• 1
  • 2
2023-03-05, 22:47
Medlem
Hej,

Tänkte fråga om det är bara jag (det är det inte) som känner mig helt hjärndöd efter jobbet. Jag jobbar 3/4 dagar i veckan, på grund av att jag studerar. Det är inget fysiskt krävande jobb, det är ett kontors jobb. Så det är ganska mycket med dokument arbete, telefon samtal och e-post utskick. Och ja 9 timmar om dagen.

Det kanske låter som ett "lätt" jobb, men jag har börjat känna mer och mer att jag blir tröttare. Det går knappt att arbeta med studierna efter jobbet. Det enda jag orkar med (nu skäms jag riktigt) är att ta dusch, äta, skita och sova. Ärligt talat, jag orkar knappt ens spela spel på datorn. Vilket jag har alltid kunnat göra förrut.

Nu känns det så molnigt i hjärnan. Undrade om någon har upplevt detta, i så fall hur fixade ni det?

P.S. Om ni ser att jag har gjort några grammatiska fel, eller använt fel ord på fel ställe. Lämna gärna en kommentar. Tack
Senast redigerad av metallstol 2023-03-05 kl. 22:52.
Citera
2023-03-05, 22:49
Medlem
Just så känner jag nästan varje dag
Citera
2023-03-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
Just så känner jag nästan varje dag
Tråkigt att höra
Arbetar du 100% eller studerar/ledig vid sidan om?
Citera
2023-03-05, 22:55
Medlem
Ingenting att skämmas över. Du känner som du känner och kan inte göra så mycket åt det. Jo det vore nog bättre om du hade ett mer fysiskt jobb så att du "bara" blev trött i kroppen men inte huvudet. Det är inte ett alternativ?
Citera
2023-03-05, 23:02
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metallstol
Hej,

Tänkte fråga om det är bara jag (det är det inte) som känner mig helt hjärndöd efter jobbet. Jag jobbar 3/4 dagar i veckan, på grund av att jag studerar. Det är inget fysiskt krävande jobb, det är ett kontors jobb. Så det är ganska mycket med dokument arbete, telefon samtal och e-post utskick. Och ja 9 timmar om dagen.

Det kanske låter som ett "lätt" jobb, men jag har börjat känna mer och mer att jag blir tröttare. Det går knappt att arbeta med studierna efter jobbet. Det enda jag orkar med (nu skäms jag riktigt) är att ta dusch, äta, skita och sova. Ärligt talat, jag orkar knappt ens spela spel på datorn. Vilket jag har alltid kunnat göra förrut.

Nu känns det så molnigt i hjärnan. Undrade om någon har upplevt detta, i så fall hur fixade ni det?

P.S. Om ni ser att jag har gjort några grammatiska fel, eller använt fel ord på fel ställe. Lämna gärna en kommentar. Tack

Särskrivningar:
Kontorsjobb, Dokumentarbete och e-postutskick.
Förut, inte förrut.
Kommatecken efter "Och ja".

Är det jobbet eller studierna som tar hårdast?
Citera
2023-03-05, 23:02
Medlem
Kan skriva under på det.
Har ett arbete där jag behöver använda hjärnan hela dagarna, lösa problem, hålla i möten, arbete proaktivt, ta fram framtida lösningar, skriva projektplaner och driva genom projekt.
Mycket kundkontakter.
Sitter mest på en stol, inget fysiskt alls.
jag blir periodvis sjukt trött i huvudet av detta, så pass trött så hela kroppen strejkar.
Ibland lättar det upp efter jag varit och tränat, men inte alltid.
Oftast har man något som hänger över en, något problem, någon deadline, något man måste sätta sig in i och lära sig.

Skulle helst vilja ha ett arbete som kombinerar lite lättare hjärngymnastik med en del fysiskt arbete där man nästan helt kan koppla bort huvudet.

Men lönen gör att jag stannar kvar.
Plus att det faktiskt är kul ibland.
Får trots allt en hel del positivt tillbaka.
Men tröttheten är svår att skaka av sig.
Citera
2023-03-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ingenting att skämmas över. Du känner som du känner och kan inte göra så mycket åt det. Jo det vore nog bättre om du hade ett mer fysiskt jobb så att du "bara" blev trött i kroppen men inte huvudet. Det är inte ett alternativ?

Har arbetat på lager, McDonalds, brevbärare m.m. Nästan alla dessa har med "kroppen" att göra. Man blev då riktigt(adverb? riktig+t) trött i slutet av dagen. Nu försöker jag träna och försöker spendera mindre tid på sociala medier.
Citera
2023-03-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Särskrivningar:
Kontorsjobb, Dokumentarbete och e-postutskick.
Förut, inte förrut.
Kommatecken efter "Och ja".

Är det jobbet eller studierna som tar hårdast?

Tack! (Missar alltid förut och aldrig. Skriver extra r/l)

Jobbet, det är mycket som jag måste komma ihåg till nästa jobbdag. Annars kommer det vara fel information/text i dokumenter, vilket i sin tur leder till mer fel. Alltså, detaljer som spelar roll.
Citera
2023-03-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Kan skriva under på det.
Har ett arbete där jag behöver använda hjärnan hela dagarna, lösa problem, hålla i möten, arbete proaktivt, ta fram framtida lösningar, skriva projektplaner och driva genom projekt.
Mycket kundkontakter.
Sitter mest på en stol, inget fysiskt alls.
jag blir periodvis sjukt trött i huvudet av detta, så pass trött så hela kroppen strejkar.
Ibland lättar det upp efter jag varit och tränat, men inte alltid.
Oftast har man något som hänger över en, något problem, någon deadline, något man måste sätta sig in i och lära sig.

Skulle helst vilja ha ett arbete som kombinerar lite lättare hjärngymnastik med en del fysiskt arbete där man nästan helt kan koppla bort huvudet.

Men lönen gör att jag stannar kvar.
Plus att det faktiskt är kul ibland.
Får trots allt en hel del positivt tillbaka.
Men tröttheten är svår att skaka av sig.

Får jag fråga vilket yrke?
Citera
2023-03-05, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Det är det optimala. Man blir ett vrak av stillasittande kontorsarbete. Den typen av trötthet man får av det är hemsk. Jag hoppas, och tror, att jag aldrig mer kommer sitta på ett kontor hela dagarna.
Citera
2023-03-05, 23:23
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metallstol
Tack! (Missar alltid förut och aldrig. Skriver extra r/l)

Alltid stavas ALLTID med 2 L.
Aldrig stavas ALDRIG med 2 L.

Förut är det som hände igår.
Förr är det som hände förr.
Citera
2023-03-05, 23:26
Medlem
Pollensäsongen har börjat.
Då blir man så trött, lika varje år.
Citera
  • 1
  • 2