2023-02-22, 20:54
Medlem
Att en nedstängning eller nedreglering av egenproduktion är ett oundvikligt tillstånd vid tillförseln av exogena hormoner är jag väl medveten om. Som ett tankeexperiment, är det överhuvudtaget möjligt att strukturera en dopingkur på ett sätt så att en nedreglering av dina naturliga hormoner ej sker? Är som sagt införstådd i hur tillförseln av regelrätta hormoner påverkar egenproduktionen, men doping är ju ett så mycket djupare fält än så. Om man tänker SERMs, SARMs (medveten om att nedstängning sker med de flesta) , peptider som påverkar HGH, peptider som påverkar återhämtning samt alla andra typer av substanser som kan ha en direkt eller indirekt prestationshöjande effekt på sport, välmående och funktion i allmänhet, kan man då strukturera en kur som ger märkbara resultat inom dessa områden utan att alls eller mycket lite påverka egenproduktionen av delarna av biologin man stimulerar? Vad använder ni i så fall i denna hypotetiska kur?

Detta är framför allt ett tankeexperiment samt jag som söker mer kunskap inom området så undanber vänligast svar som "hurrdurr hoppa bara på testo"!

Om liknande trådar finns ber jag om ursäkt och placeras gärna i papperskorgen.
Citera
2023-02-23, 00:25
Medlem
6.A.M.s avatar
Orala steroider i låga doser under korta kurer verkar inte ge mycket nedstängning. Men man får inte så mycket resultat heller men det ger mer än att träna rent så det beror nog på vad du är ute.
Senast redigerad av 6.A.M. 2023-02-23 kl. 00:27.
Citera
2023-02-23, 19:36
Medlem
Insulin + HGH + MK-677
Citera
2023-02-23, 21:15
Medlem
Funderar också kring detta. Har läst att det tar typ två-tre veckor för nedstängning att ske. Har hört att vissa kör 2-3 veckors kurer med minst lika lång tid mellan kurerna för återhämtning. Eftersom man går av innan nedstängningen hinner ske så går återhämtningen väldigt snabbt. Även utan clomid/nolva.
Citera
2023-02-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Insulin + HGH + MK-677
Dessa har väl också negativ feedback loop? Iaf HGH. Har hört att folk får lägre nivåer av naturligt HGH efter de slutat.
Citera
2023-02-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBUM
Dessa har väl också negativ feedback loop? Iaf HGH. Har hört att folk får lägre nivåer av naturligt HGH efter de slutat.

Är inte så påläst men MK-677 ska hjälpa mot det. Vanligtvis så handlar det bara om någon dag sen är det tillbaks som vanligt.
Har själv inte kört det så jag kan egentligen inte uttala mig om det mer än vad jag läst och hört.
Citera
2023-02-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBUM
Funderar också kring detta. Har läst att det tar typ två-tre veckor för nedstängning att ske. Har hört att vissa kör 2-3 veckors kurer med minst lika lång tid mellan kurerna för återhämtning. Eftersom man går av innan nedstängningen hinner ske så går återhämtningen väldigt snabbt. Även utan clomid/nolva.

Kör kortkur på 6-8v med testo prop. Återhämtad inom någon vecka och det är likadant med dianabol eller testo prop + dianabol.
Citera
2023-02-23, 23:28
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Kör kortkur på 6-8v med testo prop. Återhämtad inom någon vecka och det är likadant med dianabol eller testo prop + dianabol.

Det är såpass lindrigt att en veckas återhämtning räcker för testo P? Är det med eller utan PCP? Behöver man PCP till det om man kör 100 mg varannan dag?

Du som har provat båda ger Dbollar bättre resultat än Anavar? Jag snudd på bestämt mig för en till kur med Anavar då jag gillade resultatet men lägger till Dboll för att hoppas slippa det deppressiva och kur 3 får bli första testo P kuren men har inte uteslitet Testo P ännu som nästa kur. Antar att Anavar och dbollar inte kan jämföras med testo P varken var för sig eller i kombo?
Citera
2023-02-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6.A.M.
Det är såpass lindrigt att en veckas återhämtning räcker för testo P? Är det med eller utan PCP? Behöver man PCP till det om man kör 100 mg varannan dag?

Du som har provat båda ger Dbollar bättre resultat än Anavar? Jag snudd på bestämt mig för en till kur med Anavar då jag gillade resultatet men lägger till Dboll för att hoppas slippa det deppressiva och kur 3 får bli första testo P kuren men har inte uteslitet Testo P ännu som nästa kur. Antar att Anavar och dbollar inte kan jämföras med testo P varken var för sig eller i kombo?

Menade några veckor när jag skrev någon vecka. Räkna med runt 3v om du är under 35 år gammal och frisk.
Sen beror det såklart mycket på dosen också. Man får hålla sig till doser under 500mg ew. 100mg varannan dag blir 350mg i veckan vilket är lagom dos. Testo prop innehåller dessutom mer testo mg för mg än vad tex cyp och enanthate gör.
PCP ska du inte röra utan PCT ja.

Det är individuellt vad man gillar. Vissa gillar dbol medan andra hatar det. Dianabol är en mycket starkare steroid än vad anavar är så det kommer ge bättre resultat men räkna också med mer biverkningar.

Om det är första gången du ska köra testo då ska du köra det utan något annat. 350mg ew är precis lagom som första testokur. Anledningen är att 250 är ganska lågt och 500 är högt för en nybörjare och man kan få gyno osv.
När du kör 350mg ew då vet du hur du mår på testo, vad du får för biverkningar och om du ska öka eller sänka dosen.

Anavar + dbol kan absolut jämföras med testo prop. Beroende på dos och kurlängd så kan du få bättre resultat än vad 350mg test prop skulle ge.

Kör helst anavar med något som aromatiserar som t.ex dianabol eller testo prop. Ska du däremot köra testo prop så kör det utan något annat som jag nämnde längre upp.
Citera
2023-02-25, 12:06
Medlem
Utan nedstängning??!?!

Det finns inget sånt. Alla sterioder och sarms stänger av dig oavsett vilken dos.

Sarms är en av de värsta, den kraschar din östrogen och testosteron samt håravfall på köpet. Så säg hejdå till dina gains efter din pct pga kraschade östrogen.

Om man ska ta testosteron som exempel så finns det folk som svarar riktig bra på bara 250mg i veckan medan andra är low responder och behöver minst 500mg för att se lite skillnad. Finns folk som inte ens ser resultat av 500mg test i veckan och sen på nästa kur ökar de till 600-800 mg i veckan och vips så ser de skillnad.

Så din fråga är helt irrelevant och du måste själv experimentera hur din kropp svarar och inte utifrån att du ska ta låg dos bara för undvika nedstängning.

Glöm också ta sarms och andra orala sterioder om du inte har testosteron som bas över.

Känns som folk på Flashback och även Reddit har fortfarande bro-science och information från 80-talet när det gäller sterioder och utgår aldrig ifrån moderna studier.
Senast redigerad av Voltage3000 2023-02-25 kl. 12:10.
Citera
2023-02-28, 14:04
Medlem
Warhearts avatar
Måste hålla med dig där. Hör exakt samma saker idag som för 20 år sen, fast forskningen visar något helt annat idag. Vi har helt andra förutsättningar idag vilket människor verkar glömma. Folk måste börja läsa på själva och inte förlita sig till massa broscience som är 95% av det som sprids här och andra forum. Dom flesta som svara här har aldrig ens rört en steroid.

Det finns gott om bra studier och forskning att grotta ner sig i om man orkar lägga ner lite tid och kan engelska.

Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Utan nedstängning??!?!

Det finns inget sånt. Alla sterioder och sarms stänger av dig oavsett vilken dos.

Sarms är en av de värsta, den kraschar din östrogen och testosteron samt håravfall på köpet. Så säg hejdå till dina gains efter din pct pga kraschade östrogen.

Om man ska ta testosteron som exempel så finns det folk som svarar riktig bra på bara 250mg i veckan medan andra är low responder och behöver minst 500mg för att se lite skillnad. Finns folk som inte ens ser resultat av 500mg test i veckan och sen på nästa kur ökar de till 600-800 mg i veckan och vips så ser de skillnad.

Så din fråga är helt irrelevant och du måste själv experimentera hur din kropp svarar och inte utifrån att du ska ta låg dos bara för undvika nedstängning.

Glöm också ta sarms och andra orala sterioder om du inte har testosteron som bas över.

Känns som folk på Flashback och även Reddit har fortfarande bro-science och information från 80-talet när det gäller sterioder och utgår aldrig ifrån moderna studier.
Senast redigerad av Warheart 2023-02-28 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in