Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-21, 05:58
  #193
Medlem
Jag tror att den samlade mängden hjärnskada av att stirra på Tiktok timme efter timme vecka efter vecka är betydligt värre än enstaka idioters hyss.
Citera
2023-03-21, 09:19
  #194
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Hur är hans etnicitet relevant? Det är snarare åldern som är det. 18-19 åriga killar med begränsat konsekvenstänk.
Helt sanslöst hur ni lyckas vända varenda jävla tråd till att handla om etnicitet.
Samtidigt kliar många sig i huvudet och undrar varför folk har tröttnat på Flashback. Det är delvis pga såna som dig.
Vill du diskutera etnicitet eller kultur finns det trådar och kategorier på forumet för det.

Han kunde kanske ha anat vad som skulle ske, vem vet, men nu säger han att han var ovetandes och då får vi utgå från det.

Det är hans två vänner som bär skulden för detta. Inte killen som nu sitter i rullstol. Han är det endast synd om som fått sitt liv förstört pga en challenge/skämt på TikTok.
Konstigt att alla 19-åringar i Sverige inte har samma konsekvenstänk då, konstigt att babbarna är extremt överrepresenterade när det gäller alla former av impulsiva våldsbrott etc
Citera
2023-03-21, 11:33
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Vi behöver mer sådana här utmaningar i sociala medier.
🤪


Jaaaa vilken bra ide! ta med dina 1 miljon muslier och lek mera head crusher.. Gör ingen skada ändå i toma huvuden
Citera
2023-03-21, 13:26
  #196
Medlem
Det borde de dummaste förstå att detta är farligt. Risken är stor att man slår i bakhuvudet och får allvarliga skador.
Citera
2023-03-21, 15:56
  #197
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Det borde de dummaste förstå att detta är farligt. Risken är stor att man slår i bakhuvudet och får allvarliga skador.

Ser man på vilken typ av människor som använder TikTok så är jag inte direkt förvånad.
TikTok användare är ju landets avskräde
Citera
2023-03-21, 21:04
  #198
Medlem
Slints avatar
Fram med videon för fan.
Citera
2023-03-21, 21:51
  #199
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Konstigt att alla 19-åringar i Sverige inte har samma konsekvenstänk då, konstigt att babbarna är extremt överrepresenterade när det gäller alla former av impulsiva våldsbrott etc

Viss skillnad på en idiotisk challenge på TikTok och att begå grova våldsbrott så som detonera bomber och spraya dörrar och människor med kulor.
Självklart har inte alla 19-åringar samma konsekvenstänk. De är trots allt individer som bland annat utvecklas på olika sätt och olika snabbt.

Vågar påstå att denna TikTok challenge har att göra med ålder, brist på konsekvenstänk som brukar korrelera med en ung ålder och huruvida du har och använder TikTok eller ej. Inte huruvida dina föräldrar är från Mellanöstern eller Sverige.

Det blir som sagt tröttsamt att var och varannan tråd blir kapad av folk som har ett behov att spy galla över araber, somalier, zigenare osv istället för att diskutera det som är relevant. Oavsett om det är en kille som blir förlamad när han är 19 år gammal pga en TikTok challenge, valfri dokusåpa eller upplopp pga Paludan bränner en koran. Ibland är kultur, religion och etnicitet relevant men inte i varje jävla tråd.
Citera
2023-03-22, 01:04
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Jag förminskar inte alla folkmördare som khan o co. Däremot säger jag att vanligt folk ser saker som detta till exempel och tycker det är normalt, olika challanges. Folk ser mördare och begår själva mord pga av det.
Jag vet att folk blev mördade höger och vänster förut jag menar bara att det är på ett annat sätt nu, och att det är som en tävling vem som kan vara värst.

Vi gick från att vara hänsynslösa, till att vara mer sofistikerade och är nu påväg bak igen och blir allt mer hänsynslösa.

Känns som att vi bara upprepar samma sak igen.

Har du något exempel på att vi är mer hänsynslösa generellt idag än vad vi varit förut? Förutom att nämna enstaka incidenter eller gärningsmän. Jag kan då kontra med tusentals fler. Menar mer statistik / dylikt.
Citera
2023-03-22, 16:22
  #201
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Känns som att vi bara upprepar samma sak igen.

Har du något exempel på att vi är mer hänsynslösa generellt idag än vad vi varit förut? Förutom att nämna enstaka incidenter eller gärningsmän. Jag kan då kontra med tusentals fler. Menar mer statistik / dylikt.

Du missuppfattar, jag menar inte att vi är MER hänsynslösa nu, jag menar att vi är på väg att bli LIKA hänsynslösa och kalla som vi varit förr, folk blir avtrubbade av att se mord och det leder till att folk begår värre och värre saker.

Vi ÄR inte hänsynslösare än, men om vi fortsätter att trappa upp våldet, och blir mer och mer avtrubbade så kommer vi iaf komma till en punkt där vi är tillbaka på ruta ett.
Citera
2023-03-26, 16:04
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Du missuppfattar, jag menar inte att vi är MER hänsynslösa nu, jag menar att vi är på väg att bli LIKA hänsynslösa och kalla som vi varit förr, folk blir avtrubbade av att se mord och det leder till att folk begår värre och värre saker.

Vi ÄR inte hänsynslösare än, men om vi fortsätter att trappa upp våldet, och blir mer och mer avtrubbade så kommer vi iaf komma till en punkt där vi är tillbaka på ruta ett.

Ah - då har jag större förståelse.
Citera
2023-03-26, 19:57
  #203
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Ah - då har jag större förståelse.

Ber om ursäkt om jag var otydlig i början.
Citera
2023-03-31, 15:32
  #204
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Straffet, vållande till kroppsskada och en stor varm kram från rätten i kontrast till ett förlamat liv i rullstol. Sverige i ett nötskal. Förövarna skulle ha malts ned till kebabkött och valsats till en rulle som griljerats vid glödande kol.

"Vållande till kroppsskada" var brottsrubriceringen. Men jag såg ingenting om straffets längd i artikeln som trådstarten länkade till:
Citat:
Ursprungligen postat av theonexzz
Najis story går att läsa här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aji-i-rullstol

Har jag missat någonting när jag läste artikeln?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback