2023-03-20, 20:07
Medlem
Jag har bl.a Lysa för det är så lätt att fördela om. Har nu 80/20 (aktie/ränta), frågan är om man ska vikta om till 20/80. Läser överallt att det är en svår krasch på G och det har jag själv gissat oxå.
Iofs är banker kanske coolt nu med super direktavkastning men fan vet om det håller..
Hur tänker ni andra privatinvesterare?
Citera
2023-03-20, 20:10
Medlem
Tänk långsiktigt. Det är den bästa strategin.
Citera
2023-03-20, 20:10
Medlem
Sålde mitt sista innehav idag.
Citera
2023-03-20, 20:12
Medlem
Beror ju på hur länge du tänkt vara aktiv med börsen.

Det är bättre att vara full investerad jämt än att försöka sälja på toppar och köpa botten.

Säkert många som inte håller med mig men.

Om man kunde pricka rätt i toppar och dalar så vore de ju såklart bäst men i verkligheten så blir det oftast att man missar lite och missar då alla dom stora uppgångarna kommer in lite efter botten och sen säljer även tidigare efter senare än toppen.

Om du tänkt fortsätta på börsen kommande 5år eller längre så är mitt råd att fortsätta som vanligt och kontinuerligt fylla på
Citera
2023-03-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Jag har bl.a Lysa för det är så lätt att fördela om. Har nu 80/20 (aktie/ränta), frågan är om man ska vikta om till 20/80. Läser överallt att det är en svår krasch på G och det har jag själv gissat oxå.
Iofs är banker kanske coolt nu med super direktavkastning men fan vet om det håller..
du kommer inte pricka in marknaden fortsätta investera och gör inget om du inte ska ha pengarna i närtid.
Citera
2023-03-20, 20:17
Medlem
Har en lång/kort portfölj där jag skiftar från att vara net long/short beroende på marknadssituation, hur trenden ser ut och liknande.

Att vara 100% lång idag känns minst sagt korkat. Det är ett dåligt drag från ett rent risk/reward-perspektiv. Förutom att vi sett en inversion av 2Y-10Y treasurys, så har vi ju också en ökande ränta, i en höginflationsmiljö och en banksektor som har varit för giriga och tagit alldeles för dåliga affärer med derivataprodukter.

Botten på OMX/SPX/DJI/DAX är inte ens nästan inne. Att åka med hela vägen ned känns ointelligent.
Citera
2023-03-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
du kommer inte pricka in marknaden fortsätta investera och gör inget om du inte ska ha pengarna i närtid.
Jo det är väl så, jag har inte investerat sedan dec 2022 för jag tänkte spara ihop till en husbil och det har ju varit bra, men inte sålt något redan investerat heller.
Jag tror börsen kommer falla men det har jag trott i 10 år...
Man kanske ska avvakta investering och sitta med det man har. jag har satsat på avkastning så det suger att sälja och bomma utdelningarna
Citera
2023-03-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Folk på Twitter har börjat slå vad i miljondollarklassen om USD hyperinflation och att Bitcoin därför kommer att rusa till $1.000.000 inom 90 dagar.

Jag är mer försiktig och tror på BTC $100.000-$250.000 i år. Men dollarn riskerar att krascha och då kan det vara klokt att äga Bitcoin.

Om du är säker på motsatsen kan du väl betta emot.

Källa:
https://www.forbes.com/sites/brandon...in-prediction/
Citera
2023-03-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Har en lång/kort portfölj där jag skiftar från att vara net long/short beroende på marknadssituation, hur trenden ser ut och liknande.

Att vara 100% lång idag känns minst sagt korkat. Det är ett dåligt drag från ett rent risk/reward-perspektiv. Förutom att vi sett en inversion av 2Y-10Y treasurys, så har vi ju också en ökande ränta, i en höginflationsmiljö och en banksektor som har varit för giriga och tagit alldeles för dåliga affärer med derivataprodukter.

Botten på OMX/SPX/DJI/DAX är inte ens nästan inne. Att åka med hela vägen ned känns ointelligent.
Jo det är lite det som triggar mig oxå, inflationen biter sig fast och räntan tror jag inte toppat men jag tänker nog snart titta på långa räntefonder (inom året).
Korta brukar jag inte göra utan är likvid och tänker kanske bottenfiska lite kvalitativa avkastare vad det lider.
Tror SEK tar stryk så likviden blir €50% och $50% - kommentarer på detta mottages tacksamt
Citera
2023-03-20, 20:26
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Folk på Twitter har börjat slå vad i miljondollarklassen om USD hyperinflation och att Bitcoin därför kommer att rusa till $1.000.000 inom 90 dagar.

Jag är mer försiktig och tror på BTC $100.000-$250.000 i år. Men dollarn riskerar att krascha och då kan det vara klokt att äga Bitcoin.

Källa:

Hur ska man casha ut BTC nuförtiden? Börjar inte banken jävlas om man flyttar massa cash från t ex Binance eller whatever till t ex personkontot?
Citera
2023-03-20, 20:27
Medlem
Citat:

Källa:
då får jag anta att du investerat typ allt du äger i bitcoin och du inom detta år kommer vara god för många 10 tals miljoner?
Citera
2023-03-20, 20:30
Medlem
Citat:

Källa:
Skrev precis att min likvid är 50-50 €-$ för jag tror inte USD kraschar för det accepterar inte USA och då börjar dom bråka med sina krigsmaskiner/sabotage/annat.

US är self-contained med energi och kan exportera, dom fimpade Nord Stream enkelt och fick ny business för sin LNG, USA kan enligt beräkningar försörja hela jordens energibehov i 2 sekel givet fracking och med sina knep ala Nordstream kan dom säkra sin inkomst i energ = dollar.

Jag har dock fyllt på mitt Exodus med BTC och ETH men har bara 5% av totalen i crypto för jag tycker det är svårt. Kanske ska öka till 10%, det var inte på min radar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in