Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-16, 14:33
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Pösiga, säckiga jeans har blivit högsta mode nu bland tjejer i högstadie och gymnasieåldern. Ofta även med hål i knäna. Extremt fult är det! Ser hemskt ut. Vad är grejen med dessa byxor? Vill ni se fula ut? Är det för att slippa blattar som klämmer och tafsar på lår och rumpa? Förklara, varför använder ni dessa otroligt fula byxor? Det skall vara tight så man ser dom runda, tjejiga formerna över låren och rumpan!

Så ena sekunden ska vi gnälla för att ungdomen klär sig för slampigt och när dom nu väljer att ta åt sig och inte göra det så gnäller vi för att dom inte är tillräckligt slampiga?

Hör du hur sjukt det är? Det är bara positivt att tjejer i vardagen inte klär sig som slynor, inget fel med att ha på sig en lite halv vulgär klädsel vid fest, men vid vardagen? nej detta är något som borde uppmuntras för att få ett bättre samhälle som inte är styrt av att vi ska få stånd.
Citera
2023-03-16, 14:37
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Oskulder.
Beter sig som muslimer.

Mysiga pojkar här inne.

Oskulder? jag har legat med bra mycket fler kvinnor än vad du har gjort, du är dock för korkad för att fatta att det skadar samhället och synen på kvinnor om dom går runt halv nakna hela tiden.

Jag kan uppskatta en kvinnokropp lika mycket som alla andra och till och med mer, jag tycker dock inte att tjejer ska fläka ut sig för allmänheten.

Det blir mer och mer normaliserat att kvinnor beter sig dom horor, vilket inte är en bra sak då jag inte endast tänker med kuken.
Citera
2023-03-16, 14:45
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Pösiga, säckiga jeans har blivit högsta mode nu bland tjejer i högstadie och gymnasieåldern. Ofta även med hål i knäna. Extremt fult är det! Ser hemskt ut. Vad är grejen med dessa byxor? Vill ni se fula ut? Är det för att slippa blattar som klämmer och tafsar på lår och rumpa? Förklara, varför använder ni dessa otroligt fula byxor? Det skall vara tight så man ser dom runda, tjejiga formerna över låren och rumpan!

Modet är från 1992. Alla såg ut så då bland unga. Det var Nirvana-kläder blandat med gansta rap som Kris Kros och Dr Dre. Alla hade pottfrilla med mittbena och t-shirtar med majablad på.
Citera
2023-03-16, 15:13
  #100
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Oskulder? jag har legat med bra mycket fler kvinnor än vad du har gjort, du är dock för korkad för att fatta att det skadar samhället och synen på kvinnor om dom går runt halv nakna hela tiden.

Jag kan uppskatta en kvinnokropp lika mycket som alla andra och till och med mer, jag tycker dock inte att tjejer ska fläka ut sig för allmänheten.

Det blir mer och mer normaliserat att kvinnor beter sig dom horor, vilket inte är en bra sak då jag inte endast tänker med kuken.


Säg att du är oskuld utan att säga det.


Shit är du 14 bast eller? Varför försöker du låta patetisk?
Citera
2023-03-16, 15:31
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Säg att du är oskuld utan att säga det.


Shit är du 14 bast eller? Varför försöker du låta patetisk?

Återigen, gå inte runt och kalla folk oskuld utan kontext, min gissning är att du förmodligen har legat med typ 5-6 tjejer/kvinnor och nu går du runt och kallar folk oskuld för att du tror att du är "the man".

Du måste förstå att när man är van vid att ha nya partners och när man är tillräckligt säker i sig själv så går man inte runt och klankar ner på mindre lyckligt lottade. Man kallar inte heller folk oskuld i en negativ term för att själv framstå som bättre. Väx upp.
Citera
2023-03-17, 12:36
  #102
Medlem
madnesstookthems avatar
Plus-size suger. Hade jag varit ung och smal idag hade jag alla dagar i veckan visat det för min omgivning med rätt kläder som lyfter fram linjerna. Sedan blir man äldre och tjockis och kommer då ångra att man inte visade upp sig när man var i sina bästa år och väl hade chansen.

Livet är för kort för trendiga ideal.
Citera
2023-03-17, 17:34
  #103
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Mode går i vågor. Det var poppis på 90-talet också.
Dock så är (enligt mycket initierad källa) modet med oversize-byxor ute sen förra året. Nu ska det var tight och bootcut.
Citera
2023-03-18, 16:23
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Tjejer är finast och härligast i 14-18 års åldern helt enkelt. Men dessa otroligt fula och säckiga jeans förstör allt och tar bort deras attraktionskraft helt.
De kanske inte vill se snygga ut inför killar. Har du reflekterat över det?

Många tjejer har kroppskomplex.
Citera
2023-03-18, 19:16
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Plus-size suger. Hade jag varit ung och smal idag hade jag alla dagar i veckan visat det för min omgivning med rätt kläder som lyfter fram linjerna. Sedan blir man äldre och tjockis och kommer då ångra att man inte visade upp sig när man var i sina bästa år och väl hade chansen.

Livet är för kort för trendiga ideal.

Exakt! Jag hoppas att denna trend försvinner snart!
Citera
2023-03-18, 22:10
  #106
Medlem
TrongBalkongs avatar
Hellre 10 tjejer i säckiga byxor än 1 kille i 80% elastan
Citera
2023-03-18, 22:45
  #107
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Plus-size suger. Hade jag varit ung och smal idag hade jag alla dagar i veckan visat det för min omgivning med rätt kläder som lyfter fram linjerna. Sedan blir man äldre och tjockis och kommer då ångra att man inte visade upp sig när man var i sina bästa år och väl hade chansen.

Livet är för kort för trendiga ideal.

Varför skulle de bli plus size ?
Med SD vid makten uppmuntras väl förresten det

Just ja detaljer från förr, om jeansen på 90-talet var lite säckiga, så var det iaf Levi's 501 med knappar
Inte de där lågpris budget dragkedja generisk som är nu
Citera
2023-03-18, 23:32
  #108
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är inte på långa vägar lika fult som jättejeansen som killar hade typ 1990. Det som ut som om man hade en kyrkklocka på varje ben.

De fanns några fula typ 1995, Psycho Cowboy hette det märket, de var säckiga. Sen fanns de där FB eller något
(?) (!) haha FB tror de syddes upp av något bolag som skulle finansiera Facebook (?) eller av finansiera starten av sajten Flashback(?) eller nä
men har för mig de stod FB eller så på dem men är inte säker, de var typ en klottertag som märkeslogga, de var klottrarjeans, de kunde väl ha sina sprayburkar i de enorma fickorna, som också var på dem
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback