Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-26, 18:19
  #13
Medlem
Proton83s avatar
Om man tänker efter, så skulle 1 fingeranvändning kunna ställa till problem för dom med för små fingrar, att riskera att inte bli aktiverad som krävs för att stängningsdelen följer med till slutet av rutan. För den avlånga rutan är tillräckligt hög så två smala eller ett stort finger skulle fungera vid första försöket. Så jag fortsätter nog med två fingrar, för då har jag garderat mig för både och.
Citera
2023-04-04, 07:35
  #14
Medlem
Proton83s avatar
Jag kan knappast vara den första där min 2:år gamla iPhone 12 Pro Max (frös) så ingenting fungerade. Knappar gick inte att klicka på, inte heller stänga av, med fulladdat batteri. Efter typ 3 timmars försök med allt hoppade den igång. Jag gjorde tydligen någonting som fick frysningen (Buggen) att släppa.

Om den inte hade gjort detta, hade jag blivit tvungen att köpa ny svindyr mobil, för reparera hos Apple kostar väl som att köpa ny och tar säkert flera månader.

Berätta, har era mobiler fryst så dom inte gått att få igång, och vad gjorde ni då. Tack.
Citera
2023-04-04, 12:30
  #15
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton83
Hej igen "trickydick med trevligt bemötande" som du tillsammans med mig, säkert förstod att mobilen skulle hoppa igång av sig själv, efter att buggar och annat strul försvann efter att frysningen släppte fast det tog några timmar.

Helt plötsligt dyker avlånga avstängningsrutan upp, där jag efter visst strul med 1 finger lyckades dra handtaget fullt till höger för att få mobilen avstängd. Sedan startar jag med stora knappen på högra sidan. Jag låter äpplet arbeta färdigt som gör att mobilen är igång så jag kan använda min mobil igen.

För att testa stängde jag av mobilen, denna gång med 2 fingrar och det gick lika bra. (Som sagt var.)
Jag är mest nyfiken på hur du menar att du stänger av mobilen med två fingrar?
Citera
2023-04-04, 13:14
  #16
Medlem
Proton83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Jag är mest nyfiken på hur du menar att du stänger av mobilen med två fingrar?

Det har vi redan gått igenom, men eftersom jag inte fick några vettiga svar, så försökte jag lösa problemet själv (och det gick ju bra) Dom som gapade och skrek, om dom använt sina 2 hjärnceller till att tänka till före, då hade dom insett att fryst mobil går varken att klicka på några knappar, eller att stänga av,(för fryst är fryst tills buggen löste upp sig själv)

När jag efter flera timmars försök, att få buggen att släppa som till slut lyckades, då när mobilen äntligen var igång, för att testa, loggade jag in flera gånger för att se om frysningen verkligen hade försvunnit,eller inte. Det kändes som att den försvunnit. Nu återstod att testa om avstängningen funkade bättre med ett finger, eller med två som visade sig inte gjorde någon skillnad.

Eftersom jag var säker på att gaphalsarna skulle irritera tråden med mer OT, ringde jag till applesupportern där jag ställde frågan, men hon undrade nog om jag var dum i huvudet, för hon sa uppgivet: Det spelar väl ingen roll om du använder ett eller flera fingrar vid stängningen. (Exakt)

Det avlånga breda glidhandtag man drar till höger för att få mobilen avstängd,borde sköta saken bättre med två fingrars kontakt än bara med ett, men nu fick jag reda på av dom som vet att det spelar ingen roll. Spamma inte sönder tråden med mer onödiga påhopp. Inlägget gällde om det fanns andra som fått sina mobiler frysta och vad ni gjorde.
Citera
2023-04-04, 13:31
  #17
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton83
Det har vi redan gått igenom, men eftersom jag inte fick några vettiga svar, så försökte jag lösa problemet själv (och det gick ju bra) Dom som gapade och skrek, om dom använt sina 2 hjärnceller till att tänka till före, då hade dom insett att fryst mobil går varken att klicka på några knappar, eller att stänga av,(för fryst är fryst tills buggen löste upp sig själv)

När jag efter flera timmars försök, att få buggen att släppa som till slut lyckades, då när mobilen äntligen var igång, för att testa, loggade jag in flera gånger för att se om frysningen verkligen hade försvunnit,eller inte. Det kändes som att den försvunnit. Nu återstod att testa om avstängningen funkade bättre med ett finger, eller med två som visade sig inte gjorde någon skillnad.

Eftersom jag var säker på att gaphalsarna skulle irritera tråden med mer OT, ringde jag till applesupportern där jag ställde frågan, men hon undrade nog om jag var dum i huvudet, för hon sa uppgivet: Det spelar väl ingen roll om du använder ett eller flera fingrar vid stängningen. (Exakt)

Det avlånga breda glidhandtag man drar till höger för att få mobilen avstängd,borde sköta saken bättre med två fingrars kontakt än bara med ett, men nu fick jag reda på av dom som vet att det spelar ingen roll. Spamma inte sönder tråden med mer onödiga påhopp. Inlägget gällde om det fanns andra som fått sina mobiler frysta och vad ni gjorde.
Jaha efter att man har hållit inne volym upp + sleepknappen, då förstår jag, den swipe-animationen "dra för att stänga av". Givetvis räcker det med ett finger
Citera
2023-04-04, 14:56
  #18
Medlem
Proton83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Jaha efter att man har hållit inne volym upp + sleepknappen, då förstår jag, den swipe-animationen "dra för att stänga av". Givetvis räcker det med ett finger


Du glömde skriva eller två fingrar.
Citera
2023-04-04, 15:39
  #19
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton83
Du glömde skriva eller två fingrar.
Nej det finns inga andra alternativ, endast ett finger räcker.
Citera
2023-04-07, 12:32
  #20
Medlem
Proton83s avatar
Som sagt var:

Det står ingenting om 1 eller 2 fingrar när man försöker få fryst iPhone att släppa på buggen. Det innebär med klar tydlighet att det spelar ingen som helst roll, för hade det varit viktigt då hade man nämnt detta i bifogad instruktion. (Skärmdump)

https://i.postimg.cc/VvJKy41Z/Tvinga...ryst-mobil.png
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback