Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-10, 21:57
Medlem
Återigen tack för ett mycket detaljerat svar. Jag är tämligen ny här på F.B och tänkte fortsätta skriva om detta till dig personligen då ämnet är av så nördig karaktär. Dessvärre så har jag inte befogenheten att skriva PM här på F.B ännu då man måste ha varit medlem en längre tid och ha ett visst antal inlägg innan man blir betrodd med den möjligheten. Så löjligt! men men
Det skulle vara trevligt om jag kunde skriva till dig mer personligt. Kanske du kan skicka ett PM till mig så jag kan läsa det. I och med att jag inte kan svara tillbaka tänker jag att det vore trevligt att få din E-mejl ( du kan ju skapa en ny om du inte vill dela din privata till mig )
Jag tror du skulle ha behållning av att diskutera om ditten och datten.
Matteus 24:15 (bibeln.se)

Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja, det finns ju ett helt spektrum av vad nyckelinformation kan betyda. Givetvis är det första jag skrev det man helst ser eftersom man slår flera flugor i samma smäll så att säga.

Om någon sitter på information som berör en själv, t ex ett att man är vittne till någon del av händelseförloppet som aldrig framträtt eller framträtt men inte berättat allt så vet man ju vad man vet och vad man själv sett (även efter drygt 37 år). Då kan det kanske vara en idé ett först, innan allmänheten får reda på informationen, att försöka kontakta personer som man är övertygad vet om samma saker. Ju fler man är som kommer ut med samma sak samtidigit ju större genomslagskraft bör det få. Sen finns ju aspekten att ju mer man kommer ut med, kanske i någon form av ett par delar istället för allt på en gång, så blir det ju även ett skydd mot att råka illa ut om man säger så.

En sådan setup som t ex UG körde med Hinsehäxan för att få Nässén att röja vad han höll på med för att få CP fälld är ju ett bra grepp. Levande personer från den tiden och som man kan sätta dit på det sättet väger ju tungt.

Har man den turen att man kanske känner någon frilansare med genomslagskraft och som skulle kunna tänka sig vara ansiktet utåt så är det ju en väg att gå. Annars skulle jag försöka kontakta den mest neutrala massmedian som jag kan komma att tänka på. Det första som slår mig då är någon schweizisk publikation eller kanal och då göra det på engelska så att det får maximal genomslagskraft, samt att försvåra för det svenska systemet att lägga locket på.

Jag skulle så snabbt som möjligt göra gällande att jag inte är intresserad av belöningen utan endast för att få fram sanningen och samtidigt peka på rättsrötan inom svenska myndigheter.

Om man som jag är övertygad om att ett konspiration ägt rum och där främst inhemska, svenska, intressen garanterat är inblandade (kanske även utländska) så är det givetvis inte riskfritt. Men som sagt, ju mer och ju ofta man kommer ut med något ju bättre blir skyddet. Det skulle ju vara ganska märkligt om en sådan person plötsligt efter så många år råkar ut för en "olycka". Men som sagt, om man blandar in en så neutral utländsk aktör som möjligt, för att förmedla informationen, så slipper man ju åtminstone ha med svensk MSM att göra, som även de är medskyldiga till att förvilla.
Citera
2023-03-11, 02:00
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakkens
Återigen tack för ett mycket detaljerat svar. Jag är tämligen ny här på F.B och tänkte fortsätta skriva om detta till dig personligen då ämnet är av så nördig karaktär. Dessvärre så har jag inte befogenheten att skriva PM här på F.B ännu då man måste ha varit medlem en längre tid och ha ett visst antal inlägg innan man blir betrodd med den möjligheten. Så löjligt! men men
Det skulle vara trevligt om jag kunde skriva till dig mer personligt. Kanske du kan skicka ett PM till mig så jag kan läsa det. I och med att jag inte kan svara tillbaka tänker jag att det vore trevligt att få din E-mejl ( du kan ju skapa en ny om du inte vill dela din privata till mig )
Jag tror du skulle ha behållning av att diskutera om ditten och datten.
Matteus 24:15 (bibeln.se)

Tack för att du läste min svar. Tyvärr kommer jag inte på några fler råd att ge via den hypotetiska beskrivningen som du angivit. Om du vet något eller känner någon som vet något så får du försöka beskriva informationen mera ingående. Då kanske även någon annan kommer på något bra drag för att ta informationen vidare. Jag kan dock ge dig ett råd till som du kan lyssna till själv eller dela med dig till vederbörande som det gäller. Försök hålla dig borta från folk som skriver böcker om Palmemordet. Till syvende och sist är deras affärsidé att slå mynt av Palmemordet och varje ny vinkel med ny information är en ny källa att pumpa ur. Det är många "författare" genom årtiondena som har gjort bra med pengar på att Palmemordet inte är löst. Dessa har ingenting emot att det fortsätter så ad infinitum.
Citera
2023-03-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Om man som jag är övertygad om att ett konspiration ägt rum och där främst inhemska, svenska, intressen garanterat är inblandade (kanske även utländska) så är det givetvis inte riskfritt. Men som sagt, ju mer och ju ofta man kommer ut med något ju bättre blir skyddet. Det skulle ju vara ganska märkligt om en sådan person plötsligt efter så många år råkar ut för en "olycka". Men som sagt, om man blandar in en så neutral utländsk aktör som möjligt, för att förmedla informationen, så slipper man ju åtminstone ha med svensk MSM att göra, som även de är medskyldiga till att förvilla.

Ok, tack återigen för ditt svar.
Men rent hypotetiskt, så skulle ju den personen som kom ut med detta förr eller senare behöva nalkas svensk media och polis mfl. Men det mest knepigast blir ju de som lever och kanske har varit med i mordet och inte skulle bli så glada om man droppade ett sådan avslöjande.
Kanske kunde vittnet vara anonymt och få någon bra grävande journalist. Sen tänker jag knäppt nog på att det eventuella nyckelvittnet gärna kanske skulle vilja tjäna en slant på allt detta. Någon prispeng finns ju inte vad jag känner till. Så den som hypotetiskt avslöjar dylikt kan ju inte ha ensamrätt på det, men borde bli rikt betalt för att han eller hon till sist avslöjar avgörande nyckelfakta, tänker jag.
Citera
2023-03-16, 15:39
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Lek med tanken! Vad skulle ni göra om ni visste om en något stort i Palmemordet?

Ponera att någon råkade sitta på en mycket stor och viktig kunskap i Palmemordet, som aldrig någonsin har kommit fram, varken som finns med i Palmeutredningens material eller är känt bland vanligt folk.
Hur skulle ni bäst hantera det? Skulle det vara värt att komma ut med? Tror ni att det skulle föreligga en risk i ett sånt publicerande? På vilket sätt och i så fall till vem skulle ni gå ut med sådan kunskap?
Låt oss säga nu att det är någon som var inblandad i mordet och som nu vill få detta avslöjat. Och låt säga att det i princip är nyckelinformation som faktiskt skulle nysta upp detta statsministermord en gång för alla.

Jag tänker att det borde finns någon där ute som kanske har just en sådan kunskap och behov av att komma ut med det, men tvekar. Och skulle bli glad över att få läsa andras syn på det.
Rent hypotetiskt alltså! Hur skulle du agera om det var DU som hade den kunskapen?

Prata med polisen.

Stötte på den här igår också: palmesanningen.se
Citera
2023-03-16, 16:33
Medlem
Dalulvens avatar
Den har vi aldrig hört förr! Lösningen ...

Sorry, dude! Karln mönstrade på Charons båt för över 20 år sedan, och var troligen ensam om det hela.

Men för all del, ge gärna en liten ledtråd.
Citera
2023-03-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Prata med polisen.

Ok den sidan visste jag inte om. Hittade du det jag skrev här ovan som du citerade också på den hemsidan? Ska nog bli medlem. Vem driver den sidan? Risken för kontrollerad opposition finns ju. Då skulle en sån person som erkänner delaktighet i mordet gå rakt i en fälla.

Jag skriver alltså här på F.B i egenskap av det teoretiskt sätt skulle kunna finnas någon som vill förtälja något och är intresserad av hur man skulle kunna gå till väga för att välja att avslöja saker man känner till.
Men samtidigt så har även jag till visst del hört om en Palmemordsteori som definitivt inte finns med i utredningen eller bland folk i allmänhet. Men det är en annan story det.
Citera
2023-03-16, 16:51
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ok den sidan visste jag inte om. Hittade du det jag skrev här ovan som du citerade också på den hemsidan? Ska nog bli medlem. Vem driver den sidan? Risken för kontrollerad opposition finns ju. Då skulle en sån person som erkänner delaktighet i mordet gå rakt i en fälla.

Jag skriver alltså här på F.B i egenskap av det teoretiskt sätt skulle kunna finnas någon som vill förtälja något och är intresserad av hur man skulle kunna gå till väga för att välja att avslöja saker man känner till.
Men samtidigt så har även jag till visst del hört om en Palmemordsteori som definitivt inte finns med i utredningen eller bland folk i allmänhet. Men det är en annan story det.

Jag vet inget alls om den sidan.
Vem som driver den etc.

Jag bara stötte på den.
Citera
2023-03-19, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Prata med polisen.

Varför skulle en som dödat palme erkänna det på den sidan, menar du?
Alltså varför skulle en person lita på att det inte är en snut eller en journalist på Aftonbladet eller dyl som har den sidan?

Ok, det är väl bra att gå till polisen, men tänk om personen är rädd för att polisen
delvis kanske ligger bakom MOP?
Citera
2023-03-20, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoopia
Varför skulle en som dödat palme erkänna det på den sidan, menar du?
Alltså varför skulle en person lita på att det inte är en snut eller en journalist på Aftonbladet eller dyl som har den sidan?

Ok, det är väl bra att gå till polisen, men tänk om personen är rädd för att polisen
delvis kanske ligger bakom MOP?

Haha...Var inne på sidan palmesanningen.se . Vilken tramssida. är det på riktigt.
Om någon vill erkänna mordet på Palme så skulle man för farao inte gå in och skriva till en främling.
behöver ju inte ens ha med mordet på Palme att göra.

Och namnet "palmesanningen.se " . hahaha
Citera
2023-05-26, 22:30
Medlem
Kontakta GW kanske.
Citera
2023-08-26, 20:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Lek med tanken! Vad skulle ni göra om ni visste om en något stort i Palmemordet?

Ponera att någon råkade sitta på en mycket stor och viktig kunskap i Palmemordet, som aldrig någonsin har kommit fram, varken som finns med i Palmeutredningens material eller är känt bland vanligt folk.
Hur skulle ni bäst hantera det? Skulle det vara värt att komma ut med? Tror ni att det skulle föreligga en risk i ett sånt publicerande? På vilket sätt och i så fall till vem skulle ni gå ut med sådan kunskap?
Låt oss säga nu att det är någon som var inblandad i mordet och som nu vill få detta avslöjat. Och låt säga att det i princip är nyckelinformation som faktiskt skulle nysta upp detta statsministermord en gång för alla.

Jag tänker att det borde finns någon där ute som kanske har just en sådan kunskap och behov av att komma ut med det, men tvekar. Och skulle bli glad över att få läsa andras syn på det.
Rent hypotetiskt alltså! Hur skulle du agera om det var DU som hade den kunskapen?
Jag skulle ha skrivit allt jag visste här på Flasback och blivit hånad. Det är förmodligen den bästa strategin. Jag skulle också skickat ett mail till Rosenbad och till Justitiedepartementet och kontrollerat att mailen verkligen registrerades så som lagen kräver.

Att kontakta polisen och hoppas på belöningen tror jag är det sämsta alternativet. Det finns nog många personer som gått in i den återvändsgränden.
Citera
2023-08-27, 08:01
Avstängd
Mycket klokt svar.. Alternativt hittat en förläggare skrivit en bok på 6månader gett ut den och gått vidare med sitt liv. Man ska lyssna till sina intuitioner och inte på andra.

Mvh Ynglingen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback