Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-02, 18:27
  #1
Medlem
Jag brukar sällan bli imponerad när jag provar nya snacks, men efter ha glufsat i mig en påse Potato Pops måste jag erkänna att både smak och munkänsla var över förväntan. Jag valde Sweet Chili för mitt provsmak. Balansen mellan sötma, syra och hettan från chilin var i mitt tycke helt perfekt. Det snålades inte på kryddningen som så ofta är fallet numera. Form och konsistens på snacksen påminner litegrann om asiatiska räkchips om än något mindre luftiga. Det kan nog bannemig bli en ny favorit.

Ni som provat dom andra varianterna, hur står sig dom mot Sweet Chili? Dom andra smakerna är Supreme Cheese, Jalapeño Cheese, Grilled Paprika och Sourcream & Onion.
Citera
2023-03-03, 23:58
  #2
Medlem
Hej, har tyvärr tråkiga nyheter - jag prövade Supreme Cheese och det var tyvärr en besvikelse. Mesig kryddning och lite menlös överlag. Hoppas fortfarande på att dom andra smakerna levererar.
Citera
2023-03-03, 23:59
  #3
Medlem
JuniorDahlens avatar
Läste om någon som tyckte jalapeñon smakade som lite starkare riskakor. Lät jävligt trist.
Citera
2023-03-04, 14:48
  #4
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har precis knäckt en påse supreme cheese och blev även jag positivt överraskad, som en blandning mellan varma chips och vanliga chips, väldigt lättuggat och lättsmält samt riktigt rejält med krydda.

Kommer köpa dessa fler gånger, tack för tipset TS.
Citera
2023-03-05, 10:19
  #5
Medlem
Tråkigt snacks. Gick att äta men en gång räcker.
Citera
2023-03-06, 10:54
  #6
Medlem
trallexs avatar
Tyckte de var rätt OK. Håller med om att ostsmaken var den minst goda. Kul att någon annan än estrella kan komma nya goda snacks.
Citera
2023-03-08, 17:23
  #7
Medlem
carle2s avatar
Köpte den med paprikasmak men tyvärr smakade den taco (med det menar jag spiskummin och det är ingen smak som man uppskattar).
Dock trevlig konsistens och kommer prova andra när det är dags att äta snacks igen.
Citera
2023-03-08, 18:16
  #8
Medlem
carminaburanas avatar
Jag testade OLWs motsvarighet, och dessa var faktiskt goda! Rostade Potatissnacks (ok, inte poppade) tasty onion and sourcream, rekommenderas!
Citera
2023-03-14, 10:10
  #9
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har precis knäckt en påse supreme cheese och blev även jag positivt överraskad, som en blandning mellan varma chips och vanliga chips, väldigt lättuggat och lättsmält samt riktigt rejält med krydda.

Kommer köpa dessa fler gånger, tack för tipset TS.

Håller helt med dig, grymt goda! Ska testa fler smaker när jag hittar dem
Citera
2023-03-14, 11:25
  #10
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Håller helt med dig, grymt goda! Ska testa fler smaker när jag hittar dem
Jag har även provat sweet chili, det tog några chips för att vänja sig vid smaken men sen gick det inte att sluta förrän påsen var tom. Inte riktigt heta men bra värme i dom.
Citera
2023-03-19, 09:31
  #11
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har även provat sweet chili, det tog några chips för att vänja sig vid smaken men sen gick det inte att sluta förrän påsen var tom. Inte riktigt heta men bra värme i dom.

Nice! tyvärr hade min lokala butik enbart supreme cheese men jag kommer lätt prova varje sort jag hittar i framtiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback