Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-02-23, 23:04
  #61
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
jag anmälde mig till nix mobil för 8-9 år sen ock det funkar perfekt

jag har aldrig fått samtal innan jag gav bort mitt nummer
dom kanske ringde från försäkringen
vi ser att du har katten försäkrad hos oss vill du inte ha hunden oxå typ sånt
men aldrig en säljare för nånting annat

jag aktiverade NIX igår och fick samtal idag
men det tar nog några dagar innan det går genom säkert
Citera
2023-02-27, 22:28
  #62
Medlem
Nix fungerar faktiskt riktigt bra, skaffade det också och slapp näst intill samtliga samtal. Men problemet uppstår när de ringer från utlandet. Annars hjälper Nix 9/10 gånger.
Citera
2023-03-08, 18:58
  #63
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

jag aktiverade NIX igår och fick samtal idag
men det tar nog några dagar innan det går genom säkert

Du får nog räkna med minst en månad. Sedan funkar inte NIX mot oseriösa säljföretag, men det är bättre än inget.

Själv har jag en gammal mobil med kontantkort så att jag slipper fylla i mitt riktiga nummer om jag inte riktigt litar på sajten som vill ha mitt nummer. Den telefonen ligger avstängd i en byrålåda 99% av tiden.

Tävlingar och annat skit på nätet ska man aldrig delta i. Syftet är bara att samla in telefonnummer.
Citera
2023-03-09, 19:46
  #64
Medlem
megacrexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Prata länge med dem. Spela lite efterbliven och prata långsamt. Fråga om samma saker om och om igen tills de lägger på. Försök att dra ut på tiden så länge som möjligt.

De kommer sluta ringa rätt snart.
Detta är nog den bästa metoden!

För ca 10 år sedan ringde det några i veckan och jag bestämde mig för att hålla igång samtalen så länge jag kunde. Rekordet var ca 45 min, en del lade på och andra lät mer och mer pressade ju längre tid som förflöt.

Har inte inte haft några säljpåringningar sedan 2015 trots att mina nummer är desamma.
Jag är garanterat svartlistad! Brydde mig aldrig om NIX.
Citera
2023-03-09, 21:14
  #65
Medlem
Mysquos avatar
Jag brukar svara men säger att jag skall bara fixa en liten sak och be dem vänta i luren. Sedan stänger jag av mikrofonen och lägger ifrån mig telefonen och ser hur länge de orkar vänta innan de ger upp.
Det bromsar telefonsäljarnas arbete med minimal insats från min sida.
Citera
2023-03-10, 13:41
  #66
Medlem
brianmolkos avatar
Är väl skillnad på faktiskt ärliga telefonförsäljare och sådana som ringer och vill lura folk...
Bara man inte vet skillnaden när de ringer, men visst är oavsett samtal störande.
Citera
2023-03-11, 17:02
  #67
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Är väl skillnad på faktiskt ärliga telefonförsäljare och sådana som ringer och vill lura folk...
Bara man inte vet skillnaden när de ringer, men visst är oavsett samtal störande.

Jag undrar om det faktiskt existerar ärliga telefonförsäljare längre. I princip alla jag har stött på utlovar bättre villkor än vad det faktiskt är. OK, i många fall är det väl manuset de läser upp som är oärligt utformat. En normalbegåvad person borde dock inse detta och fortsätter man trots detta med jobbet så är man en oärlig person. Ungefär som den stolle som ringde mig och påstod att ”De hade upptäckt att många i mitt område betalade för mycket för sin el”. Precis som om de eller deras uppdragsgivare hade gjort en seriös genomgång av folks elavtal.
Citera
2023-03-11, 18:28
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysquo
Jag brukar svara men säger att jag skall bara fixa en liten sak och be dem vänta i luren. Sedan stänger jag av mikrofonen och lägger ifrån mig telefonen och ser hur länge de orkar vänta innan de ger upp.
Det bromsar telefonsäljarnas arbete med minimal insats från min sida.
Brukade göra ungefär så där också, men numera får jag inga samtal längre. Har nixat mitt nummer och gjort det olistat överallt.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback