• 1
  • 2
2023-03-09, 15:49
Medlem
Har blivit avstängd på forumet Familjeliv idag utan förklaring.

Skrev ett inlägg som liknade det jag gjorde här på Flashback om plasten i haven, bristen på återvinning, etcetera. Detta inlägg är borta.

Skrev ett annat inlägg om mikrolån, där jag bara skrev att organisationen var amerikansk, en annan användare skrev att han lånar ut via Kiva.

Blir inte klok på deras regler. En tjej skrev och frågade efter schampon som går att köpa i matbutik, hon fick massor av svar som nämnde märken. Det var tydligen okej.

Kan det vara att jag nämnt Coca-cola som ett exempel på skräp som hittas i havet? Kommer inte ihåg vad jag skrev exakt, kan ju inte gå in och titta nu.

Kan att jag tog upp mikrolån som fenomen ha uppfattats som reklam? Det fanns en kategori som hette "välgörenhet" så jag skrev i den.

Fattar inte.
Citera
2023-03-09, 15:52
Medlem
note-its avatar
Mitt konto avslutades utan anledning. Tur att det lite enkelt att skaffa ett nytt och fortsätta tråka och håna folk.
Citera
2023-03-09, 15:56
Medlem
olasvenssons avatar
Du kanske var för politisk? Eller så gillar inte Familjeliv tanken på att haven ska vara rena. Familjelivs moderator kanske bor i Indien och tycker att smutsiga vatten är toppen?
Citera
2023-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass

Skrev ett inlägg som liknade det jag gjorde här på Flashback om plasten i haven, bristen på återvinning, etcetera. Detta inlägg är borta.

Skrev ett annat inlägg om mikrolån, där jag bara skrev att organisationen var amerikansk, en annan användare skrev att han lånar ut via Kiva.

Blir inte klok på deras regler. En tjej skrev och frågade efter schampon som går att köpa i matbutik, hon fick massor av svar som nämnde märken. Det var tydligen okej.

Kan det vara att jag nämnt Coca-cola som ett exempel på skräp som hittas i havet? Kommer inte ihåg vad jag skrev exakt, kan ju inte gå in och titta nu.

Kan att jag tog upp mikrolån som fenomen ha uppfattats som reklam? Det fanns en kategori som hette "välgörenhet" så jag skrev i den.

Fattar inte.
Du är inte ensam om att inte förstå hur de regler de publicerat ska tolkas, det gäller både Familjeliv och här på Flashback. Jag tror att vi behöver komma ihåg att båda två är komersiella produkter som måste balansera mellan att få oss att gå in på deras sajt så att de får trafik och därmed annonsörer, detta utan att inlägg stör/förolämpar eller på annat sätt får annonsörer eller läsare att avstå.

Det är ett antal, för oss anonyma moderatatorer, som har till uppgift att hålla koll. Jag är osäker på om/hur dessa får utbildning/genomgång av reglerna. Sker det någon genomgång med moderatorerna så att de får diskutera fall de är osäkra på? Med det sagt, det som är ok en dag, kan vara fel en annan dag. Allt beroende på moderator/vädret/konjungture/xxx.
Citera
2023-03-09, 16:30
Medlem
over9ks avatar
Fyfan vad tråkigt att höra, hoppas du får det stöd du behöver. Finns i chatten gumman!
Citera
2023-03-09, 17:02
Medlem
Timmervargens avatar
Man får gratulera så mycket!
Citera
2023-03-09, 17:14
Medlem
Man måste ha "rätt" värdegrund och förmodligen även rösta på några godkända partier. Livet är inte rättvist, men det får gå ändå. Dessa system skapar segregerade samhälle men det är tydligen okej hos dem om man inte tycker rätt. Här får ju alla tycka vad de vill, åtminstone nästan. Det är ivf stort svängrum mellan åsikter och det främjar ändå debatten, tycker jag. Om alla tyckte lika vore det ju ingen debatt!
Citera
2023-03-09, 17:28
Medlem
Vanligt på den sidan att folk anmäler inlägg som strider mot deras åsikter. Blir det anmält så försvinner det i regel per automatik. Modereringen är outsourcad till ett företag som inte bryr sig. Kunde lika gärna låta ett gäng apor sköta det.
Citera
2023-03-09, 17:30
Medlem
OveMalms avatar
Varför skriver du inte till moderatorn som stängde av dig och frågar ?
Citera
2023-03-09, 19:57
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OveMalm
Varför skriver du inte till moderatorn som stängde av dig och frågar ?

Familjelivs moddar är väl inte direkt kända för att vara enkla att få tag på om man utrycker det milt. De har ju t.o.m. i sina regler skrivit att man absolut inte skall PM:a dem... Det låter ju kundorienterat och bra...

Man kan säkert vara kritisk till modereringen på Flashback om man vill, men vi är åtminstone aktiva i modereringen och är kontaktbara, vilket moddarna på Familjeliv verkligen inte är. Undrar nästan om de finns i verkligheten eller bara är påhittade. Fast på något vis lyckas de ju radera allt någon känner sig kränkt av så de kanske finns någon mod där ändå?
Citera
2023-03-09, 20:19
Medlem
Fick meddelandet "User account is locked".

Letar efter deras regler, letar då under rubriken "Signaturpolicy", upprätthållningen, "Denna www.familjeliv.se-sida går inte att hitta."

Har hittat en mejladress till support, ska skriva nu.
Citera
2023-03-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass

Fattar inte.

Familjelivs mods är extremt vänster. Plast och skräp i havet kommer ofta från Afrika. Du kan dra slutsatser om varför det är ett känsligt ämne genom det. När det gäller miljöfrågor får du hålla dig till klimatet och Gretas linje. Inte nedskräpning osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in