• 4
  • 5
2023-03-05, 23:00
Medlem
Du lär få bra betalt även för biytan och många kan nog se framför sig hur de skulle sätta in en cool trappa. Kombinerat med förvaring förlorar man inte så mycket. Har ovanrummet fönster?

Gör det tydligt att tillstånd för trappa finns i annonsen och lägg med en ritning/planlösning med trappa i annonsen.

Om grannen bjuder 80-85 000 tycker jag du ska ta det men inte mindre. Tänk på att höra med styrelsen om att reglera era avgifter också. Din ska minska när grannen tar över 12 kvadrat.
Citera
2023-03-07, 17:56
Medlem
TSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Menar du att man bara ska gå på känsla då om man ska vara nöjd med budet eller inte om man inte ska "uppfinna rymdraketer"?

Det kan inte vara svårt att bedöma skäligheten utan att slå bakåtvolter som vissa gör.
Citera
2023-03-07, 17:59
Medlem
TSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är opsykologiskt att låta grannen komma med ett bud. Den part som först nämner en summa har satt en nivå vilken diskussionen utgår från. Man ska själv komma med första budet och sätta den nivån.

Grannens vilja lär trumfa anchoring och om TS själv är vilsen skulle jag råda att bara lyssna på förslaget.
Citera
2023-03-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Du lär få bra betalt även för biytan och många kan nog se framför sig hur de skulle sätta in en cool trappa. Kombinerat med förvaring förlorar man inte så mycket. Har ovanrummet fönster?

Gör det tydligt att tillstånd för trappa finns i annonsen och lägg med en ritning/planlösning med trappa i annonsen.

Om grannen bjuder 80-85 000 tycker jag du ska ta det men inte mindre. Tänk på att höra med styrelsen om att reglera era avgifter också. Din ska minska när grannen tar över 12 kvadrat.

Ovanrummet har fönster och jag har även en 3D ritning hur det skulle se ut med en trappa.

Vi har beslutat att mötas nästa månad så får se vad han har att komma med.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in