Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-11, 13:40
  #1
Avstängd
Har rökt hasch i 10 år nu och jag orkar fan inte med det här mer har testat allt olika hobbys, kbt, behandlingshem mm.
Hur fan ska jag få ut tanken på haschet hur långt tid kommer det ta innan jag blir lycklig igen och återställd är min hjärna helt ur fuckad och det är försent för ett normalt liv ?
Citera
2023-03-11, 13:43
  #2
Medlem
Sluta fåna dig, det gör inte ens ont.
Citera
2023-03-11, 13:46
  #3
Medlem
Soulflowers avatar
Sluta köp nytt när det tar slut, det är steg 1.
Citera
2023-03-11, 13:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapitaletstaten
Har rökt hasch i 10 år nu och jag orkar fan inte med det här mer har testat allt olika hobbys, kbt, behandlingshem mm.
Hur fan ska jag få ut tanken på haschet hur långt tid kommer det ta innan jag blir lycklig igen och återställd är min hjärna helt ur fuckad och det är försent för ett normalt liv ?

Intressant....och alla dessa som säger att Cannabis är harmlöst.
Citera
2023-03-11, 13:49
  #5
Medlem
JahLoves avatar
Nyckeln till din fråga, är rätt simpel i sitt svar. Det gäller bara att få tummen ur...

Svaret är: Rutiner.

Får du rutiner i vardagen, som utesluter allt än att sitta hemma och tråka ut sig, ligga i soffan etc. så är du på god väg.
Skaffa dig ett 7-4 jobb och en kärring, eller snubbe om du är gay. Det hjälper dig att få rutiner.
Citera
2023-03-11, 13:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseiHulta
Intressant....och alla dessa som säger att Cannabis är harmlöst.

Är det verkligen någon som säger att det är helt harmlöst? Tror jag aldrig sett någon påstått det
Citera
2023-03-11, 13:59
  #7
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapitaletstaten
Har rökt hasch i 10 år nu och jag orkar fan inte med det här mer har testat allt olika hobbys, kbt, behandlingshem mm.
Hur fan ska jag få ut tanken på haschet hur långt tid kommer det ta innan jag blir lycklig igen och återställd är min hjärna helt ur fuckad och det är försent för ett normalt liv ?

Nu är jag lite okänslig av mig, men sluta köp skiten och säg upp bekantskaper som pundar. Vet att det känns förjävligt men du måste ta tag i dig själv om det får dig att må dåligt.

Du låter som ett fetto som bölar om sin övervikt samtidigt som den trycker i sig BigMacs och chips. Lösningen är självklar om du tänker efter ordentligt.

Det som funkat bäst för mig är att sluta tvärt och ta avtändningen som ett straff, det är något man måste gå igenom när man medvetet fuckat upp sitt belöningssystem. Du kommer inte dö av det, det kanske till och med är lite karaktärsbyggande att ta sig igenom det.

Det tar ca 18 månader för hjärnan att återställa det som går att rädda. Börja idag din jävla fegis.
Citera
2023-03-11, 14:08
  #8
Medlem
Blaze.s avatar
Får man fråga hur gammal du är TS? Jag har rökt lika länge som dig och gått i samma tankar i flera år utan att få tummen ur. Är nu ren sedan en månad tillbaka. Med mig hände det något efter jag fyllde 30. Jag har bestämt mig för minst ett år utan att röka. Säger inte att jag aldrig mer kommer röka men förhoppningsvis efter ett år så kommer jag inte vilja röka igen. Än så länge har det gått bra för mig, hade en månad efter jag fyllt 30 där jag sjönk riktigt lågt, lämnade inte min lägenhet och rökte tills lungorna brände.

Som sagt har nu varit utan det sedan en månad tillbaka. Hade även polare som bestämde sig samtidigt för en paus på minst ett år bara för att se vad som händer. Det underlättade för mig att ha polare som bestämt sig samtidigt.

Vet inte vad jag kan säga. Kan tyvärr inte ge dig några tips. Det måste kännas rätt. För mig fall det bra in i tiden några månader efter jag hade fyllt 30 och insåg att jag inte kunde fortsätta på det viset jag gjorde. Jag insåg att det var dags att bli vuxen och att jag inte kunde fly verkligheten något mera.


Du kan inte tvinga dig till något om du inte känner dig motiverad är jag ledsen. Allt sitter i hjärnan. Det måste falla bra in i tiden. Och du måste kanske sjunka riktigt lågt innan du kommer till insikt. Tyvärr.. Vet inte vad mer jag kan säga. Jag har försökt vid många andra tillfällen att sluta men jag har helt enkelt saknat motivationen för det.. Det må vara för tidigt att yttra mig då jag bara varit ren 1 månad just nu men jag känner inget sug av att röka i alla fall, är mest avskräckt från det. Hade jag haft polare som röka hade det varit mycket svårare. Det jag kan säga..
__________________
Senast redigerad av Blaze. 2023-03-11 kl. 14:11.
Citera
2023-03-11, 14:15
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Får man fråga hur gammal du är TS? Jag har rökt lika länge som dig och gått i samma tankar i flera år utan att få tummen ur. Är nu ren sedan en månad tillbaka. Med mig hände det något efter jag fyllde 30. Jag har bestämt mig för minst ett år utan att röka. Säger inte att jag aldrig mer kommer röka men förhoppningsvis efter ett år så kommer jag inte vilja röka igen. Än så länge har det gått bra för mig, hade en månad efter jag fyllt 30 där jag sjönk riktigt lågt, lämnade inte min lägenhet och rökte tills lungorna brände.

Som sagt har nu varit utan det sedan en månad tillbaka. Hade även polare som bestämde sig samtidigt för en paus på minst ett år bara för att se vad som händer. Det underlättade för mig att ha polare som bestämt sig samtidigt.

Vet inte vad jag kan säga. Kan tyvärr inte ge dig några tips. Det måste kännas rätt. För mig fall det bra in i tiden några månader efter jag hade fyllt 30 och insåg att jag inte kunde fortsätta på det viset jag gjorde. Jag insåg att det var dags att bli vuxen och att jag inte kunde fly verkligheten något mera.


Du kan inte tvinga dig till något om du inte känner dig motiverad är jag ledsen. Allt sitter i hjärnan. Det måste falla bra in i tiden. Och du måste kanske sjunka riktigt lågt innan du kommer till insikt. Tyvärr.. Vet inte vad mer jag kan säga. Jag har försökt vid många andra tillfällen att sluta men jag har helt enkelt saknat motivationen för det.. Det må vara för tidigt att yttra mig då jag bara varit ren 1 månad just nu men jag känner inget sug av att röka i alla fall, är mest avskräckt från det. Hade jag haft polare som röka hade det varit mycket svårare. Det jag kan säga..

26, Jag ska flytta om cirka 2 månader till en helt ny stad (storstad) från en litet skit ställe ute på landet där dom flesta knarkar rätt friskt, Det du säger att det måste komma i rätt läge och tid kanske är bra, Dagen jag flyttar in ska jag fan bestämma mig! Och på det så känner jag inte en enda person ditt jag ska flytta och det är också bra tror jag !

Tack för vettigt svar.
Citera
2023-03-11, 14:36
  #10
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Jogga i naturen är bra. Sluta vara så jävla lat kan vara nått. Det är inte cannabisen som gör dig oduglig, det är din lättja och inställning. Allt är inte roligt hela tiden. Jag höll upp i ett år efter aktivt rökande i flera år och det var verkligen värdefullt. Ta kontroll av ditt liv. Lycka till.
Citera
2023-03-11, 14:38
  #11
Medlem
Flufffens avatar
Har du provat att röka vanlig cigg när suget slår på?
Citat:
Ursprungligen postat av NisseiHulta
Intressant....och alla dessa som säger att Cannabis är harmlöst.
Missbruk är sällan bra. TS har i alla fall bättre utgångsläge än om han skulle ha supit i 10 års tid.
Citera
2023-03-11, 14:51
  #12
Medlem
cannabis är knappt beroendeframkallande. Det har blivit en vana bara ryck upp dig och ta tag i detta! gå 21 dagar utan så kommer det gå bort
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback