• 1
  • 2
2023-03-14, 20:46
Medlem

Höjer på ögonbrynen varje gång ang rubriken

Brukar oftast vara ett inlägg som beskriver trovärdiga vittnesuppgifter

På reddit kallas det lurkers, dvs läser bara skriver aldrig

Frågan är då är de alltid inloggade eller hur minns de lösen?

Fick för mig att skriva tråden då jag stötte på den här användaren #edthwes

Kanske inga häpnadsväckande inlägg men utan dessa användare hade flashback kvalitet varit mycket lägre

Vad har ni för uppfattningar kring dessa users?
Citera
2023-03-14, 20:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Jag höjer ögonbrynen över faktumet att du inte känner till att webbläsare kan minnas lösenordet åt användaren...
Citera
2023-03-14, 20:54
Hade väntat mig essäer från #edthwes i uppburna ämnen men möttes av inlägg gällande upplevelser från Thailand på semester. Förstod inte det speciella riktigt men du får gärna utveckla hur du menar.
Citera
2023-03-14, 20:59
Medlem
Carradines avatar
Gamla användare är trista.
Citera
2023-03-14, 21:11
Medlem
Citat:

Brukar oftast vara ett inlägg som beskriver trovärdiga vittnesuppgifter

På reddit kallas det lurkers, dvs läser bara skriver aldrig

Fick för mig att skriva tråden då jag stötte på den här användaren #edthwes

Kanske inga häpnadsväckande inlägg men utan dessa användare hade flashback kvalitet varit mycket lägre

Vad har ni för uppfattningar kring dessa users?
Det handlar om sevanter. När de inte minns vädret varje dag under de senaste 30 åren, och kan memorera enorma primtal, så minne de sitt lösenord till FB. Människans hjärna är fantastisk.
Citera
2023-03-14, 21:13
Det är en viss dignitet i att sällan posta inlägg och när man väl gör det bevisas det att det finns en förmåga till tal och skrift
Citera
2023-03-14, 22:07
Medlem
heffaheffas avatar
Kanske de "gamla" användarna är mer read-only än post, post, post...
Citera
2023-03-14, 22:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
inga häpnadsväckande inlägg som sagt men långt över medel som är användare med tusentals oneliners

offtopic
en annan trådstart skulle kunna vara
users som skriver inlägg i nystartade trådar utan att riktigt läsa igenom

Det är ju olika syften. Jag kan tänka mig att användare med få men intressanta inlägg är intelligenta människor här för att bilda sig en uppfattning utanför MSM-propagandan men även kanske för att kunna visselblåsa. Många användare jag läst som skrivit helt fantastiskt intressanta och lärorika inlägg. På FB har jag lärt mig livsomvälvande saker. Fått länkat till artiklar och klipp jag ALDRIG skulle hittat och därför ej exponerats för om det inte vore för dessa intelligenta pålästa på FB.

De som skriver många inlägg i flera trådar har nog ett annat syfte. Jag försöker sprida den kunskap som dessa intellektuella giganter delat med sig av. Det är den ena och det andra är att testa åsikter, tankar och funderingar. Dagens FB var gårdagens vardagssamtal. Det som diskuteras på FB hade man aldrig kunnat diskutera öppet för 5-20 år sedan. Idag är det lättare men vissa saker går inte att tala om med folk som inte vaknat ännu.
Citera
2023-03-14, 22:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Kanske de "gamla" användarna är mer read-only än post, post, post...

Fula Gubben, medlem sedan 2002 var nog den som var bland de mest intressanta att läsa. Han hade en jädra massa inlägg, av hög kvalitet.
Citera
2023-03-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fula Gubben, medlem sedan 2002 var nog den som var bland de mest intressanta att läsa. Han hade en jädra massa inlägg, av hög kvalitet.

Han och GammalHardrockare eller vad han hette var fenomenala. Den typen är tyvärr utdöd.
Citera
2023-03-15, 00:33
Medlem
Tänker mig att det i vissa fall kan handla om personer som inte vill diskutera ett specifikt ämne genom ett användarkonto som de vanligtvis använder för att posta inlägg.
Citera
2023-03-15, 02:03
Medlem
bluemores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Tänker mig att det i vissa fall kan handla om personer som inte vill diskutera ett specifikt ämne genom ett användarkonto som de vanligtvis använder för att posta inlägg.

Gissar att det absolut oftast handlar om detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in