Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Ja, tack där har vi nog den intervjun/innehållet jag refererar till. Jag minns dock att jag läst mer där han pratat i dessa riktningar, men det är absolut dessa uttal jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Jag har tillgång till artikeln och kan citera en del. Jag tagit med länken till SvJT som fanns i artikeln
Tack även för litet utdrag ur Schultz krönika.
Han resonerar iväg lite snett men lite intressant här, även om han petar på vad jag själv hela tiden anfört, då han bara beaktar vad HD prövade. Innehållet är i hr-haveriet är större än vad som hittills stämplats klart, och jag vill minnas att jag även läst artiklar om att andra punkter i RÅ´s överklagan eventuellt kan ligga för prövning längre fram.
Rättegångsfel om materiell processledning skulle vara öppningen, minns jag att jag läst någonstans och det är en tanke jag själv satt med för ett år sedan i denna tråd då jag direkt fann 3st rättegångsfel begångna av domstolen.
Överklagan är behandlad givetvis, men innehållet är inte tillfreds med.
Det är inte helt lätt att hitta väg för hur Thimfors skött sin tjänst här, men eftersom andra rättsinstanser dömt såsom åklagarens rubricering sett ut faktiskt hela tiden, så väcks givetvis frågan om hur denne med nämdemän skött sin tjänst.
För att svara på hans fråga, är jag rätt säker på att allt kring detta ännu ej är klart.
Det Schultz nog måste behöva inse och utgå från, är att det inte finns något annat än att föregående hr-förhandling var orättvis (enligt hans egen beskrivning).
Samt det stoppar inte med materiell processledning, det är bara en öppning. Mer kommer ske här.