Citat:
Ursprungligen postat av
SemiRetardedTr4nny
Planerar ett eventuellt lån på ca 250 000 kr för ansiktskirurgi (både nya ingrepp och korrigering av tidigare). Problemet är att min anställning påbörjas en månad efter mitt planerade kirurgidatum (om jag ens får lånet dvs). Är det möjligt att ta lån en månad innan man börjar sin anställning? Jag kan inte påbörja min anställning tidigare eftersom jag tar min kandidatexamen (inom det yrke jag fått anställning i) i juni.
Då jag har studerat i flera år har även inte en tidigare årsinkomst på 100 000 kr...
Min plan B är att spara pengar i ett år för att göra ingreppen senare. Eftersom jag är ung och fortf bor hemma så blir det inte speciellt svårt att spara. kommer också ha relativt bra lön. Men att vänta ett helt år på något som kommer att förbättra min mentala hälsa avsevärt känns inte så bra.
Fråga banken, det är ju en hel del pengar... En hel del i ränta också, helt sjukt dyrt, även om du delar upp det på 10 år så blir det flera tusen i månaden att betala. Jag skulle inte ha lånat ut till dig. Jag hoppas att du tänker om.
Men ja, är det ett fast jobb, så kanske det går om du får prata med någon.