Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-17, 00:34
  #13
Medlem
Finns det något riktigt gräsligt man kan göra som "hämndattack" mot företag som skickar reklam SMS och e-post utan att fråga om lov först?

Har fått reklam SMS och e-poster från 3 st mäklare (olika mäklarbyråer) efter att jag svarat på olika annonser på hemnet och gått på visningar.

De behåller kontaktinformationen och lagrar den, även om man bara skickar en e-post med någon fråga, och skickar sedan kundundersökningar och annat skit, även fast man inte ens genomfört någon finansiell transaktion genom dem eller ingått någon form av avtal.

Finns det någonstans man kan sätta upp deras e-post och telfonnummer i olika listor så att de får mängder av telfonsamtal, sms och spam e-mail?
Citera
2023-12-17, 08:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Finns det något riktigt gräsligt man kan göra som "hämndattack" mot företag som skickar reklam SMS och e-post utan att fråga om lov först?

Har fått reklam SMS och e-poster från 3 st mäklare (olika mäklarbyråer) efter att jag svarat på olika annonser på hemnet och gått på visningar.

De behåller kontaktinformationen och lagrar den, även om man bara skickar en e-post med någon fråga, och skickar sedan kundundersökningar och annat skit, även fast man inte ens genomfört någon finansiell transaktion genom dem eller ingått någon form av avtal.

Finns det någonstans man kan sätta upp deras e-post och telfonnummer i olika listor så att de får mängder av telfonsamtal, sms och spam e-mail?

Har för mig att det finns sajter där man kan knappa in någons mejladress och att det då skickas typ tusen mejl i timmen! Vet ej om det funkar eller om det kostar pengar.
Citera
2023-12-21, 19:51
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mrnoface
Förstår fortfarande inte varför du skulle ha rätt till ersättning för du får ett sms? Utveckla gärna den delen

De stjäl min tid o de stjäl utrymme i min mobil - detsamma gäller cookies, som gjort att jag måste
köpa c cleaner o rensa regelbundet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback