Hade väntat mig essäer från #edthwes i uppburna ämnen men möttes av inlägg gällande upplevelser från Thailand på semester. Förstod inte det speciella riktigt men du får gärna utveckla hur du menar.
Brukar oftast vara ett inlägg som beskriver trovärdiga vittnesuppgifter
På reddit kallas det lurkers, dvs läser bara skriver aldrig
Frågan är då är de alltid inloggade eller hur minns de lösen?
Fick för mig att skriva tråden då jag stötte på den här användaren #edthwes
Kanske inga häpnadsväckande inlägg men utan dessa användare hade flashback kvalitet varit mycket lägre
Vad har ni för uppfattningar kring dessa users?
Det handlar om sevanter. När de inte minns vädret varje dag under de senaste 30 åren, och kan memorera enorma primtal, så minne de sitt lösenord till FB. Människans hjärna är fantastisk.
inga häpnadsväckande inlägg som sagt men långt över medel som är användare med tusentals oneliners
offtopic
en annan trådstart skulle kunna vara
users som skriver inlägg i nystartade trådar utan att riktigt läsa igenom
Det är ju olika syften. Jag kan tänka mig att användare med få men intressanta inlägg är intelligenta människor här för att bilda sig en uppfattning utanför MSM-propagandan men även kanske för att kunna visselblåsa. Många användare jag läst som skrivit helt fantastiskt intressanta och lärorika inlägg. På FB har jag lärt mig livsomvälvande saker. Fått länkat till artiklar och klipp jag ALDRIG skulle hittat och därför ej exponerats för om det inte vore för dessa intelligenta pålästa på FB.
De som skriver många inlägg i flera trådar har nog ett annat syfte. Jag försöker sprida den kunskap som dessa intellektuella giganter delat med sig av. Det är den ena och det andra är att testa åsikter, tankar och funderingar. Dagens FB var gårdagens vardagssamtal. Det som diskuteras på FB hade man aldrig kunnat diskutera öppet för 5-20 år sedan. Idag är det lättare men vissa saker går inte att tala om med folk som inte vaknat ännu.
Tänker mig att det i vissa fall kan handla om personer som inte vill diskutera ett specifikt ämne genom ett användarkonto som de vanligtvis använder för att posta inlägg.
Tänker mig att det i vissa fall kan handla om personer som inte vill diskutera ett specifikt ämne genom ett användarkonto som de vanligtvis använder för att posta inlägg.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!