2006-07-23, 22:24
Medlem
lakritspipans avatar
Alkohol ger mig inget och är inte direkt kul och jag hatar dessutom bakfyllan, dricker enbart för att det är socialt accepterat och alkohol brukar vara inblandat så fort folk ska umgås nuförtiden. Cannabis använder jag med måtta för att jag helt enkelt gillar det, ofta intressanta "rus" som ger mig nåt. Benso använder jag också med måtta när jag vill tagga ner men även pga andra personliga skäl. Dessa droger har inte gett mig några problem, snarare tvärtom. Benso är fan som en gudagåva om man använder det på rätt sätt.
Citera
2006-07-23, 23:11
Bannlyst
För att man gillar att vara flummig och nyfiken.
Citera
2006-07-23, 23:37
Medlem
MissMs avatar
Eller för att man helt enkelt mått piss i hela sitt vuxna liv och efter tio års tid inte fått ngn hjälp som funkar från sjukvården. Att då kunna självmedicinera sig så man fungerar någorlunda är dragning nog. Att kunna gå ut bland andra människor och inte känna sig så jävla fel hela tiden...

Vill påpeka att jag gjort allt i min makt genom att söka hjälp hos sjukvård, alternativmedicín och på andra sätt försökt passa in. Är högutbildad, intelligent men inget av det hjälper ju om man inte kan få sitt inre liv att fungera.

Vart väldigt kortfattat men ska ringa min läkare imorgon och det är inget jag ser fram emot, därav min surmulna attityd.
Citera
2006-07-24, 01:07
Medlem
yonnys avatar
Livet är för kort för att inte njutas av..

Ta t.ex min drog, cannabis. Om man ser på riskerna och dom negativa effekterna av cannabis så är dom relativt pyttesmå. Jag har alltså något såpass "ofarligt" som iallafall bringar ett så härligt tillstånd. Det är inte många andra droger som lyckas med detta. Om man dock väger detta mot nykterism så lever ju oftast en nykterist hälsosammare om man tittar på berusningsmedel. Men eftersom steget mot ohälsan är så enormt liten när man börjar röka cannabis så överväger dom positiva delarna dom negativa. Sen bör man ju tänka på att nykterister oftast inte äter optimalt hälsosamt, tränar inte osv..
Citera
2006-07-24, 03:53
Medlem
Co-Caines avatar
Varför vi gillar narkotika?

Antagligen för att man gillar det? Som de andra sa, nästan samma sak som alkohol, varför dricker vi det?
Hatade sånna som använde droger när ja va yngre, men nu när man själv har testat så vet man själv hur det är å kommer nog inte att sluta med det på ett bra tag.. Visst förstör det kroppen, men det gör väl också alkohol? Så därför använder vi narkotika, känslan!!
Citera
2006-07-24, 03:54
Medlem
Co-Caines avatar
Antagligen för att man gillar det? Som de andra sa, nästan samma sak som alkohol, varför dricker vi det?
Hatade sånna som använde droger när ja va yngre, men nu när man själv har testat så vet man själv hur det är å kommer nog inte att sluta med det på ett bra tag.. Visst förstör det kroppen, men det gör väl också alkohol? Så därför använder vi narkotika, känslan!!
Citera
2006-07-24, 03:57
Bannlyst
för att man kan
Citera
2006-07-24, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lössnus
Jag undrar varför just du började knarka och vad du finner för mening med det? Tacksam för svar.

Folk med klen själ fastnar för skiten.
Citera
2006-07-24, 04:08
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lössnus
Har förstått att det finns många droganvändare här på Flashback. Man sitter och skriver om droger och trippar. Jag undrar varför just du började knarka och vad du finner för mening med det? Har det någonstans gått snett eller är det bara för själva ruset eller är det helt enkelt bara skönt? Tacksam för svar.

Jag testade, för jag var nyfiken. Jag började, för det var roligt. Jag fortsatte, för det är tråkigt utan. Och nu sitter jag här bäng som en bassäng med sticksår i armarna. Och det är ett äventyr att gå ut och röka, det hisnar i magen, när jag går omkring som en koloss på lerfötter... fast det är skönare att sitta kvar i fåtöljen, moffad som en säck euforisk potatis.
Citera
2006-07-24, 14:19
Medlem
MissMs avatar
Varför dricka alkohol?
För att man trivs med ruset givetvis. Själv tar jag hellre andra substanser än alkohol på grund av att jag inte trivs med alkoholruset och lätt gör dumma/korkade saker på fyllan som jag sen får ångra.
Citera
2006-07-24, 14:26
Bannlyst
för att de e kul
Citera
2006-07-24, 15:04
Medlem
Herr obersts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
Folk med klen själ fastnar för skiten.
Folk med klen själ är för fega för att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in