Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-04-10, 11:07
  #25
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
På vilket sätt skulle en tvär akter var mindre sjövärdig? Jag fick för mig att det var enklare att bygga så.
Snipor rullar över vågorna (om dom är bra byggda). Dom klarar mycket mycket hårdare sjögång än de flesta moderna båtar som endast är byggda för att gå hårt och skära genom vågorna.
Citera
2023-04-10, 11:09
  #26
Medlem
ReijoHervonens avatar
Den huvudsakliga orsaken till att det inte finns några nya snipor är väl elittänket i dagens samhälle. Båtar ska inte vara nått för vanligt folk utan endast för en liten elit. Det är samma tanke som finns bakom elbilarna.
Citera
2023-04-10, 11:41
  #27
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Snipor rullar över vågorna (om dom är bra byggda). Dom klarar mycket mycket hårdare sjögång än de flesta moderna båtar som endast är byggda för att gå hårt och skära genom vågorna.
Jag har haft båtar med både med tvär och snipmodellen. Har då inte märkt att det skulle vara sämre med tvär akter. Det enda som jag har märkt, är att det rullar mindre. Fast en aramis som jag hade, hade tvär akter och den rullade något fantastiskt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback