2023-03-27, 23:28
Medlem
Mejlade dem för ett tag sedan, fick inget svar. Har mejlat dem igen.
Citera
2023-04-27, 04:53
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Vanligt på den sidan att folk anmäler inlägg som strider mot deras åsikter. Blir det anmält så försvinner det i regel per automatik. Modereringen är outsourcad till ett företag som inte bryr sig. Kunde lika gärna låta ett gäng apor sköta det.

Undrar om det inte är botar som styr modereringen på Familjeliv. Du kan inte svara på meddelanden i inboxen om att du fått ett inlägg borttaget. Ibland följer det inte ens med någon motivering till varför. När du mailar deras support från din vanliga mail får du oftast heller inget svar. När moderatorer och forumvärd deltar i diskussioner i enstaka trådar på forumet så uttrycker de sig väldigt formellt och verkar inte bry sig om medlemmarna de diskuterar med.
Citera
2023-06-21, 05:17
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Familjelivs moddar är väl inte direkt kända för att vara enkla att få tag på om man utrycker det milt. De har ju t.o.m. i sina regler skrivit att man absolut inte skall PM:a dem... Det låter ju kundorienterat och bra...

Man kan säkert vara kritisk till modereringen på Flashback om man vill, men vi är åtminstone aktiva i modereringen och är kontaktbara, vilket moddarna på Familjeliv verkligen inte är. Undrar nästan om de finns i verkligheten eller bara är påhittade. Fast på något vis lyckas de ju radera allt någon känner sig kränkt av så de kanske finns någon mod där ändå?

I en ny tråd på FL där det frågas om vad som krävs för att bli avstängd från forumet, deltar en moderator i diskussionen och där uppmanar de medlemmarna att anmäla allt som bryter det minsta mot reglerna. Och det är den radikalfeministiska mobben på forumet som är mest benägna att trycka på anmälningsknappen så fort någon inte håller med dem. Som bekant räcker det ju med att någon känner sig kränkt, så tas ett inlägg bort. Familjelivs forum hade många aktiva medlemmar för 7-8 år sedan. Idag är det bara några "överlevare" som hänger kvar och tjafsar med varandra i det oändliga. Många har lämnat FL just pga det är oerhört skitnödigt vad man får skriva för att inte råka kränka någon, vem vill diskutera i en sådan miljö, med moddar som går hand i hand med den radikalfeministiska mobben?
Citera
2023-06-25, 14:20
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
I en ny tråd på FL där det frågas om vad som krävs för att bli avstängd från forumet, deltar en moderator i diskussionen och där uppmanar de medlemmarna att anmäla allt som bryter det minsta mot reglerna. Och det är den radikalfeministiska mobben på forumet som är mest benägna att trycka på anmälningsknappen så fort någon inte håller med dem. Som bekant räcker det ju med att någon känner sig kränkt, så tas ett inlägg bort. Familjelivs forum hade många aktiva medlemmar för 7-8 år sedan. Idag är det bara några "överlevare" som hänger kvar och tjafsar med varandra i det oändliga. Många har lämnat FL just pga det är oerhört skitnödigt vad man får skriva för att inte råka kränka någon, vem vill diskutera i en sådan miljö, med moddar som går hand i hand med den radikalfeministiska mobben?

Skaparen (Charlotte) initiala intention med FL var vad jag förstått att prata om sin graviditet varpå många andra hakade på varpå det växte. Problemet var att hon saknade erfarenhet och kunskap i hur hon skulle leda och strukturera upp ett stort forum. Men hon insåg att hon behövde hjälp och anställde därför några moddar. Vet inte säkert men har fått uppfattningen att hon anställde några av sina kompisar hon tyckte var trevliga. (Vilket de säkert också är.) I vilket fall som helst hade uppenbarligen inga av dessa heller några kunskaper om detta (eller så fick det inte något genomslag?).

Många av dessa betalda moddar har trots åtal som moddar bara postat ett en- eller tvåsiffrigt antal inlägg! Undrar faktiskt om de inte blåst ägaren fullständigt? I vilket fall som helst hade de ö.h.t. ingen aning om vad de sysslade med heller. Hon borde naturligtvis istället satsat på folk som som vet "hur en slipsten skall dras". T.ex. borde de skapat tydliga regler att stötta sig på istället för att gå efter känslan ifall någon känner sig kränkt etc.

Då det blev uppenbart att det inte funkade valde de att komplettera med att fråga några aktiva användare ifall de ville modda, vilket åtminstone funkade något mindre dåligt, då de åtminstone känner forumet och är hyfsat aktiva. Det är med största sannolikhet en av dessa du såg i tråden då de åtminstone deltar i några diskussioner ibland. Men jag tror de står i en ganska svår situation.

Sedan några år tillbaka är FL sålt till Stampen som äger driver ett antal tidningar. Varav ingen går bra vad jag vet. Och de har vad jag vet har de ö.h.t. inga kunskaper om att driva diskussionsforum heller. Vill påminna mig att de t.o.m. stoppat möjligheterna att kommentera i deras tidningar...

Då diskussionsforum, liksom andra nya typer av media på nätet, är att betrakta som en motreaktion mot den etablerade msm genom att erbjuda det dessa saknade blir det knappast framgångsrikt om samma personer äger och försöker driva detta vilket vi ser i FL:s fall.
Citera
2023-06-25, 19:15
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Skaparen (Charlotte) initiala intention med FL var vad jag förstått att prata om sin graviditet varpå många andra hakade på varpå det växte. Problemet var att hon saknade erfarenhet och kunskap i hur hon skulle leda och strukturera upp ett stort forum. Men hon insåg att hon behövde hjälp och anställde därför några moddar. Vet inte säkert men har fått uppfattningen att hon anställde några av sina kompisar hon tyckte var trevliga. (Vilket de säkert också är.) I vilket fall som helst hade uppenbarligen inga av dessa heller några kunskaper om detta (eller så fick det inte något genomslag?).

Många av dessa betalda moddar har trots åtal som moddar bara postat ett en- eller tvåsiffrigt antal inlägg! Undrar faktiskt om de inte blåst ägaren fullständigt? I vilket fall som helst hade de ö.h.t. ingen aning om vad de sysslade med heller. Hon borde naturligtvis istället satsat på folk som som vet "hur en slipsten skall dras". T.ex. borde de skapat tydliga regler att stötta sig på istället för att gå efter känslan ifall någon känner sig kränkt etc.

Då det blev uppenbart att det inte funkade valde de att komplettera med att fråga några aktiva användare ifall de ville modda, vilket åtminstone funkade något mindre dåligt, då de åtminstone känner forumet och är hyfsat aktiva. Det är med största sannolikhet en av dessa du såg i tråden då de åtminstone deltar i några diskussioner ibland. Men jag tror de står i en ganska svår situation.

Sedan några år tillbaka är FL sålt till Stampen som äger driver ett antal tidningar. Varav ingen går bra vad jag vet. Och de har vad jag vet har de ö.h.t. inga kunskaper om att driva diskussionsforum heller. Vill påminna mig att de t.o.m. stoppat möjligheterna att kommentera i deras tidningar...

Då diskussionsforum, liksom andra nya typer av media på nätet, är att betrakta som en motreaktion mot den etablerade msm genom att erbjuda det dessa saknade blir det knappast framgångsrikt om samma personer äger och försöker driva detta vilket vi ser i FL:s fall.

Charlotte är enligt vad jag läst på en sida där uppgifter om henne finns, IT-konsult. Familjeliv.se ägs numera av Life of Svea AB som är ett företag som helt och hållet är nischat för kvinnor, och något som heter Modern woman media Sweden AB. Censuren lär ha blivit värre efter deras övertagande. Provade under mina sista härjningar där att fiska upp några gamla roliga trolltrådar så de hamnade längst upp i "Senaste inläggen" Dessa togs bort ganska snart. FL har dock på senare tid fått en manlig aktiv medlem som verkligen vågar provocera och har en, vad det härskande kvinnogänget anser, väldigt stor "offerkofta" och tycks vara där enbart för att reta upp detta kvinnogäng, som härskat och söndrat på forumet i många år. Trots att han skriver i stort sett samma saker i inlägg efter inlägg lyckas han alltid reta upp dessa kvinnor och få dem att svara ilsket och nedvärderande. Märkligt att han inte blivit avstängd med tanke på hur känsligt det är på forumet.
Citera
2023-06-25, 20:51
Medlem
En oskriven regel på familjeliv är tydligen att man inte får kritisera män som ägnar sig åt cuckolding. Då ryker man.
Citera
2023-07-21, 14:15
Hur länge blir man avstängd från familjeliv.se?

Jag skrev om våffeldagen och jag blev avstängd så när jag loggar in så står det ” flm.base.form.error_messages.User account is locked.” men det står ingenting på deras hemsida när avstängningen upphör, inte som det tar en månad eller sex månader. Blev avstängd i februari i år.
Citera
2023-07-21, 14:20
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad och rubriken ändras.

Tidigare: Avstängd på Familjeliv utan förklaring, hjälper inte att läsa reglerna

/Moderator
Citera
2023-07-30, 18:18
Medlem
.
Senast redigerad av W54932 2023-07-30 kl. 18:23.
Citera
2023-07-30, 18:23
Medlem
-
Citera
2023-08-02, 00:34
Jag blev avstängd i februari och nu i augusti när jag försöker att logga in så går det inte, antar att man blir avstängd för evigt.
Citera
2023-08-02, 18:41
Jag antar att man blir avstängd för alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in