Citat:
Ursprungligen postat av
Overpass
Har blivit avstängd på forumet Familjeliv idag utan förklaring.
Skrev ett inlägg som liknade det jag gjorde här på Flashback om plasten i haven, bristen på återvinning, etcetera. Detta inlägg är borta.
Skrev ett annat inlägg om mikrolån, där jag bara skrev att organisationen var amerikansk, en annan användare skrev att han lånar ut via Kiva.
Blir inte klok på deras regler. En tjej skrev och frågade efter schampon som går att köpa i matbutik, hon fick massor av svar som nämnde märken. Det var tydligen okej.
Kan det vara att jag nämnt Coca-cola som ett exempel på skräp som hittas i havet? Kommer inte ihåg vad jag skrev exakt, kan ju inte gå in och titta nu.
Kan att jag tog upp mikrolån som fenomen ha uppfattats som reklam? Det fanns en kategori som hette "välgörenhet" så jag skrev i den.
Fattar inte.
Du är inte ensam om att inte förstå hur de regler de publicerat ska tolkas, det gäller både Familjeliv och här på Flashback. Jag tror att vi behöver komma ihåg att båda två är komersiella produkter som måste balansera mellan att få oss att gå in på deras sajt så att de får trafik och därmed annonsörer, detta utan att inlägg stör/förolämpar eller på annat sätt får annonsörer eller läsare att avstå.
Det är ett antal, för oss anonyma moderatatorer, som har till uppgift att hålla koll. Jag är osäker på om/hur dessa får utbildning/genomgång av reglerna. Sker det någon genomgång med moderatorerna så att de får diskutera fall de är osäkra på? Med det sagt, det som är ok en dag, kan vara fel en annan dag. Allt beroende på moderator/vädret/konjungture/xxx.