Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-07, 16:45
  #1
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Hej,

Någon som vet hur man kan infoga och beskära bilden i denna template utan att ta bort delar av de färgade ´´flaggor´´ eller vad de heter? Jag har försökt beskära men det äter upp.

Länken:
https://www.drevio.com/free-printabl...tion-templates
Citera
2023-03-07, 17:16
  #2
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Hej,

Någon som vet hur man kan infoga och beskära bilden i denna template utan att ta bort delar av de färgade ´´flaggor´´ eller vad de heter? Jag har försökt beskära men det äter upp.

Länken:
https://www.drevio.com/free-printabl...tion-templates

Ja, du får ta in templaten i photoshop eller gimp eller annan software du kan jobba med lager. Ta bort det vita i ramen och placera den bild du vill ha i lagret under template'n

Om det är för komplicerat kan du kanske använda lite av det vita som en passe partout ?
__________________
Senast redigerad av vallpojken 2023-03-07 kl. 17:19.
Citera
2023-03-07, 17:18
  #3
Medlem
Narutoshippchops avatar
Du måste ha ett verktyg som du kan markera bara det vita i ramen med ( magic wand tool) och sedan ta bort det vita så att det blir som ett genomskinligt hål. Då kan du lägga in en valfri bild i ramen bakom utan att flaggorna som överlappar beskärs. Om du har Photoshop är detta en baggis. Men jag vet ej hur man gör i andra program.
Citera
2023-03-07, 17:30
  #4
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Jag kommer köpa Photoshop och fixa det där. Verkar som att det är det enda alternativet som kan fungera.

Tack för tipsen. Jag ska försöka fixa detta
Citera
2023-03-07, 18:18
  #5
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Jag kommer köpa Photoshop och fixa det där. Verkar som att det är det enda alternativet som kan fungera.

Tack för tipsen. Jag ska försöka fixa detta

Om det bara är någon enstaka bild, så kan du skicka dem till mig. Kan fixa det åt dig. Photoshop är ju svindyrt.
Citera
2023-03-07, 21:15
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Jag kommer köpa Photoshop och fixa det där. Verkar som att det är det enda alternativet som kan fungera.

Tack för tipsen. Jag ska försöka fixa detta
Varenda bildprogram kan så klart göra sånt, helt onödigt att betala för värsta programmet!
Citera
2023-03-08, 00:52
  #7
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Blev ingen Photoshop för min del pga priset. Men jag lyckades med hjälp av några tutorials att fixa bilden i GIMP. Kunde säkert blivit bättre i Photoshop, men jag är helt nöjd.

Tack för alla tips och även viljan att hjälpa

Tråden kan låsas!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback