Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-22, 06:53
Medlem
Jag är medlem i en samfällighetsförening vi kan kslla X. Inför årsstämmsn vill styrelsens ordförande ha in motioner senast 31 mars.

Är tråden Vilka notioner inför årsmötet i samfällighetsförening X? okej att starta på Flashback?

Tsnken är att medlemmsr i samfälligheten fär kan diskutera vilka motioner som är lämpliga att lägga inför årsmötet. Är detta ett för smalt ämne för Flashbsck,?

Om jag vill diskutera den framtida utvecklingen i PROs lokalavdelning i Åmål, kommsnde styrelseval, förslag på aktiviterer med mera kan det göras på Flashbsck?
Citera
2023-02-22, 07:51
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Varför ska ni diskutera vilka motioner ni ska lägga? Låter jättekonstigt…

Hur har du tänkt kring det här med anonymitet?
Citera
2023-02-22, 07:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ni ska väl inte lägga er i vilka motioner folk skriver in? Ska vara fritt forum - fria ordet.

Det är upp till styrelsen att bifalla
/avslå, eller avvakta eller undersöka saken mer före ev bifall/avslag.

Undersöka mer kan vara att t ex kontakta leverantörer och få in prisuppgifter och sedan se om det finns utrymme i budgeten. Sen gör man en röstning med alla närvarande vid nästa stämma.
Citera
2023-02-22, 08:10
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsenastenytt
Jag är medlem i en samfällighetsförening vi kan kslla X. Inför årsstämmsn vill styrelsens ordförande ha in motioner senast 31 mars.

Är tråden Vilka notioner inför årsmötet i samfällighetsförening X? okej att starta på Flashback?

Tsnken är att medlemmsr i samfälligheten fär kan diskutera vilka motioner som är lämpliga att lägga inför årsmötet. Är detta ett för smalt ämne för Flashbsck,?

Om jag vill diskutera den framtida utvecklingen i PROs lokalavdelning i Åmål, kommsnde styrelseval, förslag på aktiviterer med mera kan det göras på Flashbsck?
Ur reglerna:
Citat:
Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas.
Högt tveksamt om det skulle passera den ribban.
Citera
2023-02-22, 08:46
Moderator
^Eazs avatar
Problemet utöver det som nämnts redan är också att du inte är ägare av tråden, så vem som helst kan komma och skriva i tråden om vilka motioner som är lämpliga, oavsett hur OT du anser det vara. Om någon t.ex tycker att föreningen borde lägga pengar på en bordellresa till Tyskland så är det inte upp till dig att bestämma huruvida det är OT eller inte, för svaret kan vara ontopic enligt reglerna.

Sen iom att regel 1.06 existerar så får du inte heller efterforska vem en användare kan tänkas vara om den skriver i tråden om inte användaren själv är öppen med sin identitet.

Vill ni prata internt så är det bättre att ni skapar en stängd grupp på en annan plattform där sådant diskuteras.
Citera
2023-02-22, 09:05
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Problemet utöver det som nämnts redan är också att du inte är ägare av tråden, så vem som helst kan komma och skriva i tråden om vilka motioner som är lämpliga, oavsett hur OT du anser det vara. Om någon t.ex tycker att föreningen borde lägga pengar på en bordellresa till Tyskland så är det inte upp till dig att bestämma huruvida det är OT eller inte, för svaret kan vara ontopic enligt reglerna.

Sen iom att regel 1.06 existerar så får du inte heller efterforska vem en användare kan tänkas vara om den skriver i tråden om inte användaren själv är öppen med sin identitet.

Vill ni prata internt så är det bättre att ni skapar en stängd grupp på en annan plattform där sådant diskuteras.

Jag hade blivit förvånad om inte ett sånt förslag hade dykt upp redan på första sidan.

Tycker TS lyfter ett intressant ämne. Det borde inte strida mot regelverket att skapa en sådan tråd. För TS verksamhet så är det kanske däremot inte lämpligt.
Citera
2023-02-22, 09:40
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:

Jag har svårt att se hur du skulle kunna få seriösa och meningsfulla svar. De enda som vet nånting om din förening är de som är medlemmar i föreningen.
Citera
2023-02-22, 10:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Jag hade blivit förvånad om inte ett sånt förslag hade dykt upp redan på första sidan.

Tycker TS lyfter ett intressant ämne. Det borde inte strida mot regelverket att skapa en sådan tråd. För TS verksamhet så är det kanske däremot inte lämpligt.

Det strider ju direkt mot 1.06. Även om det är en hyfsat stor samfällighetsförening så blir det ett väldigt litet urval av vilka användare på forumet totalt som deltar varför dessa riskerar att kunna identifieras.
Citera
2023-02-22, 11:13
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det strider ju direkt mot 1.06. Även om det är en hyfsat stor samfällighetsförening så blir det ett väldigt litet urval av vilka användare på forumet totalt som deltar varför dessa riskerar att kunna identifieras.

Men det står ju även "med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet" i regelverket under 1.06.
Citera
2023-02-22, 11:36
Moderator
Maviels avatar
Det hade blivit en listtråd med motioner. Flashback är ett diskussionsforum. Inte en anslagstavla som detta ju hade blivit. En facebookgrupp för föreningen hade kanske varit mera lämpligt?
Citera
2023-02-22, 15:20
Medlem
Citat:

Motioner lämnas i god tid innan stämman så att styrelsen hinner besvara dessa som skall finnas i kallelsen.
Och motioner används för att driva igenom saker som man t ex inte fått gehör för genom att lägga en fråga till styrelsen som man finner viktigt.
Man kan under året komma med förslag till styrelsen som första åtgärd.
Citera
2023-03-13, 18:07
Medlem
https://pt.se/familj/pitea/artikel/n...pitea/r4dk0oor

Ulf Hartman är vald till ny prdförande för hjärt och lungdjukas förening i Piteå. Jag vill diskutera med andra flashbackare om det var ett bra val. Hur kommer föreningen att utvecklas med Ulf vid rodret.
Avgårnde ordföranden Anita Berglund satt ju i tio år. Kommer Ulf sitta lika länge. Hur har Anitas tio år som ordförande präglat föreningen och dess arbete?

För smalt för Flashbsck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in