Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-14, 09:51
  #13
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Tveksam till poddar överlag.

Det är som radio fast utan musik - Bara massa onödigt prat.

Men Ola är ju Ola, en rockstjärna av rang (enligt honom själv - Klart grabben skall ha en podd)

Är det skvaller i form av hur mycket kola som har åkt upp i snoken på något nerpissat dass i någon äcklig förort en vinteronsdag samtidigt som han har fått kuken smörjd med saliv från något groggluder eller är det skvaller i form av hänt extra skvaller i stil med att - "Ola minsann såg Adam Sandler i basketshorts ätandes på en burgare när han hängde i LA !"

Det första är att föredra i sådan fall - Bra kolahistorier och kuksmörj är alltid hett.

Ola har ju varit på dekis i rätt så många år nu och haft lösa förbindelser med diverse (drägg)brudar - Nu senast var det ju en riktig tågolycka som inte slutade bra för någon.

Ola är sådär skitigt, jobbig jävel - Som en polare man inte vill hänga med längre men är ändå bekanta, det är troligen därför branschen har vänt honom ryggen också.

Fördomar om Ola?

Det kan du ge dig fan på.

Trevlig fredag, flickor.

Jag läser ditt inlägg och försöker förstå om du ställer frågor om podden eller om du bara berättar rent allmänt vad du tycker om Ola?

Har du inte hört podden (och du tycker om prat om filmer och tv-serier) Så tycker jag du ska ge den en chans.
Citera
2023-03-14, 10:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag läser ditt inlägg och försöker förstå om du ställer frågor om podden eller om du bara berättar rent allmänt vad du tycker om Ola?

Har du inte hört podden (och du tycker om prat om filmer och tv-serier) Så tycker jag du ska ge den en chans.

Får väl ge det en chans. Har en lucka på fredag morgon som jag kan klämma in första och andra avsnittet och då har man gett det en chans.

Sen vad det gäller Ola som person, det har du helt rätt i, det finns andra trådar för det - Ber om ursäkt.

Återkommer i frågan Hor-Ulla.
Citera
2023-03-14, 10:22
  #15
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Får väl ge det en chans. Har en lucka på fredag morgon som jag kan klämma in första och andra avsnittet och då har man gett det en chans.

Sen vad det gäller Ola som person, det har du helt rätt i, det finns andra trådar för det - Ber om ursäkt.

Återkommer i frågan Hor-Ulla.


Det tycker jag
Citera
2023-03-24, 22:13
  #16
Medlem
Ola drog till Paris och spelar in film.
Mycket snack om sex i varje avsnitt. Blandat med snack om film serier och kändisar.
Kul pod
Citera
2023-03-26, 07:00
  #17
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm86
Ola drog till Paris och spelar in film.
Mycket snack om sex i varje avsnitt. Blandat med snack om film serier och kändisar.
Kul pod

Vi får väl se hur engagemanget blir från Ola om han får mer att göra. Men kul att höra lite skvaller om varför han inte är med i uppföljaren till Tillsammans. Var det Svenska filminstitutet eller var det SF som inte ville ha med han?
Citera
2023-03-26, 11:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vi får väl se hur engagemanget blir från Ola om han får mer att göra. Men kul att höra lite skvaller om varför han inte är med i uppföljaren till Tillsammans. Var det Svenska filminstitutet eller var det SF som inte ville ha med han?

Jag fattade det som att det var SF, men jag kan ha fel.
Kollade in deras instagram, verkar som han hamnade mitt i demonstrationerna. Det låg nåt klipp på stories (kanske är borta nu) men man såg kravallpoliser mm, såg ut som det var filmat från hotellfönstret 😫
Citera
2023-04-29, 20:29
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag läser ditt inlägg och försöker förstå om du ställer frågor om podden eller om du bara berättar rent allmänt vad du tycker om Ola?

Har du inte hört podden (och du tycker om prat om filmer och tv-serier) Så tycker jag du ska ge den en chans.


Tycker den blir bättre och bättre, lyssnande just på sista jag garvade högt och tyckte innehållet var 5+
Citera
2023-04-29, 21:53
  #20
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm86
Tycker den blir bättre och bättre, lyssnande just på sista jag garvade högt och tyckte innehållet var 5+


Senaste avsnittet har jag tyvärr inte hunnit lyssna på, men detta är en podd i precis min smak. Mycket snack om film och jag gillar även Olas anekdoter och skvaller om filmbranschen.

Enda minuset jag hittills noterat är bakgrundsmusiken som ibland spelas alldeles för högt, samtidigt som dom pratar. Då känner jag antingen eller. Antingen spelar man musik eller så pratar man.

Olas film äventyr i Frankrike känns ju förövrigt väldigt skakigt, minsta sagt


Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Får väl ge det en chans. Har en lucka på fredag morgon som jag kan klämma in första och andra avsnittet och då har man gett det en chans.

Sen vad det gäller Ola som person, det har du helt rätt i, det finns andra trådar för det - Ber om ursäkt.

Återkommer i frågan Hor-Ulla.


Hur har det gått nu då? Har du lyssnat igenom något avsnitt än?
Citera
2023-04-30, 17:08
  #21
Medlem
DogsDAmours avatar
Någon som kan hjälpa till att reda ut en sak?

I senaste avsnittet berättar Lotta Michelle om inspelningen av Mystic River (2003).
Hon nämner någon Scott som hon verkar känna/haft ett förhållande med.
Hon gör en ganska stor grej av att denne Scott är bundis med Sean Penn.
Hon nämner att Scott dör under inspelningen av filmen Mystic River (2003)
Sean Penn kan inte jobba av sorg och ställer in inspelningarna av filmen ett tag för att sörja, vilket såklart blir dyrt för filmbolaget.

Googlar man Mystic River finns det en Scott som var med i Mystic River och som är död.
Han heter Scott Winters och dog år 2011
https://www.imdb.com/name/nm1303155/

Medger att jag lyssnade ganska slarvigt på avsnittet och orkar inte lyssna om hela avsnittet för att snappa upp någon missad detalj som förklarar saken, därav frågan.
Finns det någon annan Scott hon menar eller har hon blandat ihop saker?
Hon verkar rätt pigg på att "namedroppa" osv.
Citera
2023-04-30, 17:49
  #22
Medlem
Kulturspraches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Någon som kan hjälpa till att reda ut en sak?

I senaste avsnittet berättar Lotta Michelle om inspelningen av Mystic River (2003).
Hon nämner någon Scott som hon verkar känna/haft ett förhållande med.
Hon gör en ganska stor grej av att denne Scott är bundis med Sean Penn.
Hon nämner att Scott dör under inspelningen av filmen Mystic River (2003)
Sean Penn kan inte jobba av sorg och ställer in inspelningarna av filmen ett tag för att sörja, vilket såklart blir dyrt för filmbolaget.

Googlar man Mystic River finns det en Scott som var med i Mystic River och som är död.
Han heter Scott Winters och dog år 2011
https://www.imdb.com/name/nm1303155/

Medger att jag lyssnade ganska slarvigt på avsnittet och orkar inte lyssna om hela avsnittet för att snappa upp någon missad detalj som förklarar saken, därav frågan.
Finns det någon annan Scott hon menar eller har hon blandat ihop saker?
Hon verkar rätt pigg på att "namedroppa" osv.

nu har jag inte hört podden eller sett Mystic River.
men det verkar vad jag läst vara en ganska mörk film med mörka tema, som kanske påverkade Sean Penn i filminspelningen. Han är ju en såpass bra skådis att han kanske blir påverkad även om det bara är fiktion
Är du säker på att det kanske inte bara var en händelse i själva filmen hon pratade om?




Citat:
Ja, det finns en karaktär vid namn Scott i filmen "Mystic River". Scott spelas av skådespelaren Tim Robbins och är en av huvudkaraktärerna i filmen. Han porträtterar en barndomsvän till en man vid namn Dave Boyle, och deras liv blir sammanflätade efter att en tragedi inträffar. Om du har några andra frågor om filmen eller dess karaktärer är du välkommen att fråga!

Citat från ChatGPT
__________________
Senast redigerad av Kultursprache 2023-04-30 kl. 17:52.
Citera
2023-04-30, 17:55
  #23
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
nu har jag inte hört podden eller sett Mystic River.
men det verkar vad jag läst vara en ganska mörk film med mörka tema, som kanske påverkade Sean Penn i filminspelningen. Han är ju en såpass bra skådis att han kanske blir påverkad även om det bara är fiktion
Är du säker på att det kanske inte bara var en händelse i själva filmen hon pratade om?

Helt galet. Är folk alltså så jävla dumlata nu att de hellre lägger ner tid på att fråga chatgpt istället för att bara kolla imdb? Tim Robbins karaktär i Mystic River heter inte Scott.
Citera
2023-04-30, 17:56
  #24
Medlem
Kulturspraches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Helt galet. Är folk alltså så jävla dumlata nu att de hellre lägger ner tid på att fråga chatgpt istället för att bara kolla imdb? Tim Robbins karaktär i Mystic River heter inte Scott.
haha oops. Nej kollade verkligen inte imdb

kan du hjälpa till med att lösa Scott gåtan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback