Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-29, 19:23
  #337
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Förstår att det är en trolltråd men det tar verkligen inte en timme att fixa ihop en vanlig maträtt.
Nää, men tycker man det är kul och vill göra det lilla extra så kan det mycket väl ta en timme.
Citera
2024-02-29, 20:02
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Jag har aldrig fattat folk, främst män som lagar egen mat. Ni står en timme vid stekpannan och snor ihop en mediocre rätt för att få i er lite käk. Tiden som ni slösar på denna meningslösa aktivitet kan ju läggas på något mer produktivt. Det finns ju folk som jobbar med att laga mat så varför inte låta dem sköta matlagningen åt er?

Är det för att ni är kvinnor och har en mer feminin sida eller är ni bögar av något slag? Är det för att ni är fattiga? Jag har svårt att förstå detta men jag skulle tro att det är mer av en blandning av de två?

Berätta gärna vad du äter till middag under en veckas tid och vilka restauranger du förespråkar.
Citera
2024-02-29, 23:58
  #339
Medlem
Vem0ths avatar
Antingen är TS ett troll eller total imbecill. Men jag bjuder på ett seriöst svar.

Matlagning hemma utökar ens kunskap kring mat och även färdighet då man blir bättre på att hacka grönsaker, tempa kött med pekfingret och förståelse för kryddor.

Att leva på hemleverans kommer bita en i arslet när man väl hamnar i en ekonomisk kris och måste förlita sig på 5 för 100kr Dafgårds äckliga frysrätter eftersom man inte vet hur man lagar mat.
Citera
2024-03-04, 00:23
  #340
Medlem
Mat som man lagar håller ju i 3-4 dagar, så det är mkt tid och pengar man sparar. Mkt mer avslappnade också att äta hemma än på en restaurang. Tid slösar du ju även på restaurangen.

Har man en normal inkomst så är man en idiot om man går på restaurang varje dag. Även om jag vore en höginkomsttagare så skulle jag föredra att äta hemma i regel. Förstår inte riktigt grejen med att sitta på restaurang. Mkt skönare att sitta avslsppnat framför tvn eller dator i mjukiskläder och låta det komma lite ketchupfläckar på tröjan utan att man behöver bry sig.. Kan bara vara falska pretenders som gillar att gå på restauranger i sin hemort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback