Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-03-21, 14:13
  #37
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Ok, det låter ju bra. I staden där jag bor är det fortfarande total anarki vad gäller elsparkisar.

Hur har de varit i vinter då, de är en raritet på vintern tycker jag.
Jobbigt köra i snö/plog tuntpackat snölager kanske, (även om sådant är underbart att cykla på med en normal cykel) om det är det, sen är de så mycket grus om de skulle vara barmark
Citera
2023-03-21, 14:18
  #38
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hur har de varit i vinter då, de är en raritet på vintern tycker jag.
Jobbigt köra i snö/plog tuntpackat snölager kanske, (även om sådant är underbart att cykla på med en normal cykel) om det är det, sen är de så mycket grus om de skulle vara barmark
Där jag bor kommer det inte så mycket snö, och har sett en del som kört även när det varit halt och lite snö ute. Helt crazy. Såg en kille som körde i nerförsbacke med mobilen i ena handen, fort, på elsparkis. Tänkte att han måste vara trött på livet eller önska sig en massa frakturer. Vore kul om någon akutmottagning kunde sammanställa statistik, år för år, och stad för stad, på antal olyckor där antingen objektet varit en elsparkis eller trafikanten varit en elsparkör.
Citera
2023-03-22, 16:29
  #39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Där jag bor kommer det inte så mycket snö, och har sett en del som kört även när det varit halt och lite snö ute. Helt crazy. Såg en kille som körde i nerförsbacke med mobilen i ena handen, fort, på elsparkis. Tänkte att han måste vara trött på livet eller önska sig en massa frakturer. Vore kul om någon akutmottagning kunde sammanställa statistik, år för år, och stad för stad, på antal olyckor där antingen objektet varit en elsparkis eller trafikanten varit en elsparkör.

Jo många verkar inte kunna slita blicken från den där skärmen...
Citera
2023-03-23, 12:26
  #40
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Här är en med 26" framhjul och 20" bakhjul. Kanske den ultimata elsparkcykeln?

https://www.kick2ride.com/en/product/e-cruise/


det där var fanimig den värsta cp-grejjen jag sett på länge. vem kom på det där? marknadsföring å det grövsta kommer krävas för att den där ska slå igenom. stå 3 mil och forfarande ha full uppmärksamhet.

nä, köp en begagnad elcykel istället. bekvämare och lättare att behålla fokus på omgivningen.
Citera
2023-04-28, 21:37
  #41
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
För ett eller två år sedan läste man väldigt mycket i nyheterna om hur förarna av elsparkcyklar orsakade stora problem i form av både vårdslös körning, allvarliga olyckor och att cyklarna lämnades där de stod i vägen (läs: slängdes huller om buller på trottoarer och gångbanor).
Nu verkar det ha lugnat sig lite, men man hör fortfarande då och då om problem, och om röster som höjs om att förbjuda dessa fordon.

Jag såg att en tråd finns som handlar om elsparkcykelolyckor generellt, men jag tänkte att denna skall fokusera på varför elsparkcyklisterna verkar vara mycket vårdslösare än de som använder vanliga trampcyklar.

Därför att elsparkcyklar är mer lättillgängliga än vanliga cyklar. Finns att hyra enkelt över allt.

Upplever att de som har privata egna elsparkcyklar sköter sig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback