2023-03-17, 18:12
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Aldrig. För tio år sen kanske varje / varannan helg men ej mer än 6x 33or med något 5.2 aktigt. Kommer inte dricka en enda droppe framöver under hela min framtid. Bryter ner kroppen för mycket och bidrar inte till något positivt.
Citera
2023-03-17, 21:25
Medlem
Styrkelyftares avatar
2-3 gånger per år, om ens det. Brukar bli någon enstaka alkoholhaltig dryck under midsommar och på nyårsafton men jag tycker inte att det är särskilt gott, utan det är mer en social grej för mig. Jag kommer alltid att föredra mitt vanliga hederliga kranvatten.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-03-17 kl. 21:28.
Citera
2023-03-17, 22:02
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
2-3 gånger per år, om ens det. Brukar bli någon enstaka alkoholhaltig dryck under midsommar och på nyårsafton men jag tycker inte att det är särskilt gott, utan det är mer en social grej för mig. Jag kommer alltid att föredra mitt vanliga hederliga kranvatten.
Samma här.
Midsommar, nyår o kanske vid något speciellt tillfälle.
Har alkat färdigt min beskärda del av livet, skönt det att slippa vakna sleten o jävlig var o varannan morgon med doften av sur röv i munnen o med skorna kvar på fötterna..
Citera
2023-03-17, 22:05
Medlem
Något glas vin varannan månad. Mer på sommaren om det är fint väder, kanske 1-2 ggr/månaden då.

Dricker mig aldrig redlös längre då jag känner att kroppen tar mycket stryk av det. Känns som två steg bakåt efter alkoholintag.
Citera
2023-03-18, 12:19
Medlem
TyskFalthares avatar
Blir någon drink eller sangria vid tillfälle, men knappast ofta.
Citera
2023-03-18, 12:21
Medlem
löls avatar
Några gånger per år ✊
Citera
2023-03-19, 13:27
Medlem
Zilvios avatar
Rubrik redigerad:
Hur ofta dricker ni?
=>
Hur ser era alkoholvanor ut - hur ofta dricker ni?

/MOD
Citera
2023-03-27, 14:54
Medlem
en festival per sommar och någon gång till annars dricker ja inte alls
Citera
2023-03-27, 14:55
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Jag dricker hela tiden varje dag, skål!
Citera
2025-08-05, 14:31
Medlem
Jag har väl gymmat hårt i vart fall 30 år, och lite smått före dess också.

Jag får i mig ett rejält glas brännvin varje dag, plus så är det riktig spritfest varannan helg minst där det går ner runt en liter brännvin.

Har det här påverkat muskelbyggandet? Garanterat, men för livskvallen har det varit värt
Citera
2025-08-06, 10:16
Medlem
kuddenchristos avatar
Jag tar min kropp och hälsa på allvar. Jag tränar regelbundet, äter ordentligt och dricker ALDRIG alkohol.
Citera
2025-08-07, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Till er seriösa byggare, hur ofta och hur mycket alkohol dricker ni, om något?

Varje dag på semestern i 5 veckor. Jag och frun beställde 4 röda viner var från Systembolagets beställningssortiment. 4e året i rad. Alkohol är verkligen inte farligt för gains på något sätt. Skillnad på att dricka 1-2 glas till kvällsmaten än att festa skallen av sig. Ångrar att jag inte drack en droppe alkohol mina första 15 år som bodybuilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in