Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-22, 12:59
  #1
Medlem
Nihennas avatar
Vilka här kör det? Tycker det är riktigt kul, och gimmicken att bygga (som snarare kan jämföras med items i Monster Hunter och INTE Fortnite, som jag var rädd för innan jag körde) är riktigt kul och tillfredsställande.

Speciellt katanan och bågen känns riktigt mäktiga när man bygger upp en vägg aom man klättrar upp på, hoppar och gör ett nedslagsanfall.

Det är alltså ett spel utvecklat av Koei Tecmo och några till, utgivet av EA, och det känns bra att vi har en kompetent konkurrent till MonHun. Är det lika bra? Förmodligen inte, men Mon Hun har haft 20 år på sig att förbättra sitt recept, men för att vara frösta delen i en ny IP är detta riktigt imponerande.

Köp dock inte på PC ännu, då jag förstår det som att det har riktigt stora tekniska problem där. På PS5 är det okej, dock.

https://youtu.be/8vw9PlFrrOk
Citera
2023-02-22, 13:06
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Hmm, som MH fanboy (Lirat sen MH3U) så måste jag säga att det ser rätt lockande ut.

Hur många vapen finns det?
Går det också ut att crafta vapen/armor, sätta ihop skills i armor, olika element etc?

Edit: Kommer dock vänta lite då som du säger verkar det vara lite wonky på PC.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2023-02-22 kl. 13:18.
Citera
2023-02-22, 13:18
  #3
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hmm, som MH fanboy (Lirat sen MH3U) så måste jag säga att det ser rätt lockande ut.

Hur många vapen finns det?
Går det också ut att crafta vapen/armor, sätta ihop skills i armor, olika element etc?

8. Vapnen är inte lika djupa som i Monster HUnter, men ändå tillräckligt tycker jag.

Och japp, du jagar monster och sätter ihop vapen och armour av deras delar precis som i MH. Däremot så är det, tyvärr, lite svårt att lista ut varifrån X material kommer ifrån. Vet att många har klagat på det så förhoppningsvis patchar de in det, för just nu måste man gå ut på nätet väldigt mycket och kolla upp var man hittar grejer.
Citera
2023-02-22, 13:27
  #4
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
8. Vapnen är inte lika djupa som i Monster HUnter, men ändå tillräckligt tycker jag.

Och japp, du jagar monster och sätter ihop vapen och armour av deras delar precis som i MH. Däremot så är det, tyvärr, lite svårt att lista ut varifrån X material kommer ifrån. Vet att många har klagat på det så förhoppningsvis patchar de in det, för just nu måste man gå ut på nätet väldigt mycket och kolla upp var man hittar grejer.

Fast så är det ju i MH också vilket jag gillar, problemet är att det är ett nytt spel så finns det inte massa wikis etc att kolla.
Citera
2023-02-22, 14:27
  #5
Medlem
Erpatjoffs avatar
Nån annan som verkligen inte får spelet att ens starta? Genom EA play appen
Citera
2023-02-22, 14:35
  #6
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast så är det ju i MH också vilket jag gillar, problemet är att det är ett nytt spel så finns det inte massa wikis etc att kolla.
Jamen dåså. Mindes fel att Rise och World kanske visade på kartan var man kunde få grejer. Men tja, då är det väl precis som MH då

Såg att du tänkte köra på PC. Du kör inte på Playstation längre, eller? Minns att vi kort körde lite sejourer på PS4an när World kom!
Citera
2023-02-22, 14:36
  #7
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Nån annan som verkligen inte får spelet att ens starta? Genom EA play appen
PC? Det är som jag förstår det extrema problem med just PC-versionen, därför som det bara har 43% eller så på Steam. Förhoppningsvis kommer en patch snart.
Citera
2023-02-22, 15:39
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jamen dåså. Mindes fel att Rise och World kanske visade på kartan var man kunde få grejer. Men tja, då är det väl precis som MH då

Såg att du tänkte köra på PC. Du kör inte på Playstation längre, eller? Minns att vi kort körde lite sejourer på PS4an när World kom!

Körde bara på PS för att jag inte orkade vänta på PC releasen

Sen lirade jag på PC när det släpptes där (som sagt, MH fanboy ), är ju främst en PC spelare, så kommer vänta på att spelet blir bra på PC så kör jag där framöver.
Citera
2023-02-24, 20:19
  #9
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Körde bara på PS för att jag inte orkade vänta på PC releasen

Sen lirade jag på PC när det släpptes där (som sagt, MH fanboy ), är ju främst en PC spelare, så kommer vänta på att spelet blir bra på PC så kör jag där framöver.

Jaha, förstår!

Fy helvete, den som tror att detta är ett lätt spel är ute och cyklar. Jag är inte ens långt in. Kanske 7e monstret eller något, och den smiskar mig på ett sätt som bara två monster i MR Sunbreak har gjort, "vampyren" och gorillan (ironiskt, då detta är en gorilla också som smiskar mig...).

8 försök på honom och det går bara lite märkbart bättre för varje gång
Citera
2023-02-26, 21:09
  #10
Medlem
Nihennas avatar
Låst upp andra halvan med vapen nu (fram till slutet av chapter 1 har man bara 4-5 vapen), och hittat min absoluta favorit i något spel av dessa och MH

Claw blade, kan väl jämföras lite med insect glaive i MH, fast lite mer som dual blades. När mätaren fylls upp sätter man klon i monstret och plötsligt flyger man runt i luften och slåss, för att sedan avsluta med en megaattack som gör massa skada. Riktigt tillfredsställande.

https://youtu.be/RRsMVh9LaVE - video på vapnet
Citera
2023-02-28, 07:01
  #11
Medlem
Nihennas avatar
Slogs mot ett stort piggsvin igår som var en väldigt kul fight. Påminde lite om Sonic med sin spinnrullattack

Det har även börjat "klicka". Även om det är väldigt likt MH måste man tänka lite annorlunda. Det är lite snabbare i striderna.

Roligaste animationen när man förstår en monsterdel går för övrigt till gorillan man kan förstöra röven på. När det händer så håller han sig om den i smärta
Citera
2023-03-06, 13:19
  #12
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
PC? Det är som jag förstår det extrema problem med just PC-versionen, därför som det bara har 43% eller så på Steam. Förhoppningsvis kommer en patch snart.
Ja det var på pc, har samma problem med Fifa 23 så tror det är nåt anticheat eller nåt som EA inte verkar få att fungera
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback