Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-10-24, 16:55
  #49
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det låter troligt. Han går full Arnstad på kritiker, helt sinnes.
Sen har han ett tvivelaktigt umgänge med MP.

Personligen tycker jag han säger självklarheter men smaken är som baken.

Dock verkar han vara nån slags opurtunist som lever på sakernas tillstånd medan han samtidigt är röd och hatar SD
Jag gick på hans snack för några år sen. Då jag inför valet 2018 satt på några känsliga uppgifter om en viss politiker som MSM inte ville skriva om försökte jag tipsa Ganman, men fick bara ett avfärdande svar. Vände mig då istället till Samnytt som slog upp det på stort och MSM blev tvungna att kasta in handduken och berätta vad politikern hade gjort. Med ett fåtal röster blev han inte omvald.

Det var då det gick upp för mig att Ganman bara ville ha uppmärksamhet men inte förändra nåt i grunden.
Citera
2023-10-25, 09:26
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerpure
Ur hans senaste:

"Överläkare köpte sexfilmer av minderårig – del 5. "Här finns inget att hämta!"
Region Jämtland/Härjedalen försöker gömma en olämplig medarbetare på olika hälsocentraler utanför stan. En visselblåsare varnar för hans tidigare aktiviteter och får en skriftlig reprimand."

https://jensganman.substack.com/p/ov...inderarig-f2a?

Nån som vet mer om vem Jens skriver om?
Detta inlägg kanske kan hjälpa dig
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Citera
2024-03-15, 01:16
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Om man har följt Ganman ett tag är det ganska intressant att se hur tonen i hans texter gått från att vara humoristiskt raljerande till att få ett allt starkare stråk av allvar, desperation och rentav bitterhet (bitvis). Det är som om han gått från att "bara" vara en etablissemangskritisk dissident med vass penna till att bli någon som på ett personligt plan mår riktigt dåligt av samhällsutvecklingen.

Hans hembygd har väl förändrats ordentligt. Östersund är också ”kulturberikat”.

Här ett av hans reportage för SR runt 2015:

De nakna syrianska männen i snön.
Flyktingarna som inte ville vara i Norrland, och ångrade att de flytt från kriget:

https://sverigesradio.se/avsnitt/655870
Citera
2024-03-31, 23:25
  #52
Medlem
Jag tyckerJens Ganman skriver mycket vass och befogad samhällskritik, och har bra koll på vad som sker i Sverige i nutid och även bakåt i historien. Med svart humor och stor kreativitet sätter han ord på den frustration, oro och vrede som många svenskar upplever kring samhällsutvecklingen men inte förmår att uttrycka.

Den som ännu inte upptäckt Jens Ganman rekommenderas starkt att göra det. En av de viktigaste rösterna i Sverige idag.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback