2023-03-10, 13:53
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Jag hittade den här artikeln från en Vänsterpartiet lokalförening.
https://kristianstad.vansterpartiet....pr-feminismen/

Det verkar vara feminister som ifrågasätter det enormt vanliga fenomenet med bortskämda kärringar som godhetssignalerar. Även om jag inte håller med om grundpremissen att det skulle vara särskilt synd om Svenska kvinnor idag generellt mer än det är synd om människor överlag i Sverige så tycker jag de gör en bra poäng angående "PR-feminism".

Kvinnor i andra länder blir slagna, våldtagna och får inte gå i skolan eller köra bil.
Feminister i Sverige klagar på manspreading.

Om något så är det överklassfeminism som förtrycker alla andra i samhället.
Citera
2023-03-10, 14:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Jag hittade den här artikeln från en Vänsterpartiet lokalförening.
https://kristianstad.vansterpartiet....pr-feminismen/

Det verkar vara feminister som ifrågasätter det enormt vanliga fenomenet med bortskämda kärringar som godhetssignalerar. Även om jag inte håller med om grundpremissen att det skulle vara särskilt synd om Svenska kvinnor idag generellt mer än det är synd om människor överlag i Sverige så tycker jag de gör en bra poäng angående "PR-feminism".

Kvinnor i andra länder blir slagna, våldtagna och får inte gå i skolan eller köra bil.
Feminister i Sverige klagar på manspreading.

Om något så är det överklassfeminism som förtrycker alla andra i samhället.

Notera datum på artikeln.
Den är från Publicerat 21 jul 2010.

I o för sig så har inget blivit bättre.
Metoo o Woke har ju tillkommit.
Citera
2023-03-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Notera datum på artikeln.
Den är från Publicerat 21 jul 2010.

I o för sig så har inget blivit bättre.
Metoo o Woke har ju tillkommit.

Det har knappast blivit färre medelklasskärringar som gör karriär på att godhetssignalera och få bort konkurrenter in the name of feminism.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-03-10 kl. 14:12.
Citera
2023-03-10, 14:34
Medlem
bulletproofsouls avatar
TS svara på frågan i rubriken. Överklassfeminismen är inte intresserad av lägre klasser, de är överklass och vill diskutera sina inbillade överklassproblem.
Citera
2023-03-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
TS svara på frågan i rubriken. Överklassfeminismen är inte intresserad av lägre klasser, de är överklass och vill diskutera sina inbillade överklassproblem.

Självklart är det så, men varför begriper inte folk det?
Varför begriper inte övriga feminister detta generellt? Varför säger inte gamla vänstern ifrån?
Varför släpper högern in tanter som pratar manspreading och annat kulturliberalistiskt påhitt osv?
Citera
2023-03-10, 15:08
Medlem
I verkligheten så är klasskillnader en större orättvisa än könsroller. Kontentan av feministernas synsätt är att Ursula von der Leyen har det kämpigt jämfört med en arbetarklassman men jag köper inte det - Även om hon blev taskigt behandlad av Erdogan. Fick ingen stol att sitta på.
Citera
2023-03-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
I verkligheten så är klasskillnader en större orättvisa än könsroller. Kontentan av feministernas synsätt är att Ursula von der Leyen har det kämpigt jämfört med en arbetarklassman men jag köper inte det - Även om hon blev taskigt behandlad av Erdogan. Fick ingen stol att sitta på.

Det finns inte ens någon orättvisa rörande könsroller i Sverige till nackdel för kvinnor. Det finns utmanningar för män och kvinnor. Vissa av dem är gemensamma för att de båda är människor, andra är unika för könet, men att svenska kvinnor skulle ha det så mycket sämre än svenska män er rent skitprat.
Skitprat som kommer från munnen på överklasskärringar i regel.
Överklasskärringar har verkligen inget att klaga på över huvud taget. Kvinnor med pengar i Sveriger har det bättre än nästan alla andra människor (kvinnnor och män) på jorden!!

Svenska medelklasskvinnor har det bättre än nästan alla män på jorden.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-03-10 kl. 15:57.
Citera
2023-03-10, 18:03
Medlem
Återigen

Svenska medelklasskvinnor har det bättre än nästan alla män och människor på jorden.

Vettiga kvinnor förstår och håller med om detta. Feminister som är överklasskärringar av Gudr*n-typ är de enda som godhetssignalerar den lögnaktiga motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in