommenaren från killen blir ofta ”jag vill inte ha någon unge”, ”jag vill resa först”, ”jag kan skaffa en unge senare”, ”om du inte gör abort så drar jag”.
Så abortlagarna är till för männen inte kvinnors rätt till sin kropp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback