Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-07-12, 20:07
  #37
Medlem
Frågan är hur många som överhuvudtaget bryr sig vad NMR tycker kring saker och ting. Normalt folk vet ju inte ens vilka de är.
Citera
2023-07-13, 10:42
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag förstår inte vad det har med rättsfallet att göra att J:s pappa är född i Israel? Vad jag förstår har hon en svensk mor och är själv född och uppvuxen i Sverige och har till och med deltagit i kyrkans barnkör när hon var liten. Det känns inte alls relevant. Men samtidigt påpekar Samnytt alltid när någon är muslim. Personen i fråga behöver såklart inte vara en aktiv muslim som regelbundet går till moskén. Det räcker med att vara född i eller ha föräldrar som kommer från ett muslimskt land för att det tydligt ska påpekas i Samnytts artiklar att man är muslim.

Så Samnytt är knappast särskilt konsekventa. Jag vet inte varför det är så viktigt för Samnytt att alltid påpeka att någon brottsling är muslim men man utelämnar det när personen har judisk bakgrund?

Vänta. Så fadern är född i Israel. Vari framgår det att han är judisk?

Vet man inget annat än citatet ovan, så han kan lika gärna vara israelisk arab, ja rent av palestinier... Det finns en hel knippe av dylika i Sverige... Vissa har status som flyktingar, andra har helt enkelt på det ena eller andra sättet invandrat hit.

Eller så kan han vara ur ett oreligiöst blandäktenskap (dvs oreligiös jude + icke jude - dylika släpps in, men ses ner på i vissa sammanhang), och därför valde han att flytta ifrån Israel...

Sedan FINNS det givetvis äktjudiska israeler som har rört på sig.

Men det finns alltså ingen automat att en israel är jude.

Så, har du det belagt, borde du skrivit in lite mera in i posten.
__________________
Senast redigerad av AcS 2023-07-13 kl. 10:45.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback