Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-22, 11:24
  #1
Banned
discloses avatar
Det skvallras om att det är en grupp nydemokrater, som ligger bakom Pirate Bay och Piratpartiet. Gruppen leds av Carl Lundström bosatt i Göteborg. Pirate Bay startades av Fredrik Neij, som var anställd hos Carl. Piratpartiet statades av Rickard Falkvinge, som vid planeringen hette Dick Augustsson. Allt har gått enligt planen. Rickard är partiledare och hans vän sedan 20 år - Björn Feltén - är revisor. Det är de som har lett partiet dit det är idag. Bland de gamla nydemokraterna märks också Anders Forsman.

De är lite nervösa nu har det ska gå valet. Om de kommer in riksdagen kommer naturligtvis nuvarande partiprogram att ändras.
Citera
2006-07-22, 11:28
  #2
Medlem
Pellenezs avatar
Vi provar skvaller istället

*M&J-> skvaller*
Citera
2006-07-22, 12:28
  #3
Medlem
MrSandmans avatar
Skapligt, en gömd agenda. Vem kunde ana det?

Bert verkar inte så nöjd på sina för detta partipolare.

Men var CL med i NyD alltså? Lyckades inte få fram ngt när jag googlade...
Citera
2006-07-22, 12:31
  #4
Medlem
Tankards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disclose
Det skvallras om att det är en grupp nydemokrater, som ligger bakom Pirate Bay och Piratpartiet. Gruppen leds av Carl Lundström bosatt i Göteborg. Pirate Bay startades av Fredrik Neij, som var anställd hos Carl. Piratpartiet statades av Rickard Falkvinge, som vid planeringen hette Dick Augustsson. Allt har gått enligt planen. Rickard är partiledare och hans vän sedan 20 år - Björn Feltén - är revisor. Det är de som har lett partiet dit det är idag. Bland de gamla nydemokraterna märks också Anders Forsman.

De är lite nervösa nu har det ska gå valet. Om de kommer in riksdagen kommer naturligtvis nuvarande partiprogram att ändras.

En post! Reggade du en anv. bara för detta? Tragiskt.
Citera
2006-07-22, 12:38
  #5
Medlem
Erzengels avatar
Det ny Demokrati ville skälldes det på som satan osv. Grejen e den, kolla deras dåvarande partiprogram och vad dom ville. Kolla sen vad som genomförts av sossar och moderater, de som gnällde alltså.

Dvs i slutändan e det samma skrot och korn som sitter och beslutar.
Citera
2006-07-22, 13:38
  #6
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankard
En post! Reggade du en anv. bara för detta? Tragiskt.


Vad spelar det för roll om han inte har postat innan??

Jag tycker att det är en interessant tankegång, ett par gamla"rasister" kör igång ett parti med ett partiprogram som är rätt i tiden d.v.s. nedladdning är populärt och dom som laddar ner är runt 18 år på så sätt får dom tillgång till enormt många första gångs väljare.
Citera
2006-07-22, 13:40
  #7
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzengel
Det ny Demokrati ville skälldes det på som satan osv. Grejen e den, kolla deras dåvarande partiprogram och vad dom ville. Kolla sen vad som genomförts av sossar och moderater, de som gnällde alltså.

Dvs i slutändan e det samma skrot och korn som sitter och beslutar.

Antar att du har läst boken om Lasermannen
Citera
2006-07-22, 13:44
  #8
Medlem
Tankards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Vad spelar det för roll om han inte har postat innan??

Jag tycker att det är en interessant tankegång, ett par gamla"rasister" kör igång ett parti med ett partiprogram som är rätt i tiden d.v.s. nedladdning är populärt och dom som laddar ner är runt 18 år på så sätt får dom tillgång till enormt många första gångs väljare.

Spelar kanske ingen roll men det känns lite suspekt, tycker du inte? Kanske är ett skämt från nån på forumet iofs.
Citera
2006-07-22, 13:47
  #9
Medlem
Erzengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Antar att du har läst boken om Lasermannen

Näe e så pass gammal jag va röstberättigad sen nå år när Ny Demokrati drog igång. Å läste dagsaktuella nyheter om lasermannen. Har inte behövts nån bok för att se det hela.
Citera
2006-07-22, 14:11
  #10
Medlem
Scanfaces avatar
Smutskastningen är igång som vanligt. Det finns väl ett hundratal trådar om detta redan? Hur det ligger till är av ringa intresse. Vad som mer intresserar är ju varför en person bara reggar sig, postar sitt första inlägg av det här slaget och sedan drar utan att vara involverad mer i tråden. Det verkar knappast vara något seriöst bakom trådskapandet.
Citera
2006-07-22, 16:35
  #11
Banned
discloses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Vad spelar det för roll om han inte har postat innan??

Jag tycker att det är en interessant tankegång, ett par gamla"rasister" kör igång ett parti med ett partiprogram som är rätt i tiden d.v.s. nedladdning är populärt och dom som laddar ner är runt 18 år på så sätt får dom tillgång till enormt många första gångs väljare.

Det du säger låter mycket troligt. Målgruppen är helt rätt och det är därför som SD är förbannade på Piratpartiet. Eftersom man vänder sig till yngre fick några yngre också kliva fram som piloter, dvs. Falkvinge, Sjöman och Fredrik. Dessa rektryterade i sin tur ännu yngre personer, dvs. Gottfrid, Mikael och Gustav. Den senare satt i valberedningen till årsmötet i april, trots att han var myndig, dvs. inte 18 år fyllda. Han ser upp till den store ledaren, som är dubbelt så gammal. Valet av Gustav till valberedningen gjordes medvetet, om det skulle bli några problem var det föräldrarna som fick stå till svars.

Piratpartiet kommer snart att ha lika många medlemmar som Vänsterpartiet, trots att Piratpartiet enbart funnits i drygt ett halvår.

Det lär finnas en man till bakom Piratpartiet och Pirate Bay. Han heter Oscar Swartz. Men honom känner jag inte till.
Citera
2006-07-22, 16:39
  #12
Banned
discloses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankard
En post! Reggade du en anv. bara för detta? Tragiskt.

Blev du ledsen för att jag inte nämnde dig? Din roll är att ta Falkvinge i försvar och kritisera Christian Engström, som är vice ordförande.

Honom vet jag ganska lite om - inte mer än att han står på femte plats på riksdagslistan och hans fru på nionde plats. De lär ha en mindre förmögenhet, som Falkvinge tycker det är bra att ha. Vad han nu menar med det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback