Citat:
Ursprungligen postat av
HasseBanan
I en ny tråd på FL där det frågas om vad som krävs för att bli avstängd från forumet, deltar en moderator i diskussionen och där uppmanar de medlemmarna att anmäla allt som bryter det minsta mot reglerna. Och det är den radikalfeministiska mobben på forumet som är mest benägna att trycka på anmälningsknappen så fort någon inte håller med dem. Som bekant räcker det ju med att någon känner sig kränkt, så tas ett inlägg bort. Familjelivs forum hade många aktiva medlemmar för 7-8 år sedan. Idag är det bara några "överlevare" som hänger kvar och tjafsar med varandra i det oändliga. Många har lämnat FL just pga det är oerhört skitnödigt vad man får skriva för att inte råka kränka någon, vem vill diskutera i en sådan miljö, med moddar som går hand i hand med den radikalfeministiska mobben?
Skaparen (Charlotte) initiala intention med FL var vad jag förstått att prata om sin graviditet varpå många andra hakade på varpå det växte. Problemet var att hon saknade erfarenhet och kunskap i hur hon skulle leda och strukturera upp ett stort forum. Men hon insåg att hon behövde hjälp och anställde därför några moddar. Vet inte säkert men har fått uppfattningen att hon anställde några av sina kompisar hon tyckte var trevliga. (Vilket de säkert också är.) I vilket fall som helst hade uppenbarligen inga av dessa heller några kunskaper om detta (eller så fick det inte något genomslag?).
Många av dessa betalda moddar har trots åtal som moddar bara postat ett en- eller tvåsiffrigt antal inlägg! Undrar faktiskt om de inte blåst ägaren fullständigt? I vilket fall som helst hade de ö.h.t. ingen aning om vad de sysslade med heller. Hon borde naturligtvis istället satsat på folk som som vet "hur en slipsten skall dras". T.ex. borde de skapat tydliga regler att stötta sig på istället för att gå efter känslan ifall någon känner sig kränkt etc.
Då det blev uppenbart att det inte funkade valde de att komplettera med att fråga några aktiva användare ifall de ville modda, vilket åtminstone funkade något mindre dåligt, då de åtminstone känner forumet och är hyfsat aktiva. Det är med största sannolikhet en av dessa du såg i tråden då de åtminstone deltar i några diskussioner ibland. Men jag tror de står i en ganska svår situation.
Sedan några år tillbaka är FL sålt till Stampen som äger driver ett antal tidningar. Varav ingen går bra vad jag vet. Och de har vad jag vet har de ö.h.t. inga kunskaper om att driva diskussionsforum heller. Vill påminna mig att de t.o.m. stoppat möjligheterna att kommentera i deras tidningar...
Då diskussionsforum, liksom andra nya typer av media på nätet, är att betrakta som en motreaktion mot den etablerade msm genom att erbjuda det dessa saknade blir det knappast framgångsrikt om samma personer äger och försöker driva detta vilket vi ser i FL:s fall.