• 1
  • 2
2023-03-11, 16:50
Medlem
Oj vad neutrala Aftonbladet är! Dom måste verkligen känna sig hotade utav friska människor.. Som inte är så lätt att hjärntvätta / rädd att bli cancellad ;-)

Jag hade hellre varit uteliggare än jobba som journalist på Aftonbladet. Bara att läsa stycket jag citerade nedan

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...arsson-kronika

” Det pågår ett kulturkrig därute. Om en allt mer radikal, auktoritär, kvinnofientlig och homofob dårhöger exempelvis får hjärnskakning av att dragqueens läser sagor för barn – hur länge dröjer det innan de börjar bomba Melodifestivalen med sin inhumana napalm?
Hatvågen mot allt som är ”woke” kommer inte att stanna i USA eller i Ungern. Snart rullar den in i Sverige med en ännu större kraft.”
Citera
2023-03-11, 16:53
Medlem
orrtupps avatar
Det var bättre förr när tokvänstern tyckte att melodifestivalen var kommersiell skit som skulle bojkottas.
Citera
2023-03-11, 17:25
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Om en allt mer radikal, auktoritär, kvinnofientlig och homofob dårhöger exempelvis får hjärnskakning av att dragqueens läser sagor för barn – hur länge dröjer det innan de börjar bomba Melodifestivalen med sin inhumana napalm?

Varför ska dragqueens läsa sagor för barn? Varför ska det anses vara helt okej och något som inte får kritiseras?

"Inhumana napalm"? Vem är det som är radikal här egentligen? Det enda man försöker göra här är att skapa större polarisering genom att demonisera meningsmotståndare. Hot är aldrig okej, men legitim kritik är inte "napalm".
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-03-11 kl. 17:29.
Citera
2023-03-11, 17:26
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Själv bryr jag mig föga om några bögar, transor och negrer råkar vara med i tävlingen, helt ok antar jag, men enligt Aftonbladets skribent är detta det enda bra och viktiga med mello:
Citat:
Om man tar bort allt som är HBTQI och jojk ur Melodifestivalen och storasystern ESC blir tävlingarna verkligen ett meningslöst blaha.

Jag hoppas att programmet fortsätter att vara ungefär som nu. En snäll, inkluderade och regnbågsfärgad föreställning där alla är välkomna att vifta med en ballong.
Mello handlar mest om att visa upp minoriteter:
Citat:
En sak är säker:

Fundamentet i Melodifestivalen är en regnbåge. Dess själ och hjärta är queer. Tävlingen har varit ett fönster och en scen där olika förtryckta minoriteter har fått uppträda och visa upp sig på bästa sändningstid.
Konstigt nog kändes tävlingen mer seriös och relevant på Abbas och Carolas tid...
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2023-03-11 kl. 17:34.
Citera
2023-03-11, 17:43
Det är ju sådana här domedagsprofesior och skräckpropaganda vänstern alltid kört med. Är du emot deras psykiskt sjuka moralrelativism och nihilistiska anti-kultur så är du själv psykiskt sjuk dårhöger dödsnazist. För det är du bara liksom.

Jag bryr mig inte om eller följer schlager-spektaklet. Jag är bara likgiltig inför flummet numera. Varför ska någon hatbomba det? Gör som jag. Skit i woke-flummet tills de till slut står och flummar inför tom publik. Det är så ni besegrar woke-flummet till slut. Inte genom det hat vänstern vill mana fram från de med lägre impulskontroll inom högern. Att antagonisera woke köper bara woke mer tid och förevändningar att fortsätta skruva upp volymen på flummet.
Citera
2023-03-11, 17:43
Medlem
doing the omoralisk schlager festival
Citera
2023-03-11, 17:44
Medlem
festival o festival more like tv för bebisar anyway
Citera
2023-03-11, 17:45
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det var bättre förr när tokvänstern tyckte att melodifestivalen var kommersiell skit som skulle bojkottas.

Nu när du säger det så är det en lustig ironi över tidens gång ibland.

Det du kallar tokvänstern konvergerade med högerliberalerna i en sorts ohelig allians någon gång på 90-talet eller senare.
Senast redigerad av torstenferdinand 2023-03-11 kl. 17:47.
Citera
2023-03-11, 17:56
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjoint
"Hatvågen mot allt som är ”woke” kommer inte att stanna i USA eller i Ungern. Snart rullar den in i Sverige med en ännu större kraft.”

Vi kan ju verkligen hoppas.
En pendel som svängt extremt åt ett håll måste ju svänga tillbaka lika kraftigt åt andra hållet, försåvitt inte hela verket brakar samman i en hög skrot innan vilket är fullt tänkbart i detta fall.
Men vi får se, skulle det bli förstnämnda alternativet så ställde dom till det helt och hållet själva!
Citera
2023-03-11, 17:59
Medlem
grungewhores avatar
Ännu en hjärnlös propagandaartikel från Aftonbladet. Man tror snart att Arnstad leder redaktionen när man läser sånt här.

De flesta höger om SVT tycker att skattepengar inte ska gå till smörja som har dalande tittarsiffror. Att Melodifestivalen är woke är inte huvudargumentet även om det så klart bidrar till bilden av SVT som en bastion för kulturmarxism.
Citera
2023-03-11, 18:44
Medlem
scoremaxs avatar
Tja, Melodifestivalen får dom gärna, tillsammans med all annan smörja dom sänder, gärna behålla själva.
Så nej, jag lär inte bomba något av deras program, saknar helt måldata.
Citera
2023-03-11, 18:54
Medlem
CassandraCs avatar
jag är starkt positivt till att man ska skrota melodifestivalen eller iallafall sälja den till privat aktör, varför ska vi lägga skattepengar på massa vänsterflum/propaganda? bort med skiten eller låt egen aktör producera det för egna pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in