Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-03-12, 01:29
  #109
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
CNN nämner det, artikeln är uppdaterad senast 22 februari i år
https://edition.cnn.com/2023/02/21/p...est/index.html

Ah, ja det är definitivt inte bra för dem om det stämmer.

Jag vill dock, trots att jag är väldigt antiryss och står helt på ukrainsk sida i konflikten, åsiktsmässigt, slänga in en brasklapp om två punkter:

1. CNN är definitivt inte kända för någon objektiv nyhetsrapportering. Jag tar allt de skriver med en stor nypa salt, särskilt efter 4 års kontinuerlig hatkampanj mot Trump.

2. RS-28 Sarmat är en ny robottyp, det är nog väntat med "inkörningsproblem" då, något jag gissar på att alla länder har med sina system, flygplan, fartyg och robotar (se på de spektakulära Gripen-krascherna i början av projektet). Det hade varit avsevärt värre om det var två SS-18 mod 5.
Citera
2023-03-12, 02:20
  #110
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
CNN nämner det, artikeln är uppdaterad senast 22 februari i år
https://edition.cnn.com/2023/02/21/p...est/index.html

Trodde faktiskt det var två robotar, men namnet innehåller ju en tvåa så det blev väl fel någonstans.
Citera
2023-03-12, 15:20
  #111
Medlem
Rysslands förmåga är inte nog vad de vill att omvärlden ska tro att den är men den är nog tyvärr tillräcklig för skapa den förödelse en motståndare inte vill ha.
Citera
2023-03-12, 15:47
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Ah, ja det är definitivt inte bra för dem om det stämmer.

Jag vill dock, trots att jag är väldigt antiryss och står helt på ukrainsk sida i konflikten, åsiktsmässigt, slänga in en brasklapp om två punkter:

1. CNN är definitivt inte kända för någon objektiv nyhetsrapportering. Jag tar allt de skriver med en stor nypa salt, särskilt efter 4 års kontinuerlig hatkampanj mot Trump.

2. RS-28 Sarmat är en ny robottyp, det är nog väntat med "inkörningsproblem" då, något jag gissar på att alla länder har med sina system, flygplan, fartyg och robotar (se på de spektakulära Gripen-krascherna i början av projektet). Det hade varit avsevärt värre om det var två SS-18 mod 5.

Fast SS-18 är byggd i Ukraina, och de har nyligen sagt up serviceavtalet. Så det är väl bara en tidsfråga innan även dessa fallerar.
Citera
2023-03-12, 15:50
  #113
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Fast SS-18 är byggd i Ukraina, och de har nyligen sagt up serviceavtalet. Så det är väl bara en tidsfråga innan även dessa fallerar.

Det har du, förvisso, rätt i. Jag menade bara att SS-18 är förbandssatt och i silos as we speak, det är (mig veterligen) inte Sarmat ännu.
Citera
2023-03-13, 07:04
  #114
Medlem
Muppetys avatar
Säker fasttejpade GPS:er (möjligen GLONASS) på ICBM-missilerna, som programmerats med en Arduino...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tejpade-gps-er
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback