Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-22, 11:19
  #433
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Varför har Polisen inte handräckt på eget initiativ tidigare? Gubben har stått där i 30 år. För 30 år sedan fick man fan böter om man stod med en korvlåda. Han måste väl börjat så? Senare smög han in en kylväska och med tiden uppgraderade till vagn som han långsamt förädlade till den permanenta barack han nu har.

Det är rätt obegripligt att ingen reagerat på 30 år.

För att frågan har alltid legat på kommunens bord tills möjligheten gavs att agera och polisen har nog vetat om det men inte brytt sig då det inte är deras ansvar.

Men efter den 31:a kan det leda till att de behöver ingripa. Bara dagar kvar tills dess.

J-vla tattar fasoner.
Citera
2023-03-22, 11:41
  #434
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
För att frågan har alltid legat på kommunens bord tills möjligheten gavs att agera och polisen har nog vetat om det men inte brytt sig då det inte är deras ansvar.

Men efter den 31:a kan det leda till att de behöver ingripa. Bara dagar kvar tills dess.

J-vla tattar fasoner.

Var väl till den 31:a maj han hade på sig? Inte mars.
Citera
2023-03-22, 11:50
  #435
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Var väl till den 31:a maj han hade på sig? Inte mars.

Där ser man. Vad generösa nämnden var med verkställighet. Kronofogden ger däremot högst 14 dagar.

Men han kan flytta på egen hand innan datumet.

Snyltare!
__________________
Senast redigerad av dansquelcas 2023-03-22 kl. 11:54.
Citera
2023-03-22, 11:52
  #436
Medlem
R5As avatar
Ändrat mig. Verkar som han bott gratis där länge, då kan man fan inte motivera dessa priser han tar, för de inte direkt hög kvalité på grejerna som serveras, men ja, syrianer är kända för att vara snåla även hos invandrarcommunityn.
Citera
2023-03-22, 12:32
  #437
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Varför har Polisen inte handräckt på eget initiativ tidigare? Gubben har stått där i 30 år. För 30 år sedan fick man fan böter om man stod med en korvlåda. Han måste väl börjat så? Senare smög han in en kylväska och med tiden uppgraderade till vagn som han långsamt förädlade till den permanenta barack han nu har.

Det är rätt obegripligt att ingen reagerat på 30 år.


Håller med. Detta, om det är helt fel, borde verkställts för 30 år sedan. Kanske han mutade rätt politiker vid makten, eller att nya politiker med annan ideologi kommit till makten?

Det sagt så är det bra att det röjs upp nu, men jäkligt skumt är det med denna typ av gummiparagrafer som politiker kan använda som selektivt maktmedel.
__________________
Senast redigerad av peterpanp 2023-03-22 kl. 12:35.
Citera
2023-03-22, 12:36
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Kiosker är fula, riv skiten. Saken framställs som nån sorts underdog snyfthistoria där nu svårt få ihop sina korvören. Enligt Ratsit hade han 450 000 i lön plus 550 000 via kapitalinkomster, dvs miljonlön. Enl allabolag var kioskens rena resultat 1.4 miljoner (på en omsättning om 6.4 miljoner). Bor i en 365 kvadrats villa vid vattnet för 14 miljoner. Krokodiltårar.

Så gott är det inte där. Inte heller så dyrt. Tvättar pengar?
Citera
2023-03-22, 13:23
  #439
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Står den där olovligen ska den naturligtvis väck. Kunde man väl ge sig f-n på, att även denna snyftis i pressen var fejk, suck...
Citera
2023-03-22, 13:43
  #440
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Sluta använda deras klannamn. Du menar turkar. Syrianer och Assyrier tillhör samma folkgrupp dvs turkfolken.
Är du fortfarande här och vevar? Det handlar om en kiosk, hur kan man bry sig såhär mycket? Haha driver du en kiosk som ligger på gatan bredvid eller vad händer?

Länge leve Östermalmsgrillen, har aldrig varit där men om sosseriet är emot något så är jag för! Om en urlakad fitta från miljöpartiet vill riva så vill jag ge upprustningsbidrag!
Citera
2023-03-22, 13:49
  #441
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Är du fortfarande här och vevar? Det handlar om en kiosk, hur kan man bry sig såhär mycket? Haha driver du en kiosk som ligger på gatan bredvid eller vad händer?

Länge leve Östermalmsgrillen, har aldrig varit där men om sosseriet är emot något så är jag för! Om en urlakad fitta från miljöpartiet vill riva så vill jag ge upprustningsbidrag!

Det finns inget som heter Östermalmsgrillen.

Namnet är påhittat och är falskt, tillståndet är falskt, avloppet är förknippat med pissoaren på torget är falskt, elen som knyts från gatlyktor är falskt och hamburgerköttet som är billigt skit från Irland är falskt och slutligen tårarna i pressen från turken är falska.

Har jag glömt något mer?
__________________
Senast redigerad av dansquelcas 2023-03-22 kl. 13:55.
Citera
2023-03-22, 15:05
  #442
Medlem
peterpanps avatar
Är inget fan av flottiga korvkiosker, men kan ge mig tusan på att om kiosken endast sålt veganburgare, grillade majskolvar och haft skyltar om hur de arbetar mot klimatethotet, så hade de garanterat fått vara kvar utan tillstånd.
Citera
2023-03-22, 15:52
  #443
Medlem
lunarluddes avatar
Förjävligt.. Dom där små hamburgerhaken påminner om det goda 90 talet. Är väl att dom ska öppna någon resturang som är "klimatsmart" som serverar syrsor och mjölmaskar så folket ska sluta äta kött. Fyfan
Citera
2023-03-22, 16:44
  #444
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Är du fortfarande här och vevar? Det handlar om en kiosk, hur kan man bry sig såhär mycket? Haha driver du en kiosk som ligger på gatan bredvid eller vad händer?

Länge leve Östermalmsgrillen, har aldrig varit där men om sosseriet är emot något så är jag för! Om en urlakad fitta från miljöpartiet vill riva så vill jag ge upprustningsbidrag!


Problemet är att en rättshaverist som började med en korvlåda nu har brett ut sig och lagt vantarna på 1/4 av Östermalmstorg utan bygglov eller betalat någon hyra Kiosken har idag stora parasoller uteservering etc man kan lugnt påstå att de har tagit sig lite för stora friheter. Hade det varit Anders Andersson som ägde kiosken skulle Polis och kronofogde vara där på nolltid och avhyst han från platsen och kort därefter skulle hela svartbygget rivas och fraktas bort i en rasande takt. Men nu ska det daltas i media och offerkoftan åker fram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback