Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Intressant.
Har du lust att förklara lite mer om microskopisk kolik och vad det är, vilka symptom du hade?
Ligger det nära så kanske många gjort felaktiga analyser om ibs?
Det började då jag var bortrest och fick diarre helt plötsligt. Sen fortsatte det och jag förstod ingenting. Efter ett läkarbesök fick jag remiss då dom gjorde en slags undersökning som är det enda som gäller för att få rätt diagnos. Kirurgen rekommenderade Vi-Siblin och det funkar jättebra. Har även provat Inolaxol. Sen fanns det några piller man kunde få men jag hämtade aldrig ut receptet. Mår jättebra och accepterar att det kan bli nåt skov ibland men det gäller någon dag. Undviker dock socker och dricker knappt någon alkohol mer än nån enstaka öl ibland.
Du kan googla på Microskopisk kolik om du tror att du är drabbad. Har inga andra problem än det jag beskrev vilket tydligen IBS har. (googlade efter att jag skrev inlägget) Stress kan nog också ge upphov till att det spårar ur ibland men helt säker är jag inte.
Om du redan nu vill prova Vi-Siblin, ta en dos redan när du vaknat. Sen efter eller före nästa måltid. Det är rutin och inga konstigheter alls att komma ihåg. Köpte plastmuggar då det där pulvret fastnar i glas och jag tror inte det är bra för silarna i diskmaskin. Ett välment råd som få nog känner till eller tänker på.