Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-25, 13:11
  #1
Medlem
L3nn4rts avatar
Tjenis!

Finns det nåt sätt att spara ner poddavsnitt på datorn? Har ingen surf i luren för tillfället och tänkte att jag istället kunde tanka ner poddavsnitt på datorn och sedan föra över till telefonen.

Det är svenska krimpoddar jag vill ha avsnitt av men det verkar inte finnas någon funktion för att ladda ner dom.

Någon som vet ett enkelt sätt?
Citera
2023-03-25, 13:23
  #2
Medlem
vadsadusadus avatar
Kan du inte använda wifi på telefonen för att ladda ner? Jag brukar tanka ner ett par avsnitt när jag har wifi till jag behöver offline-lyssning.
Citera
2023-03-25, 13:26
  #3
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Kan du inte använda wifi på telefonen för att ladda ner? Jag brukar tanka ner ett par avsnitt när jag har wifi till jag behöver offline-lyssning.
Jag skulle nyss tanka mobilen genom Swedbank men fick efteråt veta att de har något underhåll på gång som gör att surfen inte kan läggas till förrän i eftermiddag.

Tänker inte tanka den en gång till genom Comviq. Jag ska ut och jobba idag så det vore nice att kunna lyssna på några poddavsnitt ändå.

Edit:

Ah, du menar att det kan gå via wifi i hemmet?
Ska kika på det.
Citera
2023-03-25, 13:27
  #4
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Tjenis!

Finns det nåt sätt att spara ner poddavsnitt på datorn? Har ingen surf i luren för tillfället och tänkte att jag istället kunde tanka ner poddavsnitt på datorn och sedan föra över till telefonen.

Det är svenska krimpoddar jag vill ha avsnitt av men det verkar inte finnas någon funktion för att ladda ner dom.

Någon som vet ett enkelt sätt?

Podbay kan du använda för att söka på poddar och ladda ner avsnitten.

https://podbay.fm/
Citera
2023-03-25, 13:36
  #5
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Podbay kan du använda för att söka på poddar och ladda ner avsnitten.

https://podbay.fm/

Tack!
Citera
2023-03-25, 14:07
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Tjenis!

Finns det nåt sätt att spara ner poddavsnitt på datorn? Har ingen surf i luren för tillfället och tänkte att jag istället kunde tanka ner poddavsnitt på datorn och sedan föra över till telefonen.

Det är svenska krimpoddar jag vill ha avsnitt av men det verkar inte finnas någon funktion för att ladda ner dom.

Någon som vet ett enkelt sätt?
Provar att högerklicka och ladda ned?...
Citera
2023-03-25, 16:01
  #7
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Google Podcasts fungerar bra att tanka ner poddar wifi och sen lyssna på när man är ute.
Citera
2023-03-25, 18:30
  #8
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Provar att högerklicka och ladda ned?...
Det gick inte. Men det funkade via Podbay.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback