Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-23, 20:20
  #1
Medlem
Hej,
eftersom jag har bra erfarenheter av Voi-scooters, förutom när jag är på fyllan, så undrar jag vad en liknade scooter skulle kosta att köpa? Vilken tillverkare, märke bör jag välja? Ber i förväg ursäkt om frågan redan blivit ställd tidigare. Mvh cif-12
Citera
2023-03-23, 20:38
  #2
Medlem
Voi använde tidigare i alla fall Segway ES4.
Citera
2023-03-23, 23:33
  #3
Avstängd
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Voi använde tidigare i alla fall Segway ES4.
De voi jag sett i helsingborg har kraftigare framgaffel än en segway ES4.

Jag har skrivit det innan här på FB att det antagligen skulle löna sig att stjäla en VOI och bygga om då de är just rejälare än köpescootrar. Tex separata fjädrade gaffelben. https://bildix.mmcloud.se/bildix/api...op&w=980&h=551

Segway es fyra har bara en fjäder ovanför gaffeln.
Citera
2023-03-24, 15:54
  #4
Medlem
kobents avatar
Kolla om du får tag i en Ninebot ES4 någonstans och så chippar du om mjukvaran med hjälp av youtube.

Min går i 35km/h utan problem och jag väger 100 kg, den tar mig upp för riktigt branta backar.
Tror denna är svårslagen, den ser även laglig ut så polisen kommer ej att tänka på den.

Går även att strypa den till 20km/h med hjälp av ett knapptryck.
Citera
2023-03-25, 23:50
  #5
Medlem
De har en egen modell nuförtiden, tror inte de går att köpa. De tillverkas åt Voi av nåt kinesföretag.
Citera
2023-04-28, 21:10
  #6
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cif-12
Hej,
eftersom jag har bra erfarenheter av Voi-scooters, förutom när jag är på fyllan, så undrar jag vad en liknade scooter skulle kosta att köpa? Vilken tillverkare, märke bör jag välja? Ber i förväg ursäkt om frågan redan blivit ställd tidigare. Mvh cif-12

Ninebot Segway KickScooter MAX G30E II är ett exempel på en elsparkcykel som egentligen är framtagen, och säljs till flera kommersiella uthyrningsföretag som liknande Voi, och andra uthyrare i Europa, men som Ninebot valt att erbjuda i vanliga handeln även till privatpersoner.

Ninebot är ett kinesiskt företag (tyvärr), men den är ändå extremt rejält byggd och överdimensionerad i nästan allt. Grym kvalitet. En cykel som är gjord för att misshandlas och hålla länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback