Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-08, 19:00
  #1
Medlem
Tja! 2018 köpte jag en motorcykel som hade ett sådandär ``supersäkert´´mobilhållare på styret.

Visade sig att det inte va så :/

Telefonen flög i backen och rätt hög hastighet och skärmen blev riktigt sprucken.
2 månader tidigare hade jag dokumenterat födsel av min unge.
Minns att jag försökte som en tok att få fört över filerna från luren då den faktist startar. Men måste låsa upp den och touchen funkar ej.
tappade tålamodet och slarvade bort luren i flytt kaos.

Vips ! idag hittade jag den och tänkte ge det ett nytt försök.

Tips på ett företag som kan hjälpa en få över innehållet på en hårddisk ?
Skickar gärna telefonen

Tacksam för tips.
Citera
2023-03-08, 19:12
  #2
Avstängd
anetregors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderbalk
Minns att jag försökte som en tok att få fört över filerna från luren då den faktist startar. Men måste låsa upp den och touchen funkar ej.
Det bör gå att koppla in en mus till telefonen (med någon form av USB-adapter då) och så borde du kunna fixa det där själv, eller?
Citera
2023-03-08, 19:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Det bör gå att koppla in en mus till telefonen (med någon form av USB-adapter då) och så borde du kunna fixa det där själv, eller?
Nej fan är för gammal och lat för att pilla på sånt.
Tänkte att det finns säkert folk som får betalt för sådant här pill.
Så fokuserar jag på det jag är bra på istället.
Citera
2023-03-08, 19:21
  #4
Medlem
Ahlberg Data kan jag rekommendera, riktigt bra kundbemötande.
Däremot är det ganska kostsamt att rädda data, men skicka iväg ett mejl eller ring om ett kostnadsförslag.
Citera
2023-04-10, 14:30
  #5
Medlem
KiselMupps avatar
Enklare och troligen billigare att lämna in den för byte av skärm.

I alla fall om du har kvar lösenkoden.
Citera
2023-04-10, 17:24
  #6
Medlem
Funkar det inte att bara koppla den med kabel till en dator och där kolla i listan över anslutna enheter och använda t ex appar som Bildinsamling eller liknande…?
Citera
2023-04-21, 08:42
  #7
Medlem
Beroende på hur gammal Samsung det är kan den stöda USB HID (tangentbord och mus) redan i låsskärmsläget. Om du har tillgängligt, prova en sladd mellan ett USB-tangentbord och en konverteringskontakt/hubb som passar i telefonen.

Lämna in för skärmbyte är också en sån där grej som kan vara en bra eller förbannat dålig idé. Beroende på säkerhetschip i telefonen och vad detta gör när det upptäcker ändringar kan det förverka allt innehåll.
Citera
2023-04-21, 08:52
  #8
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderbalk
Tacksam för tips.
Vad är det för modell på telefonen? Detta är ganska avgörande för vilken rekommendation som är bäst.
Citera
2023-04-21, 08:53
  #9
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Funkar det inte att bara koppla den med kabel till en dator och där kolla i listan över anslutna enheter och använda t ex appar som Bildinsamling eller liknande…?
Man brukar behöva godkänna via luren först. Men jag säger som andra köp en ny skärm i billigaste laget och byt den. Logga in som vanligt sen ev köp ny lur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback