Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-11, 21:25
  #37
Medlem
Huhhhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapitaletstaten
Uppdatering: Har nu rökt dom sista 5 gubbarna jag hade kvar i bongen rökte tills jag kräktes och mådde riktigt dåligt somnade nån timme vaknade upp slog sönder bongen slängde all ocb och knäckte min pipa på mitten, Även tagit bort wickr, snapchat mm,
Nu är det fan nog !'

Tack för alla tips och ryggklappningar.

Finns det intresse för uppdatering framåt hur det går skriver jag gärna några rader.

Hej.
Håller tummarna
Citera
2023-03-11, 21:27
  #38
Medlem
Rökt flera år och var mer hög än nykter senaste året, och slutade för någon månad sedan när lagret tog slut. Hade lite sämre aptit och intensiva drömmar i några veckor, men det var allt. Det var omöjligt att hålla sig borta om man väl hade hemma, men lätt så länge lagret var slut. Kommer gå skitbra! (Ingen erfarenhet av hasch dock!)
Citera
2023-03-11, 21:55
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapitaletstaten
Uppdatering: Har nu rökt dom sista 5 gubbarna jag hade kvar i bongen rökte tills jag kräktes och mådde riktigt dåligt somnade nån timme vaknade upp slog sönder bongen slängde all ocb och knäckte min pipa på mitten, Även tagit bort wickr, snapchat mm,
Nu är det fan nog !'

Tack för alla tips och ryggklappningar.

Finns det intresse för uppdatering framåt hur det går skriver jag gärna några rader.

Hej.

Vet inte om du har fått rådet än min vän men här ska du få riktigt bra råd som fungerar bra.

Börja med att köpa hem CBD weed, köp lite olika sorter för 1000kr typ på någon laglig svensk sidan.

Om du inte har sömn medicin så ladda ner kry appen, du kan få ut lergigan/propavan där. Du behöver inte sömn medicin för mer än 25-30 dagar. Fortsätt röka cbd som en dåre, rök så mycket du orkar. Det kommer göra dig gäspig och ta bort runt 75 % av det tråkiga känslorna.

Med tiden när du får lite mer stabila nivåer av vad som än ska vara stabilt , så ska du se att du kmr kunna skita i cbd utan problem.

Fortsätt kriga på, jag har gått många gånger i mitt liv, köpt en halva rökt en holk bara för att spola ner skiten. Du är precis där och nafsar på drogfriheten. =)
Citera
2023-03-11, 23:10
  #40
Medlem
Kaffekrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapitaletstaten
Har rökt hasch i 10 år nu och jag orkar fan inte med det här mer har testat allt olika hobbys, kbt, behandlingshem mm.
Hur fan ska jag få ut tanken på haschet hur långt tid kommer det ta innan jag blir lycklig igen och återställd är min hjärna helt ur fuckad och det är försent för ett normalt liv ?

Frågor:
- Hur ser din vardag ut?
- När du röker, finns det en speciell anledning till detta t.ex. efter konsumtion av alkohol eller för att sova osv.
- Hur ofta röker du? En gång per dag eller flera gånger?
- Hur stor mängd i månaden (uppskattningsvis) röker du?
- Vad gör att du vill sluta? Psykiskt mående? Vardagspusslet går inte att få ihop? Eller bara att känslan inte är skön längre när du är hög?
- Vad har gjort att du har fallit tillbaka?

Ställer dessa frågor för att försöka få en liten helhetsbild över hur det ser ut för dig.

Att sluta med ett beroende är tufft oavsett vad det handlar om, vissa saker är mer tuffa än andra. Håller tummarna för dig!
Citera
2023-03-12, 07:42
  #41
Medlem
trashitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Men givetvis ska folk generalisera och påstå att cannabis är beroendeframkallande (vilket det inte är, i alla fall inte fysiskt) för att EN inte kan hantera det när hundra andra kan det. Men det vet de inte, eftersom dessa inte märks, då de inte gör något väsen av sig.

Klart man kan bli beroende och missbruka allt som har positiva effekter. Från socker, kaffe och rött kött till cb, tjack och horse. Allt beror ju på vilken personlighet man är och vad man upplever sig sakna i sitt liv. Mat är en sak som många inte kan hantera, anorexi, bulimi, övervikt och fetma. Men för oss som inte har en skev relation till mat så är vi ganska oförstående att det ens är ett val att förändra beteendet eller inte.

Cannabis har väldigt många effekter, både psykoaktiva och fysiska, thc respektive cbd, vilket kan vara kortsiktigt kämpigt att vänja sig av med. Cannabidoider har så många fysiska effekter och så lite forskning kring sig att det bara skrapats på ytan i dagsläget. Men en del har gjorts och något som tidigt upptäcktes var att det ”botade” Parkinson. Mycket tyder också på att CBD även har stor inverkan på immunförsvaret. Så oavsett om man känner till vad som påverkas så känner man garanterat saknaden (kortsiktigt) om man hållit på ett bra tag.
Citera
2023-03-12, 10:57
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trashits
Klart man kan bli beroende och missbruka allt som har positiva effekter. Från socker, kaffe och rött kött till cb, tjack och horse. Allt beror ju på vilken personlighet man är och vad man upplever sig sakna i sitt liv. Mat är en sak som många inte kan hantera, anorexi, bulimi, övervikt och fetma. Men för oss som inte har en skev relation till mat så är vi ganska oförstående att det ens är ett val att förändra beteendet eller inte.

Cannabis har väldigt många effekter, både psykoaktiva och fysiska, thc respektive cbd, vilket kan vara kortsiktigt kämpigt att vänja sig av med. Cannabidoider har så många fysiska effekter och så lite forskning kring sig att det bara skrapats på ytan i dagsläget. Men en del har gjorts och något som tidigt upptäcktes var att det ”botade” Parkinson. Mycket tyder också på att CBD även har stor inverkan på immunförsvaret. Så oavsett om man känner till vad som påverkas så känner man garanterat saknaden (kortsiktigt) om man hållit på ett bra tag.

https://m.youtube.com/watch?v=zNT8Zo_sfwo

Du har säkert sett den redan men Det är intressant hur Cb kan påverka
Citera
2023-03-12, 11:47
  #43
Medlem
Miljöombyte gjorde det sjukt enkelt för mig att sluta. Om du har möjlighet, ta en solsemester på typ 7-10 dagar. Hade rökt dagligen i 4 år och det var verkligen noll problem att sluta under en 10 dagars resa. Detta var 3 år sedan och jag har rökt kanske 5 gånger sedan dess.

Nu förstår jag att inte alla har möjlighet att bara sticka iväg hur som, men sjukt värd investering i längden. Så mitt tips är att börja planera inför en skön semester, förslagsvis till något land där cannabis är svårt att få tag i, typ Grekland.

Lycka till!
Citera
2023-03-13, 15:36
  #44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Cannabis --> Drogrehabilitering

/Moderator
Citera
2023-03-13, 16:24
  #45
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapitaletstaten
Uppdatering: Har nu rökt dom sista 5 gubbarna jag hade kvar i bongen rökte tills jag kräktes och mådde riktigt dåligt somnade nån timme vaknade upp slog sönder bongen slängde all ocb och knäckte min pipa på mitten, Även tagit bort wickr, snapchat mm,
Nu är det fan nog !'

Tack för alla tips och ryggklappningar.

Finns det intresse för uppdatering framåt hur det går skriver jag gärna några rader.

Hej.

Jag har intresse för uppdatering. Hur går det?

Bestämde mig som dig att lägga ner. Rökt till och från i 10 år med längsta uppehåll på 3 år. Suget är rätt stort idag, gått två och en halvmånad nu, men visst fan dras man med daglig ångest som man lätt rökte bort.

Börjat tränat?

Bra att slå sönder bongen hade själv inbrott för några år sedan där det mest värdefulla dom kom över egentligen var just en glasbong. Kanske borde mejla och tacka?
Citera
2023-03-14, 16:59
  #46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Jag har intresse för uppdatering. Hur går det?

Bestämde mig som dig att lägga ner. Rökt till och från i 10 år med längsta uppehåll på 3 år. Suget är rätt stort idag, gått två och en halvmånad nu, men visst fan dras man med daglig ångest som man lätt rökte bort.

Börjat tränat?

Bra att slå sönder bongen hade själv inbrott för några år sedan där det mest värdefulla dom kom över egentligen var just en glasbong. Kanske borde mejla och tacka?

Hej, Så fort jag börja känna sug går jag bara ut och går och lyssnar på musik/pod,
Men aptiten är bajs såväl som sömnen, ängslig som fan och ynklig men jag kör på
Röker cigg och dricker nån läsk om dagen hade jag inte haft det hade det blivit mycket svårare.
Stort av dig med 2 och en halvmånad, Fortsätt kämpa vi får stöta varandra. Lycka till !
Citera
2023-03-19, 10:18
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapitaletstaten
Har rökt hasch i 10 år nu och jag orkar fan inte med det här mer har testat allt olika hobbys, kbt, behandlingshem mm.
Hur fan ska jag få ut tanken på haschet hur långt tid kommer det ta innan jag blir lycklig igen och återställd är min hjärna helt ur fuckad och det är försent för ett normalt liv ?

Var i samma läge som dig, rökte dagligen i över 10 år blev av med jobb och boende. Fortsatte ändå.
När jag väl slutade tog det nästan 2 år innan jag började må bättre i mig själv.
Idag har jag familj och bra boende jobb och allt mår bättre än nånsin.
Vad som hjälpte mig var att hitta ett sammanhang som du trivs i (för mig blev det ett jobb där jag hade stort ansvar och kände mig behövd).
Steg 2 är att förlåta dig själv gör vad du gjort mot dig. Det är tufft men det går.
Börja idag du kommer tacka dig själv tillslut.
Citera
2023-03-20, 17:58
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YodieLand
cannabis är knappt beroendeframkallande. Det har blivit en vana bara ryck upp dig och ta tag i detta! gå 21 dagar utan så kommer det gå bort

Oj vad fel du har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback