Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-23, 17:18
  #13
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levi.blue
du kan skaffa ett nummer via it-telefon så det går att lösa ändå

Vad sjutton är "it-telefon"? ip? Vart fixar man det?
Citera
2023-02-23, 19:02
  #14
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Ja minneskortet såklart 😉

Jo men jag kan väl ringa via wifi med whatsapp?

Men utan wifi täckning fungerar det inte såklart
Ja, det kan du såå klart, men som sagt, bara med wifitäckning.
Citera
2023-02-23, 19:50
  #15
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
I whatsapp måste du verifiera ditt telefon-nummer, hur ska du använda whatsapp utan ett aktivt nummer?
Men....då får msn hitta nåt annat...kik tex
Citera
2023-02-23, 21:18
  #16
Medlem
NiceNameTwices avatar
https://onlinesim.io Är rätt användbart för att verifiera mobilnummer på WhatsApp m.fl. Går även att hitta liknande tjänster för några spottstyver på eBay, bara söka "SMS verification" eller nått åt det hållet.

Säger inte att det är 100% idiotsäkert-superbästaste-metoden-nånsin men det är EN väg att gå om man inte vill koppla sitt svenska mobilnummer kors och tvärs för allt möjligt.
Citera
2023-02-23, 21:22
  #17
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
https://onlinesim.io Är rätt användbart för att verifiera mobilnummer på WhatsApp m.fl. Går även att hitta liknande tjänster för några spottstyver på eBay, bara söka "SMS verification" eller nått åt det hållet.

Säger inte att det är 100% idiotsäkert-superbästaste-metoden-nånsin men det är EN väg att gå om man inte vill koppla sitt svenska mobilnummer kors och tvärs för allt möjligt.
Tack! Skönt att det finns möjlighet att slippa registrera sig. Ogillar skarpt känslan av kontroll, inte det sverige msn vill ha
Citera
2023-02-23, 21:27
  #18
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Tack! Skönt att det finns möjlighet att slippa registrera sig. Ogillar skarpt känslan av kontroll, inte det sverige msn vill ha

Ogillar det med och därför får man hitta alternativa vägar. Kör själv med ett utländskt nummer kopplat till den krypterade chattappen jag använder mig av. Känns lite bättre att det numret åtminstone inte rakt av kan kopplas samman med mig.
Citera
2023-02-23, 21:32
  #19
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Ogillar det med och därför får man hitta alternativa vägar. Kör själv med ett utländskt nummer kopplat till den krypterade chattappen jag använder mig av. Känns lite bättre att det numret åtminstone inte rakt av kan kopplas samman med mig.

👍
Citera
2023-02-25, 16:55
  #20
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Jag kan rekommendera att ta bort eventuella SIM-kort i telefonen om du bara ska använda WiFi. Jag har också extra telefoner liggande och utan SIM-kort i enheten så räcker batteriet mycket längre. I standby så håller batteriet i mer än två veckor och med SIM-kort runt två dygn.

Jag använder dessa telefoner i soffan för att inte dränera batteriet i min ordinarie telefon ifall jag snabbt skulle behöva åka iväg någonstans.
Citera
2023-02-25, 19:55
  #21
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Jag undrar; om man har en mobil med oreggat kontantkort, då går det ju inte tanka på igen nu med den nya lagen....

...men kan det vara möjligt att använda mobilen enbart med wifi? Där kan man ju även ringa med appar som whatsapp tex?

På så sätt kan man ju fortsätta använda sin mobil utan att ha ett reggat kontantkort I? Men då såklart bara inomhus där det finns wifi.

Fungerar då simkortet där man har alla sina kontakter, bilder osv?

Någon som vet?

Det du har lagrat på SIM-kortet finns ju kvar, och är ju oberoende av anslutningen till ett mobilnät. Det som inte fungerar är ju allt det som sker över mobilnätet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback