Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-26, 13:20
  #1
Medlem
Har ni nått tips på hur man enkelt och billigt kan smaksätta makaroner och/eller nudlar? Typ som "3-minuters nudlar" fast man gör kyddningen själv
Citera
2023-03-26, 13:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Har ni nått tips på hur man enkelt och billigt kan smaksätta makaroner och/eller nudlar? Typ som "3-minuters nudlar" fast man gör kyddningen själv
Vitlökssalt passar till det mesta.
Citera
2023-03-26, 13:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Har ni nått tips på hur man enkelt och billigt kan smaksätta makaroner och/eller nudlar? Typ som "3-minuters nudlar" fast man gör kyddningen själv
Piffi Allkrydda är no1 i detta avseende!
Citera
2023-03-26, 13:59
  #4
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Santa Maria har bra kryddblandningar, både på kvarn och mindre påsar, tex:

Kryddmix Tom Kha Soup
Bifteki Kryddmix


Sortimentet: https://www.santamariaworld.com/se/produkter/kryddor/
__________________
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2023-03-26 kl. 14:09.
Citera
2023-03-26, 15:30
  #5
Medlem
BackToHegels avatar
Maggi Würze använder jag ofta till pasta.
Citera
2023-03-26, 15:37
  #6
Avstängd
svartpeppar samt en rejäl slatt ostsås i....då blir det mumma.
__________________
Senast redigerad av chonard 2023-03-26 kl. 15:46.
Citera
2023-03-26, 16:32
  #7
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Har ni nått tips på hur man enkelt och billigt kan smaksätta makaroner och/eller nudlar? Typ som "3-minuters nudlar" fast man gör kyddningen själv

Jag förstår inte frågan ? är det torra kryddor du är efter eller blöta kryddsåser ?

pastaörter
pesto
flytande buljong
senap ketchup
jordnötssmör
sesamolja
köttfärskrydda
italiensk salladskrydda
curry lite
rå vitlök gullök rödlök
aromat
örtsalt

Avser du att äta billigt eller med bara krydda till pasta och smör eller ... undvik det säger jag bara.. blir långtråkigt. Finns många trevliga pasta nudelrätter med billig kycklinglår du kan göra genom att hacka el strimla i rensade kycklingen. Vill du hålla det vegetariskt så kör i strimlade grönsaker typ på fryspåse och billig enkel sås. Googla

"Asien simple cheap vegetarian nudel recipe with 5-10 ingrediense" och ssen tar du samma varor till pasta "angelhair"
Citera
2023-03-26, 18:12
  #8
Medlem
ps870s avatar
Jag använde Srirachakrydda idag. Passade bra. Dessutom funkar kryddan till många andra rätter. Riktigt god kryddmix. Den jag har är köpt på Costco i Arninge.
Bildexempel:
https://www.amazon.co.uk/Schwartz-Sr.../dp/B01N20MRSK
Citera
2023-03-26, 18:17
  #9
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Har ni nått tips på hur man enkelt och billigt kan smaksätta makaroner och/eller nudlar? Typ som "3-minuters nudlar" fast man gör kyddningen själv
Vegeta är grymt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback