Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-03-31, 01:52
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
"Satanism" är verkar vara normen i många familjer och sällskap.
Race thought.

De flesta har ju nåt skyddsnät. De köper mat. Inte många är oberoende. Alltså de är fast i organisationen. Organismen.
Men leker att de är autonoma och så självstående. Det är en bubbla.

Vet inte vart jag vill komma.
Men vi kommer vilja ödmjuka oss.
Än kan vi hålla på "lyckligt ovetande"

Nej du har du någonsin träffat en familjefar eller mor som presenterat sig som satanist ?
Eller ute i samhället ?
Då är det mer du som råkar stöta på såna av någon anledning.

Och ni kommer inte kunna hantera deras krav när de vänt sig emot er vilket är mkt stor sannolikhet att de gör förr eller senare.
Inte ens herren i Bibeln går få ett drägligt liv med för vissa.
Citera
2023-03-31, 09:27
  #26
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Nej du har du någonsin träffat en familjefar eller mor som presenterat sig som satanist ?
Eller ute i samhället ?
Då är det mer du som råkar stöta på såna av någon anledning.

Och ni kommer inte kunna hantera deras krav när de vänt sig emot er vilket är mkt stor sannolikhet att de gör förr eller senare.
Inte ens herren i Bibeln går få ett drägligt liv med för vissa.
Det är många som spelar satan i händerna utan att veta om det.

Jag säger inte att folk vet att de är satanister. Men de är såna i hjärtat. Till slut. Mer eller mindre. Vi kan inte hjälpa det. De kan inte bättre utan Jesus. Det går inte. Hela vägen. Måste börja från Gud.

Viss kanske kan det. Men de är "galna" då! Härligt galna. Saknar några spärrar. Som självständiga sagofigurer. Sk aspies och bokstavsbarn. Demoner av den goda sorten. Man snappar upp bra saker. Men nåt fattas? They've got it all? Det är härligt. Let it be. Makalöst! Förbluffande!
Kanske det kallas blind tro. Men det räcker inte? Inte för mig.
Citera
2023-03-31, 11:29
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Det är många som spelar satan i händerna utan att veta om det.

Jag säger inte att folk vet att de är satanister. Men de är såna i hjärtat. Till slut. Mer eller mindre. Vi kan inte hjälpa det. De kan inte bättre utan Jesus. Det går inte. Hela vägen. Måste börja från Gud.

Viss kanske kan det. Men de är "galna" då! Härligt galna. Saknar några spärrar. Som självständiga sagofigurer. Sk aspies och bokstavsbarn. Demoner av den goda sorten. Man snappar upp bra saker. Men nåt fattas? They've got it all? Det är härligt. Let it be. Makalöst! Förbluffande!
Kanske det kallas blind tro. Men det räcker inte? Inte för mig.

Du de har kanske inte behov av att du följer varken djävulen eller Jesus längre.
Om man inte vill.ändra saker själv som vi inte kan påverka och det är för mycket såna saker tex.
Så är man medverkande helt eller delvis.
Vissa saker vägrar de ge så länge man är människa.
Jesus har väl ett ansvar att visa vad universum ska se ut som.
Jag blev inte imponerad av det jag fick se vill inte heller se verkligheten efter livet.
Citera
2023-03-31, 11:31
  #28
Medlem
Dom ser ut som jävulsdyrkare och är grova i mun
Citera
2023-04-09, 11:55
  #29
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag vill börja med att påtala att frågan är komplex och att det beror på vem som svarar vad svaret blir. För en Abrahamit kommer svaret att vara att var och varannan är satanist om denne inte dyrkar gud på rätt sätt t.ex.

Jag kom i kontakt med satanism i tonåren först och då i form av LaVey.
Jag har läst the satanic bible och har lämnat svenska kyrkan en gång i tiden. Sedan dess har jag funnit andra element och gjort mina egna tolkningar och kallar mig idag för satanist.

Jag kan bli jävligt förvirrad när folk häver ur sig satanism till höger och vänster. Jag hade ingen aning om att stora dela av världens elit delar min världsåskådning.

Jag blir även irriterad när folk kastar ur sig att satanister per definition måste supporta pedofili eller att jag ska vara för någon typ av mångkultur eller att jag måste tycka si eller så i diverse frågor.

Jag blir uppriktigt ledsen över att bli sammankopplad med en massa saker och åsikter som jag inte stödjer genom diverse konspirationsteorier. Jag är uppriktigt rädd att råka illa ut även i Sverige för min trosuppfattning vilket jag inte var för 10 år sedan.

För att ge svar på HBTQ+ frågan med min uppfattning så ser jag att ömsesidig kärlek i grunden är något som angår de som är berörda och att det är något de bör få ägna sig åt. Å andra sidan ställer jag lag över tro i detta fall och anser att t.ex barn eller djur inte är utvecklade nog att fatta sådanna beslut och därav är jag motståndare till både zoofili och pedofili och jag anser att lagstiftningen har en skyddande funktion för individers integritet.
När det kommer till könsuttryck tycker jag även där att det som grund är något vi kan ägna oss åt. Dock kan vi med fördel låta barn avstå korrigering i min värld då de gott kan vänta till de är vuxna och hormonerna snurrat klart i kroppen.

Med andra ord, jag tycker som grund att HBTQ+ är något possitivt, men inte helt utan förutsättningar.
Citera
2023-04-15, 06:31
  #30
Medlem
Muppetys avatar
Tittar man på LaVey-satanismen så får man perva sig hur som helst så länge man inte skadar någon...

Citat:
LaVey-satanismens syn på sex

LaVey-satanismen förespråkar sexuell frihet under förutsättningen att man inte skadar någon annan. Att inte skada någon, innebär dock inte den oavsiktliga skada som de som inte håller med om ens syn på sex kan känna, på grund av deras osäkerhet angående sexuell moral.

Varje person måste enligt läran själv bestämma vilken form av sexuell aktivitet som bäst passar dennes individuella behov. Lavey-satanismen uppmuntrar den typ av sexuell aktivitet som rättfärdigt tillfredsställer det individuella behovet, må det vara heterosexuell, homosexuell, bisexuell eller asexuell. LaVey-satanismen godkänner även fetischismer eller dylikt som vanligtvis anses som avvikelser, så länge som det inte involverar någon som inte vill vara inblandad.
https://sv.wikipedia.org/wiki/LaVey-...yn_p%C3%A5_sex
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback