Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-26, 20:21
  #37
Medlem
Att ha uppnått gnosis.

Ända sedan jag var riktigt liten så har jag haft två märkliga tankar som jag inte har kunnat släppa. Dessa tankar är de tidigaste tankar jag är medveten om.

Den ena tanken är att allting är en enda stor teater.

Den andra tanken är att när jag är stor så ska en stor hemlighet uppdagas för mig.

Jag hoppas att jag en gång kommer att få svar på dessa frågor. Jag har föreställt mig att när jag får svar på dessa frågor så kommer all ångest och tvivel att försvinna och jag blir fri och uppnår Nirvana. Men jag är rädd att jag kommer att "slösa bort" mitt liv, att frågorna förblir obesvarade, att jag kommer att dö och eventuellt återfödas med dessa tankar igen och återupprepa mitt liv igen och igen i ett oändligt antal universum.
Citera
2023-03-27, 06:18
  #38
Medlem
Muppetys avatar
Jag har haft en 25 år lång o svår depression, som äntligen släppte för ca 2 år sen, jag är glad så länge jag är fri från den. Kräver inte så mycket mer.
Citera
2023-03-27, 08:11
  #39
Medlem
Havandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einh
Att ha uppnått gnosis.

Ända sedan jag var riktigt liten så har jag haft två märkliga tankar som jag inte har kunnat släppa. Dessa tankar är de tidigaste tankar jag är medveten om.

Den ena tanken är att allting är en enda stor teater.

Den andra tanken är att när jag är stor så ska en stor hemlighet uppdagas för mig.

Jag hoppas att jag en gång kommer att få svar på dessa frågor. Jag har föreställt mig att när jag får svar på dessa frågor så kommer all ångest och tvivel att försvinna och jag blir fri och uppnår Nirvana. Men jag är rädd att jag kommer att "slösa bort" mitt liv, att frågorna förblir obesvarade, att jag kommer att dö och eventuellt återfödas med dessa tankar igen och återupprepa mitt liv igen och igen i ett oändligt antal universum.

Känner igen mig otroligt mycket i det du beskriver, jag har även en känsla av att jag kommer få va med om något stort det här livet. Något övermäktigt och nästintill overkligt. Jag tror dock det är viktigt att släppa dessa tankar och känslor i den mån det går, de kan få va med i bakgrunden, så man inte lutar sig tillbaka på dom och glömmer att leva.
Citera
2023-03-27, 08:15
  #40
Medlem
Havandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag har haft en 25 år lång o svår depression, som äntligen släppte för ca 2 år sen, jag är glad så länge jag är fri från den. Kräver inte så mycket mer.

25 år är inget att leka med, måste kännas befriande nu, som att kriget är över och lugnet har lagt sig. Starkt jobbat.
Citera
2023-03-27, 13:10
  #41
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havande
25 år är inget att leka med, måste kännas befriande nu, som att kriget är över och lugnet har lagt sig. Starkt jobbat.
Tack! Jo, det har inte varit roligt...

Hela den tid, när man ska vara ung o ha kul, från när jag var 16 år, så hade jag självmordstankar dagligen (med bl.a. tung medicinering, psykiatriinläggningar o ECT-behandlingar), men så när jag fyllt 41, så blev det avsevärt bättre på bara ca 2 veckor, o det har nu suttit i ca 2 år. Men min största rädsla är att trilla tillbaka i depressionen...
Citera
2023-03-27, 17:57
  #42
Medlem
Havandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Tack! Jo, det har inte varit roligt...

Hela den tid, när man ska vara ung o ha kul, från när jag var 16 år, så hade jag självmordstankar dagligen (med bl.a. tung medicinering, psykiatriinläggningar o ECT-behandlingar), men så när jag fyllt 41, så blev det avsevärt bättre på bara ca 2 veckor, o det har nu suttit i ca 2 år. Men min största rädsla är att trilla tillbaka i depressionen...

Låter som ett rent helvete, eller jag vet att det är det rättare sagt. Har en närstående som fått ECT i mängder ihop med inläggningar osv, man kände sig maktlös som bara kunde stå och se på, var en liten unge då också så hela grejen var läskig. Jag förstår att du känner rädsla för att trilla tillbaka, men förhoppningsvis har du krigat färdigt på den fronten för gott och får ha det bra resterande tid av livet.
Citera
2023-03-27, 17:57
  #43
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Jag vill mest ha kul
Citera
2023-03-27, 19:54
  #44
Medlem
HasseBanans avatar
Just nu, som man och 45, satsar jag på en sorts "revival", att föryngra mig och återuppleva yngre år då jag verkligen levde och mådde bra. Har tänkt att detta ska pågå under en period på 4-5 år. Efter ett hårt liv i alkoholmissbruk och utanförskap, vill jag ta igen en massa, och våga ta plats i sociala sammanhang bland annat.

Är en sådan egoboost när man lyckas framstå som yngre än man är och när man känner att man är mer socialt accepterad.

Sedan får man se vart det leder.
Citera
2023-03-28, 13:02
  #45
Medlem
Havandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Just nu, som man och 45, satsar jag på en sorts "revival", att föryngra mig och återuppleva yngre år då jag verkligen levde och mådde bra. Har tänkt att detta ska pågå under en period på 4-5 år. Efter ett hårt liv i alkoholmissbruk och utanförskap, vill jag ta igen en massa, och våga ta plats i sociala sammanhang bland annat.

Är en sådan egoboost när man lyckas framstå som yngre än man är och när man känner att man är mer socialt accepterad.

Sedan får man se vart det leder.

Låter som en rolig och utmanande tid du har framför dig, det är inspirerande att läsa sånt här. Kan verkligen förstå känslan av att vilja "ta igen". Jag slösa hela min tonår och tidiga ungdom på blandmissbruk och dumheter så jag känner att jag missa hela den där biten med att skaffa vänner och leva som en tonåring gör. Något jag vill ta igen nu. Hur det ska gå till är en annan femma, men man får hitta sina sätt. Lycka till med din resa!
Citera
2023-11-03, 20:54
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Tack! Jo, det har inte varit roligt...

Hela den tid, när man ska vara ung o ha kul, från när jag var 16 år, så hade jag självmordstankar dagligen (med bl.a. tung medicinering, psykiatriinläggningar o ECT-behandlingar), men så när jag fyllt 41, så blev det avsevärt bättre på bara ca 2 veckor, o det har nu suttit i ca 2 år. Men min största rädsla är att trilla tillbaka i depressionen...
Tjena,
Var det något särskilt som gjorde att din depression lättade?
Citera
2023-11-04, 05:41
  #47
Medlem
Vi flashbackare... Jag har inte skrivit mycket på detta forum men frågan vad man vill ha ut av livet är svår. Om man börjar med vad kan man få ut av livet. Så lite negativt som möjligt och så mycket positivt som går att vrida ur disktrasan på vatten. Man kan tycka olika saker beroende på sinnestillstånd

Om man är hungrig så vill man äta. Om man är kåt så vill man göra nått med det. Om man är trött så vill man sova. Om man är pigg så vill man röra på sig. Om man är intresserad av något speciellt så vill man lära sig, eller åtminstone komma till vetskap
Jag hade kunnat skriva både sova, sex och äta just nu men bara för att vara annorlunda när jag ätit.
Citera
2023-11-04, 05:49
  #48
Avstängd
Vi vill ha vårt land tillbaka. Som korrumperande politiker sålt från oss i en globalist agenda som motverkar de Europeiska folken, framförallt oss. Dom har gjort det genom invandring och reklam m.m. Och jag talar bara för 70 procent. Resten av packet är degenererade as eller främlingar. Jag skulle vilja ha ett öppet torgs som Flashback, men det finns så mycket degenererade idéer i flashback så det lär nog vara lite skit här också. För det är ju underground från början. Sen har det svenska folkförnuftet tagit över eftersom andra plattformar censurerar oss svenskar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback