Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-03-26, 18:45
  #37
Medlem
cosmic_dancers avatar
Nu är inte jag en mamma men har en partner och jag lägger i princip aldrig upp en bild av honom på mitt ig eller på fb när jag hade det. Varför inte då? För att han inte vill och det respekterar jag. Har dessutom inget större behov av att "visa upp" honom eller att vi är ute och äter. Lägger väldigt sällan ut bilder på mig själv heller eller om jag gör nånting. Är jag på en konsert exempelvis kollar jag hellre på den där och då med de jag är där med än sitter med mobilen och fotar/filmar hela tiden. Några enstaka klipp/bilder kan jag givetvis ta men jag upplever att många har mobilen framför sig större delen av konserten

Är riktigt pinsamt med folk som måste ta en bild på sin partner eller låt oss säga maten de äter och en text."middag med älsklingen". Unga runt 15-25 är väl undantaget då de inte förstår bättre och lever i en bubbla att man "ska göra" så men att en kvinna på 40 känner behovet av att hela tiden "visa upp" och förklara sin kärlek är för mig en gåta.
__________________
Senast redigerad av cosmic_dancer 2023-03-26 kl. 18:51.
Citera
2023-04-05, 19:21
  #38
Medlem
jamesbondes avatar
Facebook hatar sina användare så det är lika bra dom lägger ner skräpet. Jag skrev att svenskar är ett "mesigt folkslag" (för att vi inte gnäller om höjd pensionsålder) Det klassades som "hat"(!) Så jag blev "nedflyttad i flödet i 30 dagar". Nu skiter jag i facebook. Dom kan behålla sin censurskit.
Citera
2023-04-09, 19:28
  #39
Medlem
mammakebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
En kvinna som är stolt över sin man vill ALLTID ha med honom på sociala medier, alltid.

Om hon inte har med sin man där tyder det starkt, starkt på att hon vill "gömma honom" för andra män, IE hon vill framstå som singel om det skulle dyka upp någon intressant.

Givetvis kommer massa män förneka detta men detta är sanningen.

Tjena din paradox (det existerar ingen dansk sisu) jag tror det är minst lika vanligt att kvinnor ”gömmer” sin pojkvän för att han är för snygg, och hon är rädd för att förlora honom om han syns och hörs för mycket bland hennes kvinnliga singel-vänner.

Vidare tror jag att din och min teori bara utgör en liten liten bråkdel av anledningarna. Den största anledningen är nog att killen tycker att det är löjligt att posera med selfies på fejjan, och att tjejen vet om det och respekterar det. Killen ifråga respekterar att tjejen tycker att det är kul hobby att sminka sig och lägga upp selfies på fejjan och tjejen respekterar att killen istället tycker att det är en kul hobby att ta en öl med kompisar och snacka skit (och då är inte sociala medier ens med i bilden nånstans på hela kvällen).

Jag tycker att det låter som ett perfekt långlivat par, jag skulle kunna sätta 1000 spänn på att om någon tar fram statistik på det hela så är det förhållandena där tjejen inte lägger upp bilder på sin kille stup i kvarten som varar längst.
Citera
2023-04-10, 13:56
  #40
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det finns en sak som jag funderat över och som jag inte riktigt vet hur det ska tolkas. På Facebook verkar det väldigt vanligt att man finner kvinnor som lägger upp massor med bilder på sig själv och på sina barn men aldrig på sin sambo. Jag ställer mig lite frågande inför detta eftersom jag antar att deras sambo/pappan är en väldigt viktig person i deras liv, men trots detta verkar denne aldrig ta någon plats på deras sociala medier. Och när man fotograferar så fotograferar man ju normalt en annan person, inte sig själv. Eller är det selfies som gäller numera?

Har ni några förklaringar på varför man gör så? Jag har ju själv Facebook och det sker naturligt att bilderna återspeglar ett tvärsnitt av mitt liv i fråga om vänner, familjen, intressen, platser etc.
Jag har själv inte Facebook men tjejen har. Jag har sagt till henne att jag inte vill vara del av den där lekstugan och hon får aldrig lägga upp en bild av mig utan min tillåtelse. Jag är med på några enstaka foton hon lägger upp runt jul varje år. Men annars vet hon att det är ett blankt nej från min sida.

Jag är inte ensam i min umgängeskrets om att kräva den respekten.
Citera
2023-04-27, 21:05
  #41
Medlem
Tror det beror på att många män insett att de inte får någon vidare uppmärksamhet av vare sig kvinnor, män, vänner eller släkt när de lägger upp något, kanske ett fåtal slentriangilla som bäst. Så de har helt enkelt lagt ner facebook och en del fruar respekterar det.

Instagram blir därför roligare, men inte för att posta, mer för att det är fler kvinnorövar i leggings och färre barnbilder/familjebilder som postas där, och skall man bara titta utan att delta är instagram därför överlägset facebook. Så den lilla tid som läggs på sociala medier är kvinnorövar på instagram inte familjebilder på facebook.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback