Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-09, 19:49
  #1
Medlem
Går det hitta senaste position på nåt vis ??
2023-03-09, 19:52
  #2
Medlem
Om du vet om dennes gmail uppgifter med lösenord o allt så kan du lokalisera senaste platsen mobilen var på om denne har en Android. Annars vet jag inte något annat sätt att lokalisera denne på.
2023-03-09, 19:58
  #3
Medlem
Ja det går, du får kontakta Polisen, hur länge har han varit offline?

Hoppas ni hittar karln välbehållen.
2023-03-09, 20:21
  #4
Medlem
Ring polisen. Går inte på iphone vad jag vet.
2023-03-09, 20:25
  #5
Medlem
KronPelles avatar
Har personen en Android så är det precis som ovan skrev - Gmail / Google. Lösenord underlättar men känner du personen riktigt väl så kan du enkelt komma in ändå.

Pratar vi iPhone så är det www.icloud.com som gäller med Hitta mig-tjänsten. Där är det lite svårare att komma in om du inte har ett ev lösenord.


EDIT: Är du säker på att personen inte bara vill vara ifred en stund, ha lite egentid?
Kanska har lånat pengar av någon och duckar alla?
Finns många orsaker så tänk inte det värsta, det visar sig oftast bara vara i onödan.
__________________
Senast redigerad av KronPelle 2023-03-09 kl. 20:30.
2023-03-09, 20:27
  #6
Medlem
Kontakta närmaste anhöriga och polisen. Knacka på hos grannar i området. Iväg och leta vid platser där polaren kanske kan ha tagit vägen. Om ni har tillgång till polarens dator, kolla sökhistorik och annat efter ledtrådar. Kolla polarens hem efter ledtrådar.
2023-03-09, 20:36
  #7
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Är du orolig på riktigt kontaktar du givetvis polisen omgående.
2023-03-10, 00:44
  #8
Medlem
Jiiimboohs avatar
Polisen kan begära ut uppgifter om vilka master telefonen senast varit ansluten till och utifrån det få fram en ungefärlig position. Hoppas ni hittar polaren välbehållen.
2023-03-10, 05:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Har personen en Android så är det precis som ovan skrev - Gmail / Google. Lösenord underlättar men känner du personen riktigt väl så kan du enkelt komma in ändå.

Pratar vi iPhone så är det www.icloud.com som gäller med Hitta mig-tjänsten. Där är det lite svårare att komma in om du inte har ett ev lösenord.


EDIT: Är du säker på att personen inte bara vill vara ifred en stund, ha lite egentid?
Kanska har lånat pengar av någon och duckar alla?
Finns många orsaker så tänk inte det värsta, det visar sig oftast bara vara i onödan.
Låter som du sitter på kunskap att kringgå lösenord, berätta?!
2023-03-10, 09:50
  #10
Medlem
Tack för alla svar, min vän valde tyvärr att avsluta sitt liv igår. Han ville inte bli hittad……
2023-03-10, 10:25
  #11
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whywhy99
Tack för alla svar, min vän valde tyvärr att avsluta sitt liv igår. Han ville inte bli hittad……
Beklagar sorgen ❤️
2023-03-10, 11:03
  #12
Medlem
Rechargeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whywhy99
Tack för alla svar, min vän valde tyvärr att avsluta sitt liv igår. Han ville inte bli hittad……

Beklagar sorgen <3
När jag avslutar livet vill jag att mina närstående ska finna tröst i att jag är på ett bättre ställe, jag är övertygad att din vän vill samma sak. Hoppas du kan landa i den känslan längre fram
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback