2023-03-08, 11:52
Medlem
Ett argument för Svenska Spel brukar vara att de inte limiterar på samma sätt som många av de övriga bolagen på den svenska marknaden. Men är det verkligen så? Jag är ingen stor spelare, men jag är en vinnande sådan och det är numera mer en regel än undantag att mina insatser begränsas till max några hundralappar. Är det här er erfarenhet också?
Citera
2023-03-10, 18:53
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Ett argument för Svenska Spel brukar vara att de inte limiterar på samma sätt som många av de övriga bolagen på den svenska marknaden. Men är det verkligen så? Jag är ingen stor spelare, men jag är en vinnande sådan och det är numera mer en regel än undantag att mina insatser begränsas till max några hundralappar. Är det här er erfarenhet också?

Det beror ju på vad du spelar på, spela live på typ esport eller något och insatserna är löjligt låga men spelar man något normalt på Premier League, SHL eller whatever så är ju insatserna inte ett problem.
Citera
2023-03-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Det beror ju på vad du spelar på, spela live på typ esport eller något och insatserna är löjligt låga men spelar man något normalt på Premier League, SHL eller whatever så är ju insatserna inte ett problem.

Jag är inte tillräckligt bra för att ha ett övertag på SHL och prem L så jag brukar inte spela där.
Citera
2023-03-10, 20:21
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Jag är inte tillräckligt bra för att ha ett övertag på SHL och prem L så jag brukar inte spela där.

Det är ju inte limiteringar för spelare utan lägre gränser för lägre ligor, det är allt.
Citera
2023-03-10, 20:53
Medlem
Citat:
Det är ju inte limiteringar för spelare utan lägre gränser för lägre ligor, det är allt.

Men jag hade inte det när jag började spela där, så något har ju uppenbarligen ändrats?
Citera
2023-03-11, 15:15
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Men jag hade inte det när jag började spela där, så något har ju uppenbarligen ändrats?

De har ju tak på förluster per marknad, kan ju vara så att fler har spelat på det du har spelat på så att taket för derasd maxrisk har gjort att insatserna har blivit mycket lägre på just den matchen och på just den marknaden. Alternativt hade de högre risk förut men ändrade senare när de märkte att de förlorade för mycket.
Citera
2023-03-15, 04:52
Medlem
babobaas avatar
har dom ingen regel om att man minst ska få kunna betta 5k på alla marknader på svs? kan ha fel
Citera
2023-04-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babobaa
har dom ingen regel om att man minst ska få kunna betta 5k på alla marknader på svs? kan ha fel

Inte helt hundra om det gäller, men vet på travet har de gräns på maxvinst. Ligger kring 140-150k på lördagar då det är V75 och jag antar de är mest omsättning.
Citera
2024-11-13, 20:51
Medlem
Citat:
De har ju tak på förluster per marknad, kan ju vara så att fler har spelat på det du har spelat på så att taket för derasd maxrisk har gjort att insatserna har blivit mycket lägre på just den matchen och på just den marknaden. Alternativt hade de högre risk förut men ändrade senare när de märkte att de förlorade för mycket.
så svenska spel limiterar inte spelare?
Citera
2024-11-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
så svenska spel limiterar inte spelare?

Jo det gör dom verkligen. Egentligen helt sjukt hur ett statligt bolag såsom Svenska Spel får göra skillnad på folk och folk. Även om det är Kambi som sätter oddsen så borde det vara förbjudet i lag av statliga bolag att agera så. Finns väl ingen annan bransch i hela landet där det hade varit okej? Jag får vinna som mest 570 kronor på dom absolut största marknaderna (1X2 i Premier League / Champions League) , medans jag inte ens får vinna en tjugolapp på mindre marknader. Gjorde en jämförelse med en person som aldrig någonsin lagt ett spel på Oddset, han hade 149 gånger högre limit på allt.
Citera
2024-11-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Finns väl ingen annan bransch i hela landet där det hade varit okej?

Vilken bransch vill ha kunder de inte tjänar pengar på?
Förstår inte riktigt ni som gnäller över limiteringar. Tror ni att oddsen hade varit något att ha om det hade varit förbjudet att limitera?

Den dagen det blir "olagligt" att limitera spelare är dagen sportsbetting dör på riktigt. Det är bara att adapta och hora runt på andras konton
Citera
2024-11-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekula92
Vilken bransch vill ha kunder de inte tjänar pengar på?
Förstår inte riktigt ni som gnäller över limiteringar. Tror ni att oddsen hade varit något att ha om det hade varit förbjudet att limitera?

Den dagen det blir "olagligt" att limitera spelare är dagen sportsbetting dör på riktigt. Det är bara att adapta och hora runt på andras konton

Vadå om oddsen hade varit nåt att ha? Är ju SvS vi diskuterar här och oddsen där har varit något att ha dom så länge jag har lirat därinne, dvs dom senaste 20 åren.

Håller inte med. Bolaget är statligt och då gör man inte skillnad på folk och folk. Så har det alltid varit gällande just Svenska Spel (fram tills Kambi-bytet) och deras svar utåt har alltid varit ”Vi kommer aldrig limitera våra medborgare” å liknande. Mig veterligen är dom ensamma om detta i Norden. Veikkaus/Danske Spil/Norsk Tipping håller inte på med sådana äckelfasoner. Hur fan hade det sett ut om du inte hade fått köpa en karta Alvedon på Apoteket eller åka tåg med SJ? Eller vad man nu ska göra för absurd jämförelse - Svenska Spel är ju först i vårt lands historia att göra skillnad på sina medborgare. Går heller ingen nöd på SvS, dom tuggar i sig sina 5 miljarder netto årligen, varav niosiffriga belopp är från Oddset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in