Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-03-29, 07:54
  #85
Avstängd
tramsebyxans avatar
Hoppas hans mamma och resten av den månghövdade släkten snart får komma till Sverige och njuta av lite bidrag och tandvård och lata dagar mellan det ymniga barnafödandet.

Så slipper Mohammad - hur kom de ens på det namnet, så unikt! - omaket med att resa hem på semester i hemlandet han "flytt" ifrån.
Citera
2023-03-29, 19:57
  #86
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Detta har SD släppt fram.
Hur menar du att SD släppt fram att han fått PUT? Samt kan åka o hälsa på släkten?
Citera
2023-03-30, 08:51
  #87
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Många från krisländer med fattigdom eller relativ fattigdom vill komma till Sverige problemet är att vi inte kan ta emot alla.
Många från Östeuropa nära EU, filippinare, sydostasiater, latinos medmera, vill komma hit då det är fattigdom eller även svår fattigdom och svält eller krig.
Nu har vi mest tagit in hedersmän med kvinnosyn från mena som kommit.
Alla vill ha bra levnadsstandard och det förstår jag!

Jag förstår det inte alls

Din utgångspunkt ang stöd och bistånd med alla dina följare är ju galet fel sen urminnes tider. Det ser man ju hela tiden bevis på att man ska inte hjälpa olika landsbefolkningar genom att låta dom komma till andra länder långt långt bort ifrån sin egen kultur. Utan man hjälper på plats där dom bor, där dom kommer ifrån med utveckling och framgång
Citera
2023-03-30, 08:54
  #88
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Om du tvingas fly krig kan jag lova dig att du försöker fly till bästa möjliga land du kan stana i och bygga nytt liv.

Ja ev men det är ju ett felaktigt system av mottagande länder, eftersom jag flyr ifrån krig och inget annat så duger närmaste närområde som är fri ifrån det enligt all logik där jag ända kan få tillgång till basala saker som mat, husrum, ev skolgång och arbete

Man hjälper alla ggr bäst på plats eller i deras närområden el grannländers asylmottagningar för tillfällig eller mer långsiktig hjälp. Man bygger upp välfärd på det sättet

Man integrerar flyktingar där de kommer ifrån, inte nån annanstans. Det är ju bevisat att de är ett misslyckat recept att förflytta flyktingar lång bort och integrera dom i andra länder
__________________
Senast redigerad av Sladdaren 2023-03-30 kl. 08:58.
Citera
2023-03-30, 09:01
  #89
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja, men vi ser ju hur mycket vallöftena har varit värda för M och SD hittills. Noll och nada. Det var för fan bara ett par år sedan Uffe lovordade fri invandring. Han är en globalist i samma kaliber som Reinfeldt.


Ja de får hålla sina ord mer än nånsin nu, innan det är för sent då muslimerna blir i majoritet för då blir Sverige ett 100% igt land utan gränser ang massinvandring av en viss sort och ideologiska islam

Det är deras galna inställning som kommer pr automatik haverera. Dvs deras politiska ideologi går totalt emot utvecklingen av välfärden i siffror. Det borde dom ju lätt kunna räkna ut, vi ser det varje dag och timme och dess kostnader
Citera
2023-03-30, 10:16
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Jag förstår det inte alls

Din utgångspunkt ang stöd och bistånd med alla dina följare är ju galet fel sen urminnes tider. Det ser man ju hela tiden bevis på att man ska inte hjälpa olika landsbefolkningar genom att låta dom komma till andra länder långt långt bort ifrån sin egen kultur. Utan man hjälper på plats där dom bor, där dom kommer ifrån med utveckling och framgång
Att jag förstår betyder inte att jag vill att dom ska komma hit .
Stor skillnad!
Citera
2023-03-30, 18:30
  #91
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Att jag förstår betyder inte att jag vill att dom ska komma hit .
Stor skillnad!

Iaf bästa levnadsstandarden är att stanna kvar i sina hemländer eller närmaste och bygga upp sitt land med hjälp utav bistånd. Och tydligen är det bästa levnadsstandard för oss ochså som inte behöver ta emot dem.

Min poäng är att asyl ska upphöra i våra länder till utomeuropeiska länder sen får deras grannländer eller nästa land ta emot dem med hjälp utav bistånd ifrån oss västvärlden i bästa fall. De har redan fått flera miljarder så de borde använda dom pengarna på ett flitigt sätt att bygga skolor och utbildningar, mat för dagen och bostäder osv så att de kan integrera sig själva för att sen söka sig vidare vars dom vill i Världen för fortsatt framtid genom att ha kompetens och efterfrågan på det dom förvärvat som utbildning. Antingen stannar de kvar då i närmaste flykting land och börja betala in skatt till dom eller så är de fria att jobba i nåt annat land. De ska alltså konverteras att gå ifrån asyl till arbetskraftsinvandring isf i deras närmaste mottagarländer och fixar de inte det får de stanna kvar i sina hemländer och jobba med enklare saker eller dagdriva eller försvara sitt land med vapen.

Systemet att de kommer hit utan nån kunskap och sen gör 10 barn och går på bidrag och eller kriminaliserar islamiserar är så kasst förlegat fördömt system så det förslår. Det måste avvecklas på direkten
Citera
2023-03-30, 18:34
  #92
Medlem
Efter sju år har han förtjänat träffa sin mamma kom igen t o m bittra, alkoholisterna, rasisterna mm på Flashback kan förstå det? 😀
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback