Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-20, 23:28
  #193
Medlem
fyras avatar
Är man könsmogen är man varken barn, pojke eller flicka. Det man menar är "minderårig".
Citera
2023-03-20, 23:29
  #194
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
"Ordningsvakten tryckte upp en metallstav mot 17-åringens rumpa – så att byxorna gick sönder.
Enligt en kollega var vakten sedan ”nöjd”, medan pojken grät.
Nu åtalas den 34-årige mannen för grovt sexuellt övergrepp".

Kan inte hitta en tråd om detta, någon som vet mer om fallet?

https://www.expressen.se/nyheter/vak...-pojkes-rumpa/
Hatbrott mot Svenskar?

Blir så less.
Citera
2023-03-21, 00:49
  #195
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Har du hör talas om saker som FN:s barnkonvention eller ?
Som är svensk lag?
Pojken var ett barn.. då det skedde då han var under 18.
Tragiskt med så många särbegåvade som inte känner till eller förstår svensk lag.

Jo jag är medveten jag håller bara inte med.
Citera
2023-03-21, 12:49
  #196
Medlem
Bajslukts avatar
Så fort jag läste rubriken, så förstod jag att det handlade om en invandrare. Som vanligt.

Fascinerande att bögen behöver tolk vid förhöret.

Man undrar ju hur många år dessa folkgrupper ska få förstöra landet. Det spelar liksom ingen roll vilken position de har, om de är väktare, lärare, politiker, forskare eller journalister - ränderna går aldrig ur.
__________________
Senast redigerad av Bajslukt 2023-03-21 kl. 13:05.
Citera
2023-03-21, 12:52
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Så fort jag läste rubriken, så förstod jag att det handlade om en invandrare. Som vanligt.

Fascinerande att bögen behöver tolk vid förhöret.

Man undrar ju hur många år dessa halvmänniskor ska få förstöra landet. Det spelar liksom ingen roll vilken position de har, om de är väktare, lärare, politiker, forskare eller journalister - ränderna går aldrig ur.
Var hittar du att GM behövde tolk?
Citera
2023-03-21, 15:35
  #198
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LustigaKurre
Hatbrott mot Svenskar?

Blir så less.
Nej, adopterad kines som gjorde det på en arab faktiskt denna gång.
Citera
2023-03-21, 17:34
  #199
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Jag bara undrar följande:

Krävs det inte väldigt mycket kraft för att trycka igenom en betong genom jeans? (Eller det var inte jeans?)

Och om man nu trycker med sådan kraft så måste väl betongen direkt efter att ha penetrerat byxorna flygit upp i röven och totalt förstört rövhullet?
Citera
2023-03-21, 17:51
  #200
Medlem
Ricins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plsdontbanmeagain
Jag bara undrar följande:

Krävs det inte väldigt mycket kraft för att trycka igenom en betong genom jeans? (Eller det var inte jeans?)

Och om man nu trycker med sådan kraft så måste väl betongen direkt efter att ha penetrerat byxorna flygit upp i röven och totalt förstört rövhullet?
Nu var det ingen batong som användes utan ett metallföremål. Hur den mer exakt såg ut framgår i FUP.
Citera
2023-03-21, 19:27
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plsdontbanmeagain
Jag bara undrar följande:

Krävs det inte väldigt mycket kraft för att trycka igenom en betong genom jeans? (Eller det var inte jeans?)

Och om man nu trycker med sådan kraft så måste väl betongen direkt efter att ha penetrerat byxorna flygit upp i röven och totalt förstört rövhullet?
Det var någon sorts prassliga mjukisbyxor om jag minns rätt. Och inte en batong utan något annat han hittat där dom befann sig.
Citera
2023-03-21, 19:49
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jo jag är medveten jag håller bara inte med.

Det måste man såklart inte göra.

Lika lite som att barnkonventionen är absolut i 18-årsgräns.

"1. Som barn räknas varje människa under 18 år.

I denna konvention avses med barn varje människa under 18 års ålder, om inte barnet blir myndigt tidigare enligt den lag som gäller för barnet."

Men då vi implementerat det som svensk lag blir det rätt komplicerat att ändra på den saken.
Sen om du anser det är du ju inte ensam om den saken.
MUF:arna Benjamin och Matilda skrev en debattartikel i AB 2020 efter att lagen var på plats och ondgjorde sig över den.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...-lag-i-sverige

Så tja man kan anse att barn, såsom pojken det handlar om, ska prövas som vuxna och till lika fängelsestraff som vilken vuxen som helst för den delen. Därmed är det tur att vi har vår svenska lag.
__________________
Senast redigerad av MuppetMinnieMe 2023-03-21 kl. 19:54.
Citera
2023-03-21, 19:54
  #203
Medlem
Steff83s avatar
Pojkspolingen hade säkert gjort sig förtjänt av det.
Citera
2023-03-23, 10:39
  #204
Medlem
Om den åtalade är C**l S****e så var han nynazist i högstadiet och våldsbenägen redan då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback