Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-26, 00:55
  #49
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag vet inte om någon annan som vistas på Stockholms centralstation då och då har märkt av vilken slum det har blivit där delvis och vilka människor det är som huserar där.

Jag har märkt att det är flera romer eller zigenare ifrån länder som Bulgarien och Rumänien som är där hela dagarna och letar pantburkar och pantflaskor och flockas runt tågen när dom anländer för och hitta någonting.
Jag har även sett mörkhyade män som uppenbarligen är hemlösa som ligger och sover på bänkar inomhus, det skall mycket till för att en mörkhyad skall vara hemlös i Sverige. I Sverige har en mörkhyad människa som är muslim det bättre än någon etnisk svensk. Även en del män ifrån MENA (araber) rör sig på centralstationen hela dagarna.

Lägg till alla hemlösa som rör sig i byggnaden hela dagarna och som utav en naturlig anledning luktar illa.

Vad tycker ni som har besökt Stockholms centralstation om situationen på den stationen? Är det så man vill visa upp centralstationen i Sveriges huvudstad?
Innan Bulgarien och Rumänien blev EU medlemmar och innan det kom mängder utav människor ifrån MENA, var Stockholms centralstation en fin plats?
Hade dessa romer eller zigenare vågat röra sig hela dagarna på tågstationer i exempelvis Rom eller Milano i Italien? Jag tror att människor i Italien inte är lika godtrogna och naiva som etniska svenskar. I Sverige säger man "det är klart att ni skall få tigga och leta pantburkar och pantflaskor och stoppa tågtrafiken när ni är på järnvägsspåren. Ta hit hela zigenarbyn i Bulgarien och i Rumänien" bland PK folket.

Håller med dig. Detta hade aldrig accepterats på Axel Granholms tid. Tyvärr har Sverige idag förvandlats till en soptipp av Röfvén och Scweinfeldt och inget mer än ett krig kan återställa det. Till och med SD har i detta perspektiv blivit allt för PK.
Citera
2023-03-26, 06:02
  #50
Avstängd
PalmeKillers avatar
Dom här problemen fanns inte på Erlanders tid, medan sedan kom den onde Palme. Då började samhället förfalla med mångkultur och skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Tänk, jag är så gammal att jag minns att Centralen hade ett damrum, en väntsal där bara kvinnor och små barn fick vara och man som ung tjej kunde vara trygg o säker i väntan på sitt tåg, utan att riskera att bli antastad… ack ja, det var när Sverige var Sverige och inte ett förstadium till Mellanöstern…


Idag är bara kungen som har ett eget väntrum på Centralstationen.
Citera
2023-03-26, 09:05
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag vet inte om någon annan som vistas på Stockholms centralstation då och då har märkt av vilken slum det har blivit där delvis och vilka människor det är som huserar där.

Jag har märkt att det är flera romer eller zigenare ifrån länder som Bulgarien och Rumänien som är där hela dagarna och letar pantburkar och pantflaskor och flockas runt tågen när dom anländer för och hitta någonting.
Jag har även sett mörkhyade män som uppenbarligen är hemlösa som ligger och sover på bänkar inomhus, det skall mycket till för att en mörkhyad skall vara hemlös i Sverige. I Sverige har en mörkhyad människa som är muslim det bättre än någon etnisk svensk. Även en del män ifrån MENA (araber) rör sig på centralstationen hela dagarna.

Lägg till alla hemlösa som rör sig i byggnaden hela dagarna och som utav en naturlig anledning luktar illa.

Vad tycker ni som har besökt Stockholms centralstation om situationen på den stationen? Är det så man vill visa upp centralstationen i Sveriges huvudstad?
Innan Bulgarien och Rumänien blev EU medlemmar och innan det kom mängder utav människor ifrån MENA, var Stockholms centralstation en fin plats?
Hade dessa romer eller zigenare vågat röra sig hela dagarna på tågstationer i exempelvis Rom eller Milano i Italien? Jag tror att människor i Italien inte är lika godtrogna och naiva som etniska svenskar. I Sverige säger man "det är klart att ni skall få tigga och leta pantburkar och pantflaskor och stoppa tågtrafiken när ni är på järnvägsspåren. Ta hit hela zigenarbyn i Bulgarien och i Rumänien" bland PK folket.
Roms centralstationen är full med liknande både utanför och innan för, så det var en ganska dålig jämförelse.
Citera
2023-03-26, 09:07
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Tänk, jag är så gammal att jag minns att Centralen hade ett damrum, en väntsal där bara kvinnor och små barn fick vara och man som ung tjej kunde vara trygg o säker i väntan på sitt tåg, utan att riskera att bli antastad… ack ja, det var när Sverige var Sverige och inte ett förstadium till Mellanöstern…
Att det är borta kan du tacka feministerna för.
Citera
2023-03-26, 18:33
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Hej!
Jag vet inte om någon annan som vistas på Stockholms centralstation då och då har märkt av vilken slum det har blivit där delvis och vilka människor det är som huserar där.

Jag har märkt att det är flera romer eller zigenare ifrån länder som Bulgarien och Rumänien som är där hela dagarna och letar pantburkar och pantflaskor och flockas runt tågen när dom anländer för och hitta någonting.
Jag har även sett mörkhyade män som uppenbarligen är hemlösa som ligger och sover på bänkar inomhus, det skall mycket till för att en mörkhyad skall vara hemlös i Sverige. I Sverige har en mörkhyad människa som är muslim det bättre än någon etnisk svensk. Även en del män ifrån MENA (araber) rör sig på centralstationen hela dagarna.

Lägg till alla hemlösa som rör sig i byggnaden hela dagarna och som utav en naturlig anledning luktar illa.

Vad tycker ni som har besökt Stockholms centralstation om situationen på den stationen? Är det så man vill visa upp centralstationen i Sveriges huvudstad?
Innan Bulgarien och Rumänien blev EU medlemmar och innan det kom mängder utav människor ifrån MENA, var Stockholms centralstation en fin plats?
Hade dessa romer eller zigenare vågat röra sig hela dagarna på tågstationer i exempelvis Rom eller Milano i Italien? Jag tror att människor i Italien inte är lika godtrogna och naiva som etniska svenskar. I Sverige säger man "det är klart att ni skall få tigga och leta pantburkar och pantflaskor och stoppa tågtrafiken när ni är på järnvägsspåren. Ta hit hela zigenarbyn i Bulgarien och i Rumänien" bland PK folket.


Min erfarenhet är att det är så på alla centralstationer i större städer. Varit mycket i Rom. Där ligger det ju alltid ett 30-tal hemlösa på kartonger på sidan mot kebabhaken och affärerna med fake-grejer. Oslo har/hade heroinister. Budapest massa hemlösa, inte bara på centralen utan på många t-banestationer.

Italien hade ju dessutom tiggare redan innan romerna spred sig över hela Europa.

Någon annan som upplever det så eller överdriver jag?
Citera
2023-03-26, 20:36
  #54
Medlem
FuckSwedens avatar
Det är alltid lika spännande att hänga där några timmar inför att det där obscent tidiga tåget till Sundsvall avgår 03.50. Så mycket skumt folk, men har träffat på en och annan intressant som man hade givande samtal med. Vid 02-tiden stänger stationen tillfälligt för städning, varpå allt pack drar sig ut för att sen när dörrarna återigen öppnas vräka sig in och återgå till samma plats som tidigare för att somna om.
Citera
2023-03-26, 21:07
  #55
Medlem
Pekka-s avatar
Var där i vintras, såg kanske ett tiotal sovandes.

Det vidrigaste var när jag kom till centralen via tunnelbanan och tog rulltrappan upp så var det en fet gubbe framför i mjukisbyxor och jeansjacka. Stod cirka 0.5-1 meter bakom honom i trappan och jag hör ett ljud som att någon drar en rullväska mot metallen. Tro fan på att gubbjäveln lägger av en brakskit som luktar och ger mig en äggsmak i munnen. Kompisarna blev roade, men jag var inte lika road.
Citera
2023-03-26, 21:20
  #56
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Var där i vintras, såg kanske ett tiotal sovandes.

Det vidrigaste var när jag kom till centralen via tunnelbanan och tog rulltrappan upp så var det en fet gubbe framför i mjukisbyxor och jeansjacka. Stod cirka 0.5-1 meter bakom honom i trappan och jag hör ett ljud som att någon drar en rullväska mot metallen. Tro fan på att gubbjäveln lägger av en brakskit som luktar och ger mig en äggsmak i munnen. Kompisarna blev roade, men jag var inte lika road.
Jag beklagar å det djupaste!

Det är minst lika hemskt som när man kom in i huvudentrén och möttes av lukt av mänsklig avföring som låg i en prydlig hög i ena hörnet.
Citera
2023-03-28, 20:26
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Att det är borta kan du tacka feministerna för.

Ja de senaste generationerna av feminister är ganska ruggiga…Knappt man får kalla sig kvinna längre…
Citera
2023-04-03, 13:21
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Ok men i Prag var det bättre iallafall, kändes som de inte hade så många invandrare där.
How many foreigners live in Prague?
More than 190 000 foreign nationals were living in Prague in the summer 2017, making up almost 15% of the total population of the city. This represents more than 3 times the national average.
Citera
2023-04-03, 22:31
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
How many foreigners live in Prague?
More than 190 000 foreign nationals were living in Prague in the summer 2017, making up almost 15% of the total population of the city. This represents more than 3 times the national average.

From MENA countries ?
Citera
2023-04-05, 05:06
  #60
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Det är väl mycket hårdare med sånt här i andra länder, mer ordning. Det blir faktiskt trivsammare med hårdare ordningsregler och mer vakter. På Amsterdams flygplats stod det vakter med k-pistar belägna upptill så de hade bra koll.
De tungt beväpnade vakterna i Holland, Belgien och Frankrike befinner sig där på grund av terrorhot. Knappast önskvärt att behöva skruva upp temperaturen ytterligare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback